Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boefies
#1063753
Hoi,

Onze pup is wagenziek. Vandaag is ze voor het eerst meegeweest in de Doggyride, maar die heeft ze ook ondergekotst.

Ik heb al gekeken naar een homeopatisch middel maar dat moet je dan dagelijks geven. Weet iemand een middel die je vlak van te voren en eventueel tijdens de rit kan geven?

Of andere tips...

Alvast bedankt!
Door Femke
#1063761
je kan Primatour ook aan honden geven, maar dit is geen middel wat ik aan een pup zou geven. Volgens mij is het je reinste troep. Gember heeft ook de naam te werken tegen wagenziekte.
Misschien moet je beginnen met kleine stukjes en dan opbouwen?

Edit: kleine stukjes rijden bedoel ik. Niet de gember....
Door Boefies
#1063815
Femke schreef: je kan Primatour ook aan honden geven, maar dit is geen middel wat ik aan een pup zou geven. Volgens mij is het je reinste troep. Gember heeft ook de naam te werken tegen wagenziekte.
Misschien moet je beginnen met kleine stukjes en dan opbouwen?

Edit: kleine stukjes rijden bedoel ik. Niet de gember....

Nou het rare is, in onze Fiat Stillo, wat een "goede" auto is qua wegligging en comfort....daar kosts ze elke keer in. Maar al gaan we met het oude blikkie van mijn moeder dan hoeft ze niet te kosten.... :-\ En dat is dan ook een lange rit......
Door Boefies
#1063820
Femke schreef: je kan Primatour ook aan honden geven, maar dit is geen middel wat ik aan een pup zou geven. Volgens mij is het je reinste troep. Gember heeft ook de naam te werken tegen wagenziekte.
Misschien moet je beginnen met kleine stukjes en dan opbouwen?

Edit: kleine stukjes rijden bedoel ik. Niet de gember....

Oja, hoe werkt dat dan met die gember??
Door Elvira
#1063904
Volgens mij moet je het VSM middel een paar dagen van te voren geven. Ik heb het gegeven in het verleden aan een hond met wagenziekte toen we op vakantie gingen. Het hielp niet alleen goed, maar daarna is ze niet meer wagenziek geweest. Bij de dierenarts zag ik een reclame op hangen voor een middel tegen wagenziekte. Vraag het aan de dierenarts of assistente stond erbij en geen naam, dus die kan ik helaas niet geven. Gember helpt tegen misselijkheid, en dus tegen wagenziekte.
Door Lil
#1064043
Kan het ermee te maken hoe goed haar zicht op de weg is?
Mijn hond is gewend om lange reizen te maken en laatst was hij opeens wagenziek in een voor hem vreemde auto. Wat bleek, als hij lag (meer dan een twintig minuten blijven zitten kan hij niet) kon hij niet door de ruiten naar buiten kijken. Dat kon hij eerder wel in elke auto.
Kan ook andersom zijn: hij wordt wagenziek van de voorbij flitsende beelden en als hij niets ziet is het goed.
Misschien kan dit een verklaring zijn waarom hij in een auto die een slechtere wegligging heeft niet misselijk is en in jullie auto wel.
Zou inderdaad beginnen om zowel de auto als de doggyride leuk te maken. Erin liggen met lopende moter en wat lekkers geven en weer eruit als hij zich ontspant. Dan 100 m rijden en dan 1 klein blokje om etc. Elke dag een kleine stap. Heb dit moeten doen met een hond die bang was in de auto. Hij spuwde achteraf niet van wagenziekte maar van de stress (denk ik want na deze opbouw gaat hij uren mee in de auto zonder probleem, blijft niet zijn hobby maar goed).
Door Boefies
#1064048
Lil schreef: Kan het ermee te maken hoe goed haar zicht op de weg is?
Mijn hond is gewend om lange reizen te maken en laatst was hij opeens wagenziek in een voor hem vreemde auto. Wat bleek, als hij lag (meer dan een twintig minuten blijven zitten kan hij niet) kon hij niet door de ruiten naar buiten kijken. Dat kon hij eerder wel in elke auto.
Kan ook andersom zijn: hij wordt wagenziek van de voorbij flitsende beelden en als hij niets ziet is het goed.
Misschien kan dit een verklaring zijn waarom hij in een auto die een slechtere wegligging heeft niet misselijk is en in jullie auto wel.
Zou inderdaad beginnen om zowel de auto als de doggyride leuk te maken. Erin liggen met lopende moter en wat lekkers geven en weer eruit als hij zich ontspant. Dan 100 m rijden en dan 1 klein blokje om etc. Elke dag een kleine stap. Heb dit moeten doen met een hond die bang was in de auto. Hij spuwde achteraf niet van wagenziekte maar van de stress (denk ik want na deze opbouw gaat hij uren mee in de auto zonder probleem, blijft niet zijn hobby maar goed).
Ik heb inderdaad het vermoeden dat het komt omdat ze bij de auto van mijn moeder wel naar buiten kan kijken en in onze Fiat niet. Babs is ook rustiger in de auto van mijn moeder omdat ze dan naar buiten kan kijken. Misschien is dat het wel en moeten we kijken of we een verhoging o.i.d kunnen maken in de auto.....
#1064088
vince was ook drama in de auto, van alles geprobeerd.
Toen druppeljes van de homeo. gekregen en dat hielp super!!
Een half uur voor we gingen rijden die druppels en met een week ging het goed!
Wel te samen met iedere dag trainen in de auto he!
En id, zodra ze naar buiten kunnen kijken gaat het ook beter.
Maar die druppels hoefde hij niet dagelijks te slikken enkel voor een trip met de auto.
En vince had het heftig hoor, die begon al te kwijlen voor ie goed en wel in de auto zat, de straat uit en hij had al gespuugd, de volgende bocht en hij had geplast en gepoept! 1 groot drama was het!
Door Lil
#1064368
vanaalst schreef: vince was ook drama in de auto, van alles geprobeerd.
Toen druppeljes van de homeo. gekregen en dat hielp super!!
Een half uur voor we gingen rijden die druppels en met een week ging het goed!
Wel te samen met iedere dag trainen in de auto he!
En id, zodra ze naar buiten kunnen kijken gaat het ook beter.
Maar die druppels hoefde hij niet dagelijks te slikken enkel voor een trip met de auto.
En vince had het heftig hoor, die begon al te kwijlen voor ie goed en wel in de auto zat, de straat uit en hij had al gespuugd, de volgende bocht en hij had geplast en gepoept! 1 groot drama was het!
Wat goed dat je dit hebt kunnen oplossen! Zou dan haast ook zeggen even naar de homeo als het zo goed helpt (en ik ben helemaal pro homeo  ;D)
Door Tica
#1081419
Mijn hondje is ook wagenziek (geweest), zet dit express tussen haakjes, gaat nu goed, maar weet nog niet zeker of dit helemaal over is nu.

