Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mariska2
#1062936
hallo allemaal

ik wil deels overstappen op vlees (duck of hart of pens ) maar ik ben ook tevreden over mijn brokken wij voeren carocroc de 25 en ik wil dit mengen met iets van vlees dus

mag je dit mengen of moet je dit apart voeren?

gr mariska
Door brie
#1062956
brok en kvv verteren op een heel andere manier, ik zou dus niet samen gaan geven.
wil je zo nodig toch mengen, zorg dan dat er zo'n 8 uur tussen de voedingen zit.
beter is natuurlijk om de vieze brokken weg te gooien en helemaal over te stappen op vers, maar zo'n antwoord kun je hier wel verwachten  :)
Door mariska2
#1062961
beter is natuurlijk om de vieze brokken weg te gooien en helemaal over te stappen op vers, maar zo'n antwoord kun je hier wel verwachten  :)
[/quote]

ja inderdaad ik begrijp dat jullie dat gaan zeggen is ook geen enkel probleem ik kan wel tegen een stootje  ;)

ik ben zelf nog niet overtuigd dat helemaal overstappen hier de optie is dus misschien komt dat nog eens en misschien ook niet en gooi ik het vlees er wel weer uit  :)

nu in ieder geval sta ik open voor ideeen om het voor mijn honden goed te doen en dus is ieder advies welkom

duck heb ik goede ervaring mee en heb nu hart in mijn vriezer liggen en pens is besteld bij de slager

dus ik ben op weg maar weet niet of ik het helemaal goed doe

denk ook dat daarom dit forum is zodat je iets van iemand die al langer ervaring heeft kunt leren  ;)

gr mariska
Door brie
#1062967
[quote="mariska2"]

beter is natuurlijk om de vieze brokken weg te gooien en helemaal over te stappen op vers, maar zo'n antwoord kun je hier wel verwachten  :)


ja inderdaad ik begrijp dat jullie dat gaan zeggen is ook geen enkel probleem ik kan wel tegen een stootje  ;)

ik ben zelf nog niet overtuigd dat helemaal overstappen hier de optie is dus misschien komt dat nog eens en misschien ook niet en gooi ik het vlees er wel weer uit  :)

nu in ieder geval sta ik open voor ideeen om het voor mijn honden goed te doen en dus is ieder advies welkom

duck heb ik goede ervaring mee en heb nu hart in mijn vriezer liggen en pens is besteld bij de slager

dus ik ben op weg maar weet niet of ik het helemaal goed doe

denk ook dat daarom dit forum is zodat je iets van iemand die al langer ervaring heeft kunt leren  ;)

gr mariska
[/quote]


wat dat betreft genoeg leesvoer hier!!! ;)
Door 202Spots
#1062969
Wanneer je brokken wil opmaken dan kunnen ze wel met gemalenvlees botten gemengd worden.
Dus alle soorten KVV wat gemalen botten heeft.
Wanneer je alleen orgaan en vlees met de brokken gaat mengen dan kan je denk ik wel wat losse ontlasting verwachten.
Je zou wel 1 maaltijd kunnen vervangen met pens, maar geen maaltijd geven van alleen hart of vlees zonder calciumbron.
Voer je 1 of 2 x per dag? Je kan dan eventueel ook beginnen met kant en klaar vers vlees, KVV waar dus ook de gemalen botten in zit, dat kan je mengen met de brokken, of afwisselen met alleen kvv of alleen brok, Wanneer je brokken op zijn en je ziet verschil, dan ga je gewoon verder met alleen KVV.
Wanneer je weet wat je aan 't doen ben dan kan je verder kijken of je dan zelf wil samenstellen en daarbij dan de hele vleesbotten gaat geven.

Alleen wanneer je zelf samensteld en hele vlees botten geeft die de hond zelf moet malen, dan is het verstandiger om er geen brokken bij te geven omdat de grotere stukken bot anders verteren dan kvv en brokken.
Door ElineBP
#1063003
Als je zowel vers als brok wil voeren, kan je af en toe een maaltijd brokken vervangen voor vers. Als je wat meer vers voert, zou ik de versmaaltijden achter elkaar zetten. Wat ik daarmee bedoel is: Geef 1 of 2 dagen (of meer) vers en dan de overige dagen brokken.
Ik heb begrepen dat vers en brok anders verteerd en dat je het daarom beter niet kan mengen. En ik heb ook gehoord van honden die de overgang tussen vers en brok steeds niet goed verdragen... dus daar moet je ook wel even op letten als je gaat combineren.

Ik ben eerst begonnen met elke dag een klein beetje vers (KVV), daarna 2 dagen vers, 3 dagen vers en inmiddels 4 á 5 dagen vers per week. En ik ben nu ook begonnen om wat te experimenteren met BARF/NRV dingen (of hoe je het ook wil noemen). Dus kijk maar uit, als je er eenmaal mee begint, wordt het steeds meer :D ;D
Door mariska2
#1066852
bedankt allemaal

ik ben en stuk wijzer

van het weekend hebben er hier 5 genoten van een heerlijk stuk hart en ik kon zien dat ze genoten

ik doe nu 1 maal daags de brokken en dan 1 maal daags het vlees voeren zodat ze echt alles binnen krijgen.

bevalt goed de ontlasting is mooi hard en de honden hebben er veel genot mee.

vanavond krijgen ze verse pens heb ik bij de slager gehaald alleen weet ik nog niet of ik dit in stukken moet snijden of zo kan voeren

dus advies is weer erg fijn hahahaha

en nog een vraagje ik betaal bij de slagen waar ik het haal hij slacht nog zelf hart en pens voor 0.50 cent de kilo en spiervlees 1.50 euro de kilo

is dit normaal goedkoop of duur??

weet wel als ik duck voer dat ik voor pens en hart al meer kwijt ben de kilo
gr mariska
Door ElineBP
#1066864
De prijzen die je daar noemt zijn volgens mij vrij goedkoop!
Hoe je de pens het beste kan voeren, weet ik niet zo... ik ben zelf beginner ;)
Door mariska2
#1066945
kom er net achter dat het al in kleine stukjes is gemaakt

zal volgende keer om stukken vragen dan

:D

gr mariska
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door