Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door evds
#1062964
Een(1) van mijn honden krabt zich nogal vaak de laatste weken/maanden. De ander twee niet. Eerst dacht ik aan vlooien omdat hij ook ineens tijdens het rennen kan stoppen en verwoed gaat krabben maar er is geen vlo te vinden, echt niet.

De huid is normaal van kleur, geen rode plekken, geen schilvers geen kale plekken. 
Het eetpartoon van deze hond is niet geweizigd nog zijn leefgewoonte. De hond oogt verder kerngezond, eetlust, glanst, werklust, uithoudingsvermogen, niet neurotisch

Ik weet dus echt niet wat en of er wat is en de klachten zijn zo vaag dat naar de DA gaan vermoedelijk niet veel zal opleveren. Heeft iemand van jullie wel eens zo iets meegemaakt? Misschien moet ik een bloedonderzoek laten doen of zo maar wat zou er dan onderzocht moeten worden?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1063026
ik ken het probleem, en het is een puzzel om er achter te komen. Kay van mij heeft hetzelfde. Geen ongedierte, helemaal niets
Verschillende reinigingskuren, eten onder de loep genomen, geen wasmiddel meer gebruikt, bloedonderzoeken, urineonderzoeken.........niets wees iets uit.
Ik ben terug gaan denken vanaf wanneer ze dit heeft en dat is nu zo ongeveer 2 jaar. Ik ben 2 jaar geleden met Didge op de Crufts geweest en heb hier een kussen gekocht wat dus ook al 2 jaar in de kamer ligt en waar vooral Kay veel op ligt.
Ik heb dit kussen een maand geleden weg gehaald en een schapevachtje in het mandje gelegd en het krabben is zo goed als over :D
Ik heb ook wel eens aan de tijd van het jaar gedacht?????
Hoop dat je er iets aan hebt
Succes ;)
Laatst gewijzigd door *Monique op wo 08 okt 2008, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1063141
Bij Tristan ook zoiets. Ik heb niks laten onderzoeken, maar vermoed dat hij slecht op vlooienbeten reageert.
Er zit geen vlo op, en thuis hebben we ook geen vlooienplaag, maar als ik beide hondjes minder strikt behandel en Moyra heeft een vlo van de stalhonden meegenomen dan heeft Tristan daar altijd last van. Ook al zit er bij hem geen vlo op; een paar vlooienbeten zijn genoeg om gigantisch te gaan krabben.
Duurt vervolgens weken voordat hij weer helemaal jeukvrij is, tenzij hij aan de pred. gaat.

De eerste keer dat hij dit had (vorig jaar augustus) ben ik naar de da. gegaan en die kon er niks mee. Nee, d'r zat geen vlo op, zelfs geen vlooienpoepje. Maar hij had zijn zijkanten wél kapotgekrabd van de jeuk.  :-\  En nee, geen ander voer; geen andere ligplek; geen ander wasmiddel/wasverzachter. En ja, hij eet goed, is actief en oogt niet ziek. Wat moet je dan?  :-\
We gingen dus met een pred. kuur naar huis en dat hielp natuurlijk wel.  :D  Een maand of wat later hetzelfde verhaal, en toen het een paar maanden geleden wéér zover was ben ik niet meer naar de da. gegaan.
Ik heb ook eerst gedacht dat het voeding/omgeving was maar toen ik eens gericht naar de vlooienbestrijding ging kijken kwam ik tot de conclusie dat het niet anders dan dát kon zijn. Terugkijkend naar wanneer de jeuk begon en wanneer ik ben gaan experimenteren met alternatieve vlooienbestrijding zag ik de link.

Hier zie ik dus duidelijk een verband tussen minder vaak of helemaal geen vlooiendruppels gebruiken en heftige jeuk bij Tristan. Hoewel ik er helemaal geen voorstander van ben gaan ze hier weer consequent aan de spot-on en heb ik het huis ook weer gespoten met omgevingsspray. Alleen op deze manier is hij jeukvrij.  :(

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar wens je in ieder geval sterkte in je zoektocht naar de jeuk!
Door evds
#1063196
He bedankt voor jullie reacties. Wat mijn hond heeft lijkt wel erg op wat jullie beschrijven. Geen denkbare oorzaak, althans niet zo voor de handliggend, en maar krabben  :-\

Een allergische reactie tegen vlooien kan misschien toch wel. Een paar maanden gelden ben ik alleen met hem op bezoek geweest bij mensen met honden en (aanloop) katten en die laatste hadden zeker vlooien. Haar honden hadden er ook last van maar na behandeling was het ok. Ik heb dwan na de bezoek meerdere malen uitvoerig gecontroleerd (klein hondje met geen giga dikke vacht) maar geen spoor van een vlo gevonden.
Hij krabt zich niet stuk of kale plekken gelukkig maar is wel hypergevoelig in de zin dat als hij denkt iets te voelen hij onmiddelijk reageert.

Ik ga zijn kussen en deken maar weer eens flink luchten en evt. wassen.

Ben nog ff gezocht op "jeuk" hier op het forum nou dan krijg je dus een heleboel! En ik las verscheidenen malen dat visolie(als het geen vlooien allergie is natuurlijk) ook gunstig kan zijn. Ervaring daarmee? Ik wil het in ieder geval gaan proberen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1063237
Ja, Tristan is idd ook hypergevoelig. Toen het op z'n ergst was kon je hem niet eens aaien, waar dan ook. Hij begon dan meteen te krabben.
Ik heb hem ter ondersteuning een maand of twee 'Puur Jeuk' gegeven.
Door evds
#1064781
Ik het het hele stel toch maar behandeld tegen vlooien. De andere twee begonnen ook te krabben en hoevel ik geen vlo kan vinden denk ik dat ze er toch wel zitten  :( >:(

Ben benieuwd of nu het krabben minder gaat worden. Ik zal ook hun bedden gaan wassen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door