Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door oDB van Angela
#1056629
Haii,,

Mijn honden Barfen nu een dikke maand en ik vind het helemaal TOP.. Merk wel dat de ene hond eend niet lust en de ander geen zalmkoppen (wel de zalmmix).. maar over het algemeen eten ze alles wel.. Nu heb ik een nestje Tervuerenpuppies, net paar dagen oud dus nu doet moeders alles nog zelf voeden.. Voorheen kregen mijn pups altijd al KVV compleet vanaf 3 weken, direkt van moedermelk op gepureerde KVV. Nu zal ik dat ook voornamelijk nog doen de eerste weken van vaste voeding, maar wil ze ook laten kauwen..
En dus liggen in mijn vriezer al eendagskuikens op ze te wachten.. wat kan ik nog meer inplannen voor de volgende bestelling? Wat mogen pups echt niet?? Ikzelf zou ze hetzelfde geven als de anderen, natuurlijk in kleinere stukken en porties.. maar misschien zijn er meer tips die ik kan gebruiken? Bedankt voor het lezen en meedenken!!! grtzz Angela
Gebruikersavatar
Door kira
#1056848
In de bib staan op blz 3 twee artikelen over een nestje en barf. Er staat ook een artikel net bevallen en barf. Wellicht kun je daar al wat uit halen.
Gaat het goed met de pups en mams?
Door Lizzy
#1057108
Gefeliciteerd! Wij zijn natuurlijk stik benieuwd naar foto's van het kleine grut :)!

Er zijn eigenlijk geen dingen die pups niet mogen. Ik zou zelf wel heel voorzichtig zijn met vleesbotjes. En ik zou zelf de eerste 6 weken geen groentemix geven. Ik zou zeker alleen vleesbotjes geven van kleine diertjes zoals kip, kwartel, parelhoen, eendennek, etc. En dat zou ik in eerste instantie goed pletten met een vleeshamertje. En geef ook vooral vleesbotjes die niet zomaar in de strotjes van de kleintjes kunnen verdwijnen (zo vond ik kippennekken bij Dalmatier pups van 4 weken eerlijk gezegd eng. Die kleine fellerikjes probeerde zo een heel nekje in 1 keer naar binnen te werken. Die moeten dus gewoon geplet worden, wanneer ze er zo fel mee zijn. Of je moet ze grotere vleesbotjes aanbieden).
#1057302
[quote="Lizzy"]
Gefeliciteerd! Wij zijn natuurlijk stik benieuwd naar foto's van het kleine grut :)!

[/quote]
Afbeelding
Matiz met haar eerstgeborene..
Afbeelding
Toen waren er 3...
Afbeelding
en het hele stel moet gepoetst door mama...
Laatst gewijzigd door oDB van Angela op wo 01 okt 2008, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#1057307
[quote="Lizzy"]
Gefeliciteerd! Wij zijn natuurlijk stik benieuwd naar foto's van het kleine grut :)!

Er zijn eigenlijk geen dingen die pups niet mogen. Ik zou zelf wel heel voorzichtig zijn met vleesbotjes. En ik zou zelf de eerste 6 weken geen groentemix geven. Ik zou zeker alleen vleesbotjes geven van kleine diertjes zoals kip, kwartel, parelhoen, eendennek, etc. En dat zou ik in eerste instantie goed pletten met een vleeshamertje. En geef ook vooral vleesbotjes die niet zomaar in de strotjes van de kleintjes kunnen verdwijnen (zo vond ik kippennekken bij Dalmatier pups van 4 weken eerlijk gezegd eng. Die kleine fellerikjes probeerde zo een heel nekje in 1 keer naar binnen te werken. Die moeten dus gewoon geplet worden, wanneer ze er zo fel mee zijn. Of je moet ze grotere vleesbotjes aanbieden).
[/quote]

Ok, dank je wel, zal erom denken, dus een compleet mix geven met daarnaast dus vleesbotjes zoals beschreven?
Ben wel beetje bang dat ik misschien iets vergeet.. wil het niet op mijn geweten hebben dat het niet uitgebalanceerd is..
Door Lizzy
#1058228
[quote="oDB van Angela"]
Ok, dank je wel, zal erom denken, dus een compleet mix geven met daarnaast dus vleesbotjes zoals beschreven?
Ben wel beetje bang dat ik misschien iets vergeet.. wil het niet op mijn geweten hebben dat het niet uitgebalanceerd is..
[/quote]

Ehhh? Een complete mix? Een complete mix van wat? Je gaat toch barf aan de kleintjes geven? Dan is het dus de bedoeling dat je bij 4 weken (niet eerder) wat balletjes gemalen vlees geeft en dan langzaam vlees, orgaanvlees en vleesbot in stukken gaat geven. Je hoeft dus geen complete mix te geven, je voert je pups net zoals je je volwassen honden voert (alleen qua hoeveelheden en qua stukjes aangepast aan de leeftijd van de pups).