Jaren terug had ik ook een hond die absoluut niet tegen autorijden kon en ook nog ging zitten piepen, wij hebben toen een rubber strip gekocht bij een autoaccessoire zaak die de statische elektriciteit  van de auto afvoerde, toen ging het stukken beter, geen gepiep en geen gespuug meer.

Nu met dit nieuwe pupje, dacht ik er eerst niet aan, lang gewacht bijna 2 uur na het eten en toen pas een stukje met de auto, ene keer wel goed gegaan andere keer niet, spugen en piepen.

Opeens dacht ik weer aan dit stripje en ben bij de Halfords gaan kijken en ze verkopen dit nog, gekocht en onder de auto gemaakt door manlief en werkt perfekt nu, misschien een goed idee voor je.

Vanmiddag ook de hond een beetje hoger gezet, zodat zij uit het raam kan kijken en merk dat zij dit ook veel leuker vindt, maar niet gedaan voor het spugen of piepen maar alleen voor de gezelligheid voor haar.

Het is zelfs zo sterk, ik heb een elektrische fiets met mand achterop, piepen als een gek, zodat de fietsritjes niet echt leuk waren, nu heb ik een andere mand, zit met een klem aan de zadelbuis en zweeft dus boven de bagagedrager, elektrische stratiteit schijnt op die fiets dus ook te werken en nu met dit zwevende mandje, geen probleem meer, geen piepen en zij gaat graag mee op de fiets weer.
Door Lil
#1082610
Ik lees vol verbazing het verhaal over de statische electriciteit en snap nu waarom mijn hond problemen had met een kuntstof bench in de auto (nooit auto problemen gehad, behalve met de kunstof bench) en met metalen bench en metalen rek niet....

Misschien helpt het behalve de honden mij ook, want ik krijg iedere keer een flinke schok als ik uitstap, je ziet de vonken eraf vliegen  :-\ :-X

Zal zeker eens langs de halfords gaan...
Door Eef+Stippels
#1083211
Je kunt ook prodier reisziekte gebruiken:
Behandelingsduur: Voor een optimaal effect wrodt voor de eerste reis een behandeling geadviseerd van minimaal 3 dagen. Of de eerste keer toedienen een half uur voor de reis. Daarna gedurende de hele reis, elk uur toedienen. Zodra de hond ongeveer
5 (auto)ritten klachtenvrij is gebleven, is verdere behandeling overbodig.
En inderdaad met kleine stukjes rijden beginnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door