Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nynke út Ljouwert
#1063157
Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar barf met mijn 2 honden al een aantal jaren. En dat gaat prima.

Maar, ik heb hier nóg een harige 4-voeter rondlopen en die zweert bij de brokjes van RC en de zakjes van Felix (dure mevrouw, deze poes). Poes Berber blieft geen rauw hart of nier, kipfilet gaat er wel weer in, maar zodra er ook maar iets van botjes inzitten dan kijkt ze me zwaarbeledigd aan. Gehakt of rundervlees? Nee, ook dat wil mevrouw niet hebben.

En tóch wil ik graag over op de barf met haar, ondanks dat ze 14 jaar is.
Kennen jullie nog wat tips en trucs?
Door Mevroi Kruim
#1063160
Gewoon kvv proberen, diverse merken, wie weet zit er wat tussen. Vaak zijn katten helemaal gek van vis uit blik, zalm of sardien, als je dan je verse waar mengt met wat vis willen ze het nog wel proberen. Ik zou het op gemalen spul houden voorlopig, een kat van 14 die nooit heeft leren knagen zal van botten wsch niet gecharmeerd zijn. Eendagskuikentjes is ook een optie, al moet je die misschien in eht begin ff klein knippen (let op het spatten van de dooier!).
Kippenlevertjes en -hartjes al geprobeerd? Dat gaat vaak beter dan rund.
#1063168
Kruimel schreef: Vaak zijn katten helemaal gek van vis uit blik, zalm of sardien, als je dan je verse waar mengt met wat vis willen ze het nog wel proberen.
Hmmm... ook dat lust ze niet... >:( Maar, ik duik zo de vriezer even in en ga kijken of ik vanavond iets door de gehaktmolen kan gaan halen qua kippemaagjes, kippelever en -nier. En voor de gein dan ook maar wat kippenekken doen?
Ze weegt ongeveer 4 kg., hoeveel per dag zou ze dan moeten hebben?
Door boskat
#1063190
Katten hebben tussen de 30 a 40 gram per dag per kg lichaamsgewicht nodig(dat is voor de carnibest,denk dat het voor  barf vlees ook zo ongeveer hetzelfde gewicht is)
is dus ongeveer 120 a 160 gram per dag voor een kat van 4 kg.

Je kan ook nog versvlees malen en vermengen met blikvoer,als ze dat lust of eerst wat kokend water over het vlees gieten ,afkoelen eventueel afgieten en dan geven
Door -sanne
#1063388
Katten kunnen zo vreselijk lastig zijn..... >:(
Ik heb er 4 waarvan er een NRV't en de rest het echt niet eet..... >:( mn siamees lust alleen kipfilet en voor hem zou het zo goed zijn maar als hij maar iets van KVV eet kotst hij heel de boel onder en is er dood ziek van. Ik heb het maar opgegeven. Je kunt een blikje vis en daar een heel klein beetje kvv indoen en dan opzoeren naar meer. Ik probeerde het ook met heel lekker kattenblik maar nee ze roken het al gelijk en ik kon weer alles weggooien... De enige kat die het wel eet is 16. Ik ben begonnen met kuikens geloof ik. En gaf hem steeds wat spiervlees of eendenvleugels van de honden en zodoende ging hij steeds meer lusten. Hij NRV't nu alle dagen  :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door