Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MDO
#1063205
Hallo allemaal,

HEt is dan wel niet voedingsgericht, maar wilde deze vraag toch stellen:

Op welke leftijd is het gebruikelijk dat beiden teelballen indalen bij een reu? Als ze op 6,5 leeftijd nog niet zijn ingedaald, betekend dit dat ze ook niet meer indalen??

Alvast bedankt
#1063221
bedoel je 6.5 jaar?
Nee, dan dalen ze niet meer in.
Heb weleens gehoord, maar dat gebeurd ook niet altijd, dat ze na 1 jr nog indalen.
Maar als ze met een half jaar nog niet zijn ingedaald, doe je er weinig tegen.
Ik heb een hond met niet ingedaalde balletjes, heb nog effies bij een homeopaath gelopen en daar wat druppels van gehad, maar helaas pindakaas.
En de meningen over operatief weg laten halen omdat ze eventueel een tumor zouden kunnen vormen, is ook zeer verdeeld.
Ik heb het gemeld bij de DA, en heb er zelf voor gekozen ze lekker bij hem te laten zitten.
En geloof me, voor de rest is het een echte vent!!
Door MDO
#1063263
Ik kan zelf niet voelen, pups zijn nog bij de fokker. Bij een is de tweede bijna ingedaald, de rest heeft er nog maar 1! De fokster heeft zelf bij eentje de tweede gevoeld, maar omdat ze veel vet hebben is het moeilijk voelen. En de ene dag voelt ze ze wel en de andere dag niet. Weet niet of dat nu positief/negatief is.

Wel is bekend dat er in deze lijn gebruikelijk is dat ze wat later indalen.
#1063280
als ze nu nog niet zijn ingedaald, of af en toe wegspringen, zou ik dat negatief vinden.
Ik wist het ook van vince en heb hem toch lekker genomen, fokken doe ik niet met hem.
En hij is leuk, lief en ondeugend, ook zonder balletjes!!
Maar ja, als je er mee wilt showen of fokken........
Fokken vindt ik zowiezo een beetje uit den boze hoor, erfelijk is erfelijk!
Door K@rin
#1063299
met 6,5 week is dat helemaal niet vreemd hoor !!
Op die leeftijd is het vaak nog moeilijk beiden te voelen.
Vaak kun je ze vanaf een week of 8-9 duidelijk voelen, maar soms duurt het nog iets langer.
Met 6,5 maand wordt de kans heel erg klein, maar komt heel soms ook nog wel voor .....
#1063307
Toen Joris bij ons kwam met 9,5 weken voelde je nog helemaal niets..... en met drie maanden ook nog niet.... Ik dacht dat ze misschien niet meer kwamen, maar ze zijn er wel hoor, allebei! Maar ze zijn niet groot, maar dat is voor hem geen probleem. Dat lost ie met zijn ego wel op!  ;D
#1063308
Toen Joris bij ons kwam met 9,5 weken voelde je nog helemaal niets..... en met drie maanden ook nog niet.... Ik dacht dat ze misschien niet meer kwamen, maar ze zijn er wel hoor, allebei! Maar ze zijn niet groot, maar dat is voor hem geen probleem. Dat lost ie met zijn ego wel op!  ;D
#1063361
MDO schreef: Waren ze bij vince ook de ene dag wel en de andere dag niet voelbaar? Of was de tweede zowiezo niet voelbaar toen hij pup was?
bij vince was er eentje voelbaar in het lieskanaal, maar die schoot steeds weg.
Andere nooit gevoeld.
Hij heeft er nu geen 1, althans niet voelbaar!
Door Chaos
#1064609
Chaos had op de leeftijd van 9 weken 1 niet ingedaalde bal. Zelf kon ik het niet voelen, maar de dierenarts voelde en vertelde dit bij de 1ste check/enting van 9 weken.
Met een maand of 4 was het nog hetzelfde, maar met ongeveer een half jaar was alles gewoon aanwezig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door