Wat een SCHATJES trouwens :smitten:
#1059287
Ik heb ook orgaanmixen en botmixen van Herby, (dat is dus al gemalen rauw) die geef ik 4x in 2 weken aan mijn honden, aangevuld met groente/ei/kwark prutje. Ik vind het makkelijk op die manier te mengen. Het is voor het eerst dat ik een nest met helemaal vers groot wil brengen. Natuurlijk geef ik hoe ouder ze worden ook kauwwerk.. en zal jullie hier nog weleens nodig hebben... thnx in ieder geval
Door Sietie
#1060500
hai gefeliciteerd!

Ik heb ook een nestje pups (boxers) die worden aanstaande dinsdag 6 weken...ik geef de pupmix die ik zelf maak volgens recept hier van barfplaats... alleen de groentemix doe ik de helft minder van in en daar in de plaats van meer spiervlees... ook heb ik geen 60% vleesbot maar gewoon 50%... alhoewel het vorige nest wel op 60% vleesbot heeft gestaan...daar ook totaal geen problemen mee gehad trouwens... ik heb dus wel groentemix door de pupmix...en ben hier op 4 weken mee begonnen!

http://www.slide.com/r/KN_LEXaM3j8o2_M5 ... w=original

http://www.slide.com/r/Vr26dLw82z9mqHff ... w=original

http://www.slide.com/r/XNn5BbQo1z9ErTTM ... w=original

http://www.slide.com/r/YXDsI85H6D9J8e9L ... w=original

hierbij wat foto's van de pups!
Door crutz
#1061027
Hai Angela,

hier inmiddels al weer het 4de nest op zelf samengesteld materiaal grootgebracht, het eerste nest nog wel wat met ondersteuning van (wat meer) kvv de eerste dagen

de puppen hier beginnen ergens tussen de 3 en de 4 wk met het zelfstandig eten, wanneer ze daar aan toe zijn, moeders zoogt bij dit nest extreem veel (maar nog steeds geen kapotte tepels, zelfs niet nu met 8 wk en ze mogen dus ook nog steeds zogen van haar) tov haar vorige nesten, dus ze worden "maar" 2x per dag nu bijgevoerd, wel nog minimaal 2x per dag zogen....anders zou ik 3x per dag bijvoeren

start met wat gemalen spul (kvv, tartaar etc) maak er geen bolletjes van, maar gewoon op een groot bord,
daarna de overstap naar zacht vlees, wat grotere stukken zodat ze wel moeten kauwen,
dus of wat "gerijpt" spiervlees, oudere pens (is ook zachter), wat orgaan etc, dan wat vis er bij (= ook zacht maar wel met wat hardere delen/bot) uitbouwen met kip (ook zacht met bot) naar hardere dingen (konijn, eend, geit)
#1063005
okeeee... fijn! Ik zal nog wel wat vraagjes hebben als ze wat ouder worden.. dank je wel..
maak er geen bolletjes van, maar gewoon op een groot bord
nee idd, doe ik ook nooit.. zodra ik idd merk dat de tandjes goed hun werk kunnen doen, zal ik ze hardere dingen aan gaan bieden

gerijpt.. is 1-2 dagen oud?? hoe moet ik dat zien??
Door crutz
#1063080
[quote="oDB van Angela"]
okeeee... fijn! Ik zal nog wel wat vraagjes hebben als ze wat ouder worden.. dank je wel..

nee idd, doe ik ook nooit.. zodra ik idd merk dat de tandjes goed hun werk kunnen doen, zal ik ze hardere dingen aan gaan bieden

gerijpt.. is 1-2 dagen oud?? hoe moet ik dat zien??


[/quote]

eigenlijk is gerijpt ook nog onder de grond, maar helaas, dat wordt hem niet hier  ;D dus dan maar een dag of 2 in een dichte ton, dan zie je dat het vlees wat "zachter" wordt.....dus makkelijker voor de puppen voor de eerste keren....

bij dit nest bv was ik net een paar dagen (verplicht) weg met de baas rond de 4wk, de eerste 2 dagen hebben ze dus kvv gehad van mijn vriend daarna was ik er weer....had voor vertrek (reis was 4 dagen) een hele pens er uit gehaald en in een afgesloten ton gedaan....die was lekker zacht toen ik hem ging voeren...
#1085147
[quote="crutz"]
Angela hoe gaat het nu met het puppespul, ze zijn inmiddels een week of 5 toch???
[/quote] Ja, gaat hartstikke goed, ik probeer van alles uit.. de een wil wat meer dan de ander..

Ben nog wel aan het zoeken wat ik precies extra toe kan voegen qua groente enzo.. heb al wat tips gekregen, dus ga aan de slag..
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door