Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gertie
#105526
Mijn parson russel billie eet wel kvv al is het dan op zijn eigen manier, met lange tanden en wanneer het hem uit komt. Het lijkt erop alsof hij even wacht tot het is afgekoelt ;D ??? Zo eet hij trouwens alles :( nu is het zo dat de kvv in het begin goed ging. Aan kippennekken , karkasjes en lamsribben moet hij helemaal niet denken. Heeft iemand dit al vaker meegemaakt? Hij is 8 jaar en eet kvv sinds 1 1/2 jaar, maar geeft de voorkeur aan mijn eten ;D
Door Ineke
#105549
[quote="gertie"]
Mijn parson russel billie eet wel kvv al is het dan op zijn eigen manier, met lange tanden en wanneer het hem uit komt. Het lijkt erop alsof hij even wacht tot het is afgekoelt ;D ??? Zo eet hij trouwens alles :( nu is het zo dat de kvv in het begin goed ging. Aan kippennekken , karkasjes en lamsribben moet hij helemaal niet denken. Heeft iemand dit al vaker meegemaakt? Hij is 8 jaar en eet kvv sinds 1 1/2 jaar, maar geeft de voorkeur aan mijn eten ;D
[/quote]

Waar ken ik dat van? ;D ;D ;D

Oh ja, Bas...... Bas eet ook zo. Lijkt wel of hij denkt dat je hem wilt vergiftigen ::) of dat hij inderdaad zijn bek zal verbranden. Kluiven worden hier trouwens begraven en pas als het echt niet anders kan en hij er al een halve dag mee rond gelopen heeft, opgegeten.

Zal wel aan het ras liggen: stelletje eigengereide, eigenwijze, verwende stukken terrier ;D

Niet aan toegeven hoor. Als ze honger krijgen eten ze echt wel.
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 04 jun 2004, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ineke
#105552
[quote="Ineke"]
[quote="gertie"]
Mijn parson russel billie eet wel kvv al is het dan op zijn eigen manier, met lange tanden en wanneer het hem uit komt. Het lijkt erop alsof hij even wacht tot het is afgekoelt ;D ??? Zo eet hij trouwens alles :( nu is het zo dat de kvv in het begin goed ging. Aan kippennekken , karkasjes en lamsribben moet hij helemaal niet denken. Heeft iemand dit al vaker meegemaakt? Hij is 8 jaar en eet kvv sinds 1 1/2 jaar, maar geeft de voorkeur aan mijn eten ;D
[/quote]

Waar ken ik dat van? ;D ;D ;D

Oh ja, Bas...... Bas eet ook zo. Lijkt wel of hij denk dat je hem wilt vergiftigen ::)
Kluiven worden hier trouwens begraven en pas als het echt niet kan en hij er al een halve dag mee rond gelopen heeft, op gegeten.
Zal wel aan het ras liggen: stelletje eigengereide, eigenwijze, verwende stukken terrier ;D

Niet aan toegeven hoor. Als ze honger krijgen eten ze echt wel.
[/quote]
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 04 jun 2004, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sammy_Shunka
#105555
Hoi!!!

Sammy heeft dat ook soms. Al sedert hij een klein pupje was. Hij eet dan gewoon een paar dagen niet.Echt niets. Misschien zijn er ook honden die uitzichzelf vasten
Door Truus
#105564
De oudste J.R. kan altijd eten. De jongste J.R at als een gek met kvv. Nu begint ze ook weer met lange tanden te eten en is altijd al zo mutserig geweest.
Ach...ze regelt het allemaal zelf .
Door gertie
#105581
Hoi
Ik twijfel altijd of ik de bak nu wel of nog......nog even zal wachten met hem weg te nemen ::) meestal als de rest komt kijken begint meneer voorzichtig, grommend te eten. Als hij alleen in een ruimte is neemt hij ook uitgebreid de tijd ::) Ja die eigenwijze terriers (moet je je hond ook maar niet Billie de Kid noemen ;)
Door Truus
#105594
Gertie, zijn ze alle vijf van jou? Leuke foto ;D.

