Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Celicaatje
#1060736
Las hier wel een oudere topic over de relatief lage kosten van Smuldier. Ik ben iegenlijk ook wel zo dat goedkoop in de praktijk duurkoop is, maar is dit idd wel zo?
Waarom zou ik Prins kopen? Is dit zoveel beter? Men (lees dierenwinkel) wil mijn doen geloven van wel. Maar is dit wel zo?
Ik heb nu 2 dozen smuldier besteld. Ik ben 1,3 kilo kvv per dag nodig ongeveer dus dat valt qua kosten ook wel weer mee natuurlijk. Voor smuldier kom ik dan op een kleine 1,50 euro per dag. Geen geld eigenlijk.
Komt voor d 3 poezen er nog overheen maar dan ben ik toch wat beperkter in merken die ik kan geven.
Door lightning
#1061105
volgens mij ligt dat er puur aan waar jou hond/kat het goed op doet natuurlijk. die van mij lopen leeg op smuldier (diarree) dus ik zal het niet meer kopen. het zelfde geld hier voor stawi wat volgens mij het zelfde is als smuldier enkelt ander naampje. hier gaat het goed op kivo en duck al hoewel kivo ook niet duur is en ze het daar wel goed op doen en 1 zit op duck wat relatief dus weer erg duur is 3,50 a 4 euro voor 1 kilo (ik koop kennelverpakkingen is veel goedkoper)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1061955
ik geef geen complete smuldier en geen prins. prins vind ik karton, en smuldier eigenlijk ook inferieur. er zitten granen in, en in smuldier ook nog eens pens.
er zijn genoeg kvv's te vinden die beter zijn.

@eline;
gooi die brokken maar in de vuilbak hoor, daar horen ze thuis  ;)
Door Laura2004
#1061971
[quote="koekje"]
ik geef geen complete smuldier en geen prins. prins vind ik karton, en smuldier eigenlijk ook inferieur. er zitten granen in, en in smuldier ook nog eens pens.er zijn genoeg kvv's te vinden die beter zijn.

@eline;
gooi die brokken maar in de vuilbak hoor, daar horen ze thuis  ;)
[/quote]
Wat is er precies mis met pens? Dat zit in vrijwel alle kvv's.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1061974
ik begreep dat ze de kvv's ook aan de katten wilde voeren. de meeste katten blieven geen pens, dus eten ze ook niet graag kvv met pens er in. sien de alleseter zal ook geen pens eten, want dat ruikt naar poep.
Door Laura2004
#1061975
[quote="koekje"]
ik begreep dat ze de kvv's ook aan de katten wilde voeren. de meeste katten blieven geen pens, dus eten ze ook niet graag kvv met pens er in. sien de alleseter zal ook geen pens eten, want dat ruikt naar poep.
[/quote]
Oh, ok, dat had ik niet begrepen, ik weet niet hoe dat met katten zit, honden vinden pens erg lekker.
Door Too
#1062174
Er bestaan katten  :D die pens geen probleem vinden hoor... ze hebben t hier een paar keer met bezoekers meegegeten en lekkur! Smuldier compleet gaat er hier zonder problemen in, beetje jammer van die granen [maar als ze de kans krijgen eten ze ook brood  >:(]
Door Lizzy
#1062248
Alle waar naar z'n geld, zei mijn moeder altijd.

Wat mij niet bevalt aan Smuldier is dat het een calcium supplement bevat. In plaats van gemalen botten. Maar dat geldt dus niet alleen voor Smuldier, dat geldt voor zoveel merken. Er zijn maar een paar merken die wel 100% vleesbot bevatten, voor de calcium. En volgens mij zijn dat : Bandit, Bibi, Carnibest. Duck, Enerique, Prins (Energique en Prins zijn dezelfde voedingen) bevatten volgens mij een calciumsupplement of een deel gemalen botten en een deel calcium supplement. En dan zijn er nog KVV's die echt alleen een calciumsupplement bevatten en dat zijn Rodi, Runner, Smuldier, etc. En die merken zijn sowieso qua inhoud/prijs goedkoper dan voeren die gemalen botten bevatten. Nou ja, verder weet je van geen enkel KVV wat voor kwaliteit voer/vlees je nou precies voert. Wil je echt waar voor je geld en weten wat je voert: zul je zelf samen moeten gaan stellen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1062269
Ik heb wel eens gehoord dat de meneer van Smuldier gewoon een hele slimme zakenman is, die al jaren in het vak zit en daarom voor heel weinig of gratis z´n spullen kan betrekken van slachthuizen. Hij zou zelfs weer spullen door verkopen aan de duurderde kvv fabrikanten. Dat zou deels verklaren waarom het zo goedkoop is.
Maar goed, dat heb ik van horen zeggen hè........
Hier eten ze alleen smuldier compleet tijdens de vakanties, de enkelvoudige versies koop ik wel eens als ik alleen nog maar vleesbotten in de vriezer heb liggen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1062318
[quote="*Dorothea*"]
Ik heb wel eens gehoord dat de meneer van Smuldier gewoon een hele slimme zakenman is, die al jaren in het vak zit en daarom voor heel weinig of gratis z´n spullen kan betrekken van slachthuizen. Hij zou zelfs weer spullen door verkopen aan de duurderde kvv fabrikanten. Dat zou deels verklaren waarom het zo goedkoop is.
Maar goed, dat heb ik van horen zeggen hè........
Hier eten ze alleen smuldier compleet tijdens de vakanties, de enkelvoudige versies koop ik wel eens als ik alleen nog maar vleesbotten in de vriezer heb liggen.
[/quote]

