Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1062393
ga ik zo maken voor vince, die is nog steeds zo mager ondanks dat ie nu best aardig eet.
Hij blijft 'eng' mager, je voelt zelfs al zijn botjes op zijn koppie en hij heeft giga puntbillen.
Nu las ik dat je iedere dag zo'n balletje kan geven, maar voor hoelang is dat geoorloofd.
Voordat ik straks voor een weeshuis van die ballen maak.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1062416
Scheelt, ik vind die ballen niks :-X. Maar als ik ze zou geven dan zou ik dat dan maar doen totdat het graatmagere eraf is en dat zou dan een paar weken moeten zijn. Denk persoonlijk dat die honden van jou met hun maagjes niet al teveel last van zo'n balletje zullen hebben.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1062502
waarom vindt je die ballen niks, vanweg de havermouth/brinta/stroop?
Waar zouden ze dan eventueel last van kunnen krijgen, toch hopelijk niet van huidproblemen he?
Want dan gooi ik heel de voorraad direct de kliko in!
Heb ze er wel al 1 gegeven en die was hap slik weg
Ga wel even de tanden poetsen denk ik.
Door *Natasja*
#1062505
Heb je al geprobeerd om hem gewoon wat vettere vleessoorten te voeren? Of werkt dat niet bij Vince?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1062518
nee, helpt helemaal niets.
Het is echt zo'n eng mager mannetje...ach nee hoor!
Maar ik ben blij dat ie veel vacht heeft anders gaan mensen heel anders over me denken.
Hij weegt 19kilo en is ruim anderhalf, normaal gesproken zou ie nu iets van 25 kilo moeten wegen.
Nu is het wel een bewegelijk typje hoor.
Door cathrien
#1062519
Ik zou de totale hoeveelheid verhogen. Ik heb dat bij Frauke ook gedaan en ik zie nu het resultaat.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1062531
ja, dat is het hem juist, hij eet gewoon niet meer!
600gr krijgt ie normaal gesproken en als ik hem meer geeft, dan blijft dat keurig netjes achter in de bak!
En als ik hem een tussendoortje geef in de vorm van eendenekken oid. dan eet ie s'avonds zijn prakje niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1062599
vanaalst schreef: waarom vindt je die ballen niks, vanweg de havermouth/brinta/stroop?
Waar zouden ze dan eventueel last van kunnen krijgen, toch hopelijk niet van huidproblemen he?
Want dan gooi ik heel de voorraad direct de kliko in!
Heb ze er wel al 1 gegeven en die was hap slik weg
Ga wel even de tanden poetsen denk ik.
Ik vind ze niks om wat ze zijn, je noemt het zelf al :-X

Als je hodn geen granen gewend is kan die maar zo slappe kleffe ontlasting krijgen e.d. en als die allergisch/gevoelig blijkt te zijn voor granen dan gaat die vanzelf krabben en stroop....tja.

Maar in jouw geval kan ik me wel indenken dat je ze wilt gebruiken en wellicht werkt dat ook wel want daar zijn ze in eerste ook voor bedacht. Maar grotendeels vind ik het niks dat je regelmatig leest dat men wel vind dat ze genoeg voeren en dan met die kleffe ballen de draadmagere hond op gewicht willen krijgen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1062607
ja, begrijp dat wel en ik zal ze zeker niet voor niets geven.
Maar als zelfs mensen buitenaf al schrikken als ze hem aaien of nat zien.....
Ik ga het effies proberen en als het niets is, dan is de kliko de bestemming voor de ballen!
Door Huskymeisje
#1062626
ik zit met hetzelfde probleem. Toch hik ik nog tegen die satiballs aan. ik geef nu wat vaker vette vis en geef vers schapenvet bij het eten. Vette vleessoorten als geit en eend blieven ze hier niet  :(
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1062648
vis moet ie niet.
Ik geef hem ook de 'vettere' vleessoorten maar dat doet niets bij hem.
Schapenvet geef ik hem ook.
Door Huskymeisje
#1062650
vanaalst schreef: vis moet ie niet.
Ik geef hem ook de 'vettere' vleessoorten maar dat doet niets bij hem.
Schapenvet geef ik hem ook.
:(
Ik ben net begonnen hoor dus het is nog even afwachten of het hier gaat werken.
Door 202Spots
#1062662
Je kan de Satinballs als maaltijd vervangen of 'n paar keer per dag als tussendoortje geven.
Voor Cissy was het ideal toen ze teveel was afgevallen na haar operatie.
Ik gebruikte gepofte rijst cereal inplaats van cornflakes.
Je kan eventueel ook gekookte rijst gebruiken.
Sommige honden eten niks anders, maar wanneer de hond weer op gewicht is dan kan je minder satinball gaan geven of er helemaal mee stoppen.

Extra vet kan ik niet geven ivm pancreatitis,en de Satinballs vind ik echt 'n uitkomst wanneer 'n hond TE mager is.
Success!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door