Als ik de bakken klaar maak, komt de oudste al in de keuken zitten.
De jongste kwam eerst ook maar kijkt nu vanaf de bank......het zal wel.
Ik laat het even staan en weet dat ze alle tijd neemt.
Ze eet het wel op maar de lol is er een beetje vanaf denk ik.
Muts ::) ;)
Door gertie
#105629
Dankjewel, en ja ze zijn allemaal van mij :D Grappig stel bij elkaar ;D En de kleinste is de baas (Grote hond in een klein lijfje) ;D ;D
Door Lizzy
#106323
Sommige honden geven de voorkeur aan gekookte voeding. Maar ja, niet aan toegeven zou ik zeggen. Overigens: misschien moet je eens een ander merk proberen? Misschien dat er wel merken bij zitten die hij lekkerder vindt. En, geen heisa van maken:

Bak neerzetten. Niet eten?: Binnen 5 minuten bak weghalen. Voer eruit halen en een lege bak terug zetten. Niet eerder weer nieuw voer (nou ja, hetgeen je uit de bak hebt gehaald want dat kun je gewoon terug zetten in de koelkast) geven tot de volgende maaltijd. Weer niet eten? Weer binnen 5 minuten weghalen en een lege bak terug zetten.

De meeste honden kiezen dan wel eieren voor hun geld.
Door gertie
#106340
Ik denk dat onze Billie wel van een beetje afwisseling houd ::) want zowel carnibest en rodie at hij de eerste keren meteen op en keek er daarna zeer tevreden bij ;D Maar meneer kan me wat (verwende draak) ik zal voortaan de bak na 5 min. weg halen, lekker peu ;)
Door Truus
#106352
[quote="gertie"]
Dankjewel, en ja ze zijn allemaal van mij :D Grappig stel bij elkaar ;D En de kleinste is de baas (Grote hond in een klein lijfje) ;D ;D
[/quote]

Ja...grote hond in een kleine verpakking ;) daar kan ik over mee praten ;D
Door qyan
#106353
hier nog zo'n moeilijk eet geval, altijd al geweest, ook op vers dus.
voorheen ging ik dan over naar een ander merk, maar anagezien we nu al alle merken hebben gehad en we zijn geeindigd bij carnibest, zoekt ie het nu maar uit.
hij heeft het nu ook alweer een week >:(
heb wel ff uitgeprobeerd of het uitproberen is of dat ie echt gewoon niet wil eten omdat er misschien iets aan de hand is, en heb hem een lamsrib gegeven, die vloog hij meteen aan.
dus het is gewoon weer zo'n periode waarin meneer het weer tijd vind voor verandering en liever wat anders wil.
nou, dan eet ie maar lekker niet.
maar hier dus ookal van pup afaan een moeilijke eter ;)
Door gertie
#106633
Juist je, die gedachte heb ik nu ook en het lijkt wel of Billie gedachte kan lezen want vandaag at hij het netjes op ;) :-\
Door qyan
#106699
[quote="gertie"]
Juist je, die gedachte heb ik nu ook en het lijkt wel of Billie gedachte kan lezen want vandaag at hij het netjes op ;) :-\
[/quote]

hmm, qyan is al 3 dagen in staking >:(
behalve dan die ene lamssparerib, om te proberen of hij uberhaupt wel wil eten, of dat er weer iets aan de hand is
(hebben het namelijk al vaker gehad met qyan dat hij niet meer at en wij dachten dat het uitproberen was, en een week of 2 later zaten we dan bij de da voor een fflinke maag/darm verknettering :-\)
maar hij wil dus wel de lekkere dingen zoals kaas, lamsribben enzo, dus dat weten we ook weer (ik weet het, eigenlijk mag ie niks, maar ik moest het toch ff proberen ;))
Door Ineke
#106777
Hoe lang bewaren jullie het voer als de hond gedeeltelijk of helemaal niet eet?

Het vlees is dan natuurlijk al een poosje uit de koelkast. Soms met yoghurt of ei erdoor. Ik zet het dan wel weer terug en haal het er een paar uur van te voren weer uit, maar hoelang kan ik dat volhouden?

Iets wat voor ons niet aangenaam meer ruikt, hoeft natuurlijk nog niet schadelijk te zijn voor de hond.
Laatst gewijzigd door Ineke op ma 07 jun 2004, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door