Ach, Bertus zat ook ooit op DN te schaterlachen dat hij voor de meeste ingrediënten 1 of 2 duppies per kilo betaalde. En het is algemeen bekend dat als je groot inkoopt dat de prijzen dan zakken, dat is zowel aan het begin als het eind van het proces het geval.
Als meneer Smuldier zijn zaakjes inderdaad zo geregeld heeft dan is het inderdaad een slimme meneer. Maar dat is niet strafbaar toch?
Door Beppie1
#1062363
Hier div soorten smuldier, ook die met hart of vlees of kip!

Het is een toevoeging naast de kleine barfproducten en ze doet het er prima op. Net zo goed als op carnibest oid welke ze toch ook maanden gegeten heeft(en nog voor de afwisseling)

Het is gewoon vlees, div mixen of enkelvoudig(hier is pens ook geen favo) en met wat toevoegingen als nekken karkas of parelhoen ed komt de dame niets te kort!
Maar je moet eerst kijken wat voor de hond goed is, als ze erop leeg zou lopen kreeg ze t nooit meer!!!
Door millyckk
#1062399
[quote="Lizzy"]
Alle waar naar z'n geld, zei mijn moeder altijd.

Wat mij niet bevalt aan Smuldier is dat het een calcium supplement bevat. In plaats van gemalen botten. Maar dat geldt dus niet alleen voor Smuldier, dat geldt voor zoveel merken. Er zijn maar een paar merken die wel 100% vleesbot bevatten, voor de calcium. En volgens mij zijn dat : Bandit, Bibi, Carnibest. Duck, Enerique, Prins (Energique en Prins zijn dezelfde voedingen) bevatten volgens mij een calciumsupplement of een deel gemalen botten en een deel calcium supplement. En dan zijn er nog KVV's die echt alleen een calciumsupplement bevatten en dat zijn Rodi, Runner, Smuldier, etc. En die merken zijn sowieso qua inhoud/prijs goedkoper dan voeren die gemalen botten bevatten. Nou ja, verder weet je van geen enkel KVV wat voor kwaliteit voer/vlees je nou precies voert. Wil je echt waar voor je geld en weten wat je voert: zul je zelf samen moeten gaan stellen.
[/quote]

Hier geef ik parttime Kivo. Heb net even gebeld met de leverancier: er zitten geen calciumsupplementen in maar vleesbot: goede prijs/kwaliteitverhouding vind ik alhoewel volledig barfen natuurlijk wel beter is.... :)
Door Elfje
#1062488
Ik ben erg tevreden over smuldier vlees compleet en mijn hond ook.
Het ziet er goed uit en ruikt ook vers.
Ik krijg wel eens het idee dat kvv alleen voor het plebs is
en de echte versvoerders met hele koeien lopen te sjouwen.
Kortom ik vind het een prima kvv qua prijs kwaliteit verhouding.
Door Lizzy
#1063202
[quote="Elfje"]
Ik ben erg tevreden over smuldier vlees compleet en mijn hond ook.
Het ziet er goed uit en ruikt ook vers.
Ik krijg wel eens het idee dat kvv alleen voor het plebs is
en de echte versvoerders met hele koeien lopen te sjouwen.

Kortom ik vind het een prima kvv qua prijs kwaliteit verhouding.

[/quote]

Wat een ontzettende vreemde en onaangename opmerking. We zeggen hier helemaal niks over KVV dat niet waar is. Maar dat KVV alleen voor de plebs zou zijn, slaat natuurlijk echt drie keer nergens op. Zou dat het geval zijn, had ik nul categorieen aangemaakt op Barfplaats voor KVV en geen 3.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door