Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door JoseW
#1063328
Hallo Allemaal,
Omdat ik graag op alles ben voorbereid, ben ik mij al aan het orienteren op een dierenarts hier in de buurt. Dit sowieso voor de eerste controle, als de pup over 2,5 weken hierkomt. Daarna uiteraard nog de inenting bij 9 en 12 weken, en uiteraard voor noodgevallen, vragen en weet ik het allemaal.
Ik heb wat dierenartsen hier in de buurt gemaild hoe zij staan tegenover NRV en BARF.
De eerste reaktie heb ik vandaag binnen. Kort komt het er op neer dat zij niet afwijzend staan tegenover rauw voeren. Er is goed nagedacht over deze methodes, ze respecteren onze voedingskeuze, en ze hebben er geen negatieve ervaring mee.
Ze willen graag meedenken mbt de voeding, wel wordt expliciet vermeld dat zij nu (nog) brokken adviseren. Bij eventuele problemen met de hond bekijken ze dan uiteraard wel hoe de voeding in elkaar zit, maar dat doen ze bij brokken "piloten" ook!
Wat denken jullie, redelijk positief, of verder zoeken.
Groeten José
Door Nynke
#1063335
ik vind dat nogal positief, t.o.v. andere verhalen die je wel eens hoort  ::) ::) ::) Misschien kun je de naam van de kliniek vermelden, zodat mensen die daar specifieke ervaringen mee hebben zich melden ??
Door JoseW
#1063337
Namen geven op internet vind ik altijd een beetje meoilijk! Het is een kleine, startende kliniek in Voorhout.
Arts die met mij contact opgenomen heeft is Frits Bahlman.
Ik heb wel positieve berichten gehoord mbt behandeling van dieren.

Mocht iemand problemen hebben met namen op het forum, mag dit uiteraard verwijderd worden.
Groeten José
Door geer
#1063597
Kijk, als mijn hond een probleem heeft waarvan ik vermoed dat het weleens voedingsgerelateerd zou kunnen zijn, dan rij ik desnoods naar de andere kant van het land om daar advies te halen bij een dierenarts die verstand heeft van zaken.

Maar hebben ze een oorontsteking, lopen ze mank, of hebben ze wat-dan-ook anders, dan ga ik naar een dierenarts in de buurt. Wel eentje die, net als de jouwe, meedenkt en mijn keuze respecteert en niet bij iedere kwaal met een lulkoekbrok aankomt of mij afvalt over mijn manier van voeren. Ik heb gewoon geen zin in discussies of betweterig zwaaiende vingertjes. Dat vind ik, voor een 'gewone' dierenarts voldoende.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1063769
Een da die voorstander is van vers voeren is mooi mee genomen, maar in de eerste plaats wil ik toch graag een da die verstand heeft van zijn vak. Ik moet er op korte termijn terecht kunnen als ik dat nodig acht en ook de dienst waarnemeing moet goed geregeld zijn. Dat vind ik het belangrijkste.
Net als Geer is het zo dat als ik of mijn da denk dat iets voedings gerelateerd is, ik altijd nog naar een da kan gaan, ook al zit hij of zij wat verder weg, die op de hoogte is van vers voeren.
Door sandrra
#1064073
Klinkt positief hoor. Ik vind dat ie in 1e plaats z'n/haar vak moet verstaan en echt naar t probleem kijkt, dan zomaar met thermen gooit en meteen een rekening opmaakt. Als hij/zij daarnaast ook nog positief is t.o. v vers voer is dat helemaal mooi meegenomen.
Nynke F schreef: Misschien kun je de naam van de kliniek vermelden, zodat mensen die daar specifieke ervaringen mee hebben zich melden ??
Mag je dat zomaar doen zonder toestemming van de DA?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door