Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1062693
Hoi,

Ik heb al dagen in boeken zitten lezen, maar kom er niet echt uit.

Balou is de laatste tijd behoorlijk chagerijnig tegenover Fjurdy en het lijkt erger te worden. Alles waar Fjurdy mee wil spelen wordt afgepakt. Fjurdy krijgt regelmatig op zijn donder van Balou, niet echt vechten maar meer zo'n grommerige reactie. Balou hapt dan naar zijn neus en nek maar bijt absoluut niet door. Het is meer een waarschuwing.
Ook als ze met z'n 2en bij me op de bank liggen ligt hij af en toe te loeren, maar gaat dan gewoon slapen en draait zelf op zijn rug om lekkerder te liggen.
Hij begint ook wat baknijd te ontwikkelen.

Balou is op zich een hele lieve hond met een geweldig karakter, zelfs een beetje schuchter.

Fjurdy laat het allemaal over zich heen komen en geeft ook alles meteen af en gaat ook niet in de verdediging.

Ik weet niet zo goed wat ik voor Balou zou kunnen proberen. Ik zat zelf aan Beech te denken maar misschien heeft iemand van jullie nog een beter idee.
Door Christel & Luna
#1064258
Wanneer vertoont Balou dit gedrag? Altijd als Fjurdy in de buurt is? Als Balou Fjurdy's aanwezigheid niet kan velen en "aanvalt" zodra Fjurdy in de buurt komt dan kan Beech de aangewezen bloesem zijn.
Als Balou dit gedrag pas vertoont als Fjurdy aandacht van jou krijgt en als dit gedrag verdwijnt als Balou aandacht krijgt dan denk ik meer in de richting van Chicory of misschien Holly.

Barfplaats wordt gesponsord door