Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1061265
Ik heb een hondje gefokt dat het afgelopen jaar de volgende klachten heeft gehad:

- ontstoken anaalklieren
- ontstoken oren
- ontstoken voorhuid (recidiverend, ook na castratie)
- te dunne voetzooltjes
- ontstoken huidplekken bij bek, liezen, achter oren, binnenzijde voorpoten bij aanzet schouders
- kopschuren
- kluiven aan de tenen/poten
- gedrag
- ontstoken staartaanzet aan onderzijde
Hij heeft dieetvoer gehad en dat lijkt niet te helpen, had nu weer ontstoken anaalklieren. De dermatoloog heeft gezegd dat hij op gekookt geitenvlees en paardenvlees met rijst moet. Carnibest werd expliciet afgeraden.Ik vermoed dat ie op rauw over zou moeten. Wat denken jullie?
#1061320
Ik weet wel zeker dat deze hond op rauw over moet en snel ook ;) Met dit soort gevoelige hondjes ben ik wel heel erge voorstander van BARF, omdat je dan precies weet wat je hond binnen krijgt en hoe die op bepaalde vleessoorten ed reageert.

Maar om te beginnen is CB prima.

Ik heb hier een hondje die vrijwel helemaal kaal was, continu jeuk had, overal pusbultjes had en haar huid was ook bij haar pootjes en in haar oren heel geïrriteerd toen ik haar kreeg en ze had chronische diarree en nu gaat het perfect met haar. Ik moet er wel bij zeggen dat het bij haar minimaal 2 jaar heeft geduurd voor het echt goed met haar ging, ze blijft gevoelig, maar voor haar doen gaat het fantastisch en haar huid is helemaal gaaf en niet meer geïrriteerd.
#1061410
Meteen over zetten op vers, liefst BARF en zeer zeker geen rijst geven.
Van CB zou ik dan de eend diabetes geven.

Mazoe hier was kaal, had contstant jeuk, krabde zich waar ze maar krabben en schuren kon, scheurde met haar kop, beet en likte aan haar pootjes/voetzolen. Had vaak oorontsteking, soep ogen,had hotspots enz enz.
Was hierdoor ook depressief. En nu dat we zelf samenstellen ziet ze eruit om door een ringetje te halen en is een zeer vrolijk hondje geworden.
#1061553
Nou, van mij ook maar een reactie dan.
Julia was er niet zo erg aantoe als het hondje waar jij nu over praat, maar het ging NIET goed met haar.
Ze had kale plekjes, pusbultjes, blaasgruis, altijd diarree en buikpijn, liet scheten waar je van flauwviel en was erg mager.

We zijn overgestapt op CB, en daarna op zelf samenstellen, en het gaat nu zo goed met haar dat ik het gevoel heb dat ze wel makkelijk 14 jaar kan worden.
Ik zeg niet dat ze zo oud wordt hoor, maar zo