Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#1061633
Ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen en ik weet dat het heel onfris is, maar goed. Ziggy heeft de laatste tijd drollen die er dus overdwars uit willen komen, in de breedte dus, je zit het als ze perst, haar anus staat dan helemaal bol en je zit dat er een drol in de breedte uit wil komen ipv in de lengte en je begrijpt natuurlijk wel dat dit heel moeilijk gaat, af en toe ben ik bang dat haar anus uit zal scheuren......

Maar meestal gaat het wel goed en komt de drol er redelijk snel uit. Kai heeft ook weleens twix-drolletjes (mijn vriend heeft die benaming verzonnen) sinds hij barft, dat zijn dus twee drolletjes die er naast elkaar uit willen komen, maar dit gaat eigenlijk altijd wel goed, maar hij moet ook wel flink persen, gelukkig heeft Kai een redelijk groot gat, dus bij hem levert dit geen problemen op.

Maar goed bij Ziggy zijn het dus geen twix-drollen, het zijn dwarsliggers en vandaag moest ze heeeeeeeel lang persen en gaf ze het ook een paar keer bijna op, uiteindelijk kwamen ze er uit, maar haar anus was flink rood er na en het was volgens mij behoorlijk onprettig voor haar, een zware bevalling zeg maar....

Nu vraag ik me af hoe dit komt en of hier iets aan te doen is. En ik vraag me af of meer barfhondjes het hebben?

Ik moet er wel bij zeggen dat dit echt perfecte stevige mooi gekleurde barfdrolletjes zijn, dat is wel fijn, gezien haar verleden.

Heb de titel even aangepast, ik vond het een beetje onsmakelijk  ;D
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 06 okt 2008, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1061641
Linga heeft dit ook wel eens. Ik heb geen idee waar het van komt. Ik heb de ontlasting gecontroleerd om te kijken of het te hard is, maar dat is niet het geval. Ik heb zelf wel eens het idee dat die truttie het te lang ophoudt waardoor het zich een beetje ophoopt, zeg maar (geinige woordspeling, toch?).
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1061642
je kan het zo smeuig vertellen dat ik toch wel een beetje moet lachen hoor.
Zou niet weten hoe of het komt maar zimba heeft het ook weleens, duurt ontzettend lang en dan komt het er ook overdwars uit, weirdo had dat ook wel.
Vince helemaal niet, die poept altijd hele kleine knikkertjes, klein poepgat zeker...
Door pallas
#1061644
Nox heeft het ook wel eens, maar die houdt idd wel eens de poep op totdat het bazinnetje haar weer uitlaat ::)

Als het erg vaak gebeurd misschien een klein beetje meer bladgroente of een eitje erbij geven.
Lijkt me niet fijn als het zó erg moeilijk gaat :-\
Door zurca
#1061645
Tous heeft ook vaak van die "twixgevallen" ;D
En ik heb, net als Lizzy, het idee dat het bij hem komt omdat hij het te lang ophoudt...
Hij is echt kampioen "ik duw er een kurk in" en kan echt uren wandelen en niets doen terwijl hij wel moet :-X
Geen idee wat er aan te doen zou zijn..Ik heb ook het idee dat het niet prettig is, als ik zie hoe opgelucht hij soms kan doen als de klus geklaart is ::)
Door Laura2004
#1061648
Bij Ziggy kan het dus absoluut niet zijn vanwege het lange ophouden, want zodra Ziggy uit de auto stapt gaat ze gelijk poepen (in tegenstelling tot Kai die tijdens een twee uur durende wandeling, tien keer gaat zitten en zich uiteindelijk bedenkt en niets doet >:(), ik moet vaak naar een geschikt plekje rennen, omdat ze het anders gewoon op de parkeerplaats doet.

En haar ontlasting is perfect qua structuur en kleur, echt een kunstwerkje, mooi donkerbruin met een klein beetje lichtbruin en stevig, maar niet keihard, gewoon goed (ik kan daar zo van genieten, want ik had nooit durven dromen dat Ziggy ooit zulke drolletjes zou kunnen produceren  :-[ ;D).

Vandaag zag het er voor het eerst heel pijnlijk uit en ik was bijna bang dat ik mijn vingers in haar anus zou moeten steken om de drol te draaien  :o Want je zag dat haar anus steeds strakker en strakker stond  :(
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1061658
Ik heb er nooit zo bij stil gestaan, maar Sanne heeft inderdaad ook wel eens twix drolletjes :D, leuk woord!
En soms ook wel eens een dwars ligger, maar niet dat het zo moeilijk gaat als jij beschrijft.
Bij haar komt het naar mijn idee ook niet door te lang ophouden.
Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen verhelpen :-\
Door sandrra
#1061719
Mazoe kan ook wel van die bonken/dwarsligger neerleggen, Khami keutelt vrolijk onder t lopen of beter gezegd heeft t geduld niet om stil te blijven zitten en loopt onder t poepen gewoon in hurk houding verder :D
Geen twixjes hier.
Door Mevroi Kruim
#1061758
Ziggy heeft heel lang darmproblemen gehad, toch? Ik zou me kunnen voorstellen dat de darmen hier en daar uitgerekt zijn en dat daardoor de drol dwars kan komen te liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door