Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ElineBP
#1061747
Mijn honden eten hoofdzakelijk KVV (Smuldier pens/vlees compleet, ingr. runderpens, vlees, lever, hart, schapenvet, groenten, ontsloten tarwe, zonnebloemolie, vitamines en mineralen.). Ik zou ze graag wat vaker iets vers/rauws geven ipv KVV (1 á 2 dagen per week), maar ik weet niet zo goed hoe en wat. Mijn honden en ik zijn geen ervaren 'barfers' en we hebben geen grote vriezer. Ik ben dus vooral op zoek naar dingen waar je vrij makkelijk aan kan komen en waarvan je geen grote hoeveelheden hoeft te bestellen ofzo. Ik zoek dan vooral naar voeding waar ze wat meer 'werk' aan hebben dan aan de -gemalen- KVV of naar voeding die niet in deze KVV zit (bot, andere vleessoorten, vis).

Wat ze regelmatig krijgen is kip (1x per week) gewoon van de vleesafdeling in de supermarkt (poten, vleugels oid). Twee van mijn honden vinden het heerlijk, eentje weigert om kip te eten. Hij krijgt het zelfs voor elkaar om stukjes van 1 á 2 cm tussen zijn KVV uit te vissen ???
Ze krijgen ook af en toe een rauw ei (met schil en al). Soms wat rundergehakt.
Voorheen wel eens een gerookte kalfspoot uit de dierenwinkel, maar inmiddels weet ik dat ik voor rauw moet gaan ;) Heel soms krijgen ze hart (maar dat zit ook al in de KVV) of KVV van een ander merk.

Alle tips zijn welkom :)
Laatst gewijzigd door ElineBP op ma 06 okt 2008, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1061754
Ik zou ze vooral dingen gaan geven die niet in de kvv zitten.
En als het maar voor 1 a 2 daagjes is zou ik helemaal geen orgaan geven, dat zit al meer dan voldoende in de kvv.
Ik zou lekker een stukje spiervlees geven en een lekker vleesbotje, eventueel aangevuld met een groentemixje.
En dan vooral van dieren die niet in de kvv zitten, dus geen rund en kip.
Lees vooral het bottendocument in de bieb ook om de botten langzaam op te bouwen.
Door Mevroi Kruim
#1061756
Misschien is het een optie om eens met iemand mee bij Herby te bestellen, dan hoef je niet gelijk 100 kilo op te slaan.
Parelhoenkarkas, konijn, haas, fazant, duif, dat komt zo bij me op als leuke botten die je honden vast wel wegkrijgen als ze kip baas kunnen.
Door ElineBP
#1061856
Kruimel schreef:als ze kip baas kunnen.
Kip is inderdaad geen enkel probleem (behalve bij Banjer dan, die weigert het te eten), ze vinden het heerlijk en hebben geen probleem met het bot. Je hoort het lekker kraken (vinden mijn man en moeder absoluut smerig trouwens, mn pa vindt het wel interessant), dus er wordt goed gekauwd. Ze hebben ook nooit problemen met de vertering.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1061966
geef eens een kwartel. bij herby heb je gepluimde. een hele kwartel is compleet, dus hoef je je ook geen zorgen te maken over vitaminegebrek. kwartel is zacht bot, en goed weg te knagen. kwartel is ook erg lekker.
Door ElineBP
#1067011
Inmiddels hebben ze ook al een keertje kennis kunnen maken met vis. Missie vond het lekker, de andere 2 vonden het wat vreemd, maar in kleine stukjes en gemengd met KVV ging het wel op :)
Door dinnee
#1067133
Misschien is er wel een poulier of slager in de buurt die iets in de aanbieding heeft? Bij ons in het dorp zit een slager die ook lamsvlees heeft en een poulier die parelhoen en kwartel heeft. Rond de feestmaand zie je daar ook weer hert, konijn en ander wild verschijnen! :)
Door Staftime
#1068641
Wat anderen ook al aanhaalden: ga eens op zoek naar iemand bij jou in de buurt die bij Herby besteld en waar je eens een paar kilootjes mee mag bestellen.
Ik denk dan aan:
Penslappen, Rundvleessnippers, Kippenekken, eendagskuikens, paardenvlees, haasvlees, hert/ree, konijnkarkas, eendenekken, eendevleugels, struisvogelvlees, kwartels.
Door ElineBP
#1068848
Banjer heeft nu nog veel moeite met nieuwe dingen, dus hou ik het even bij kleine hoeveelheden van dingen die ik makkelijk kan kopen. Maar als hij de smaak te pakken heeft, is het idd wel een goed idee om iemand in mijn omgeving te zoeken die daar besteld en dan wat mee te bestellen om dat ook eens te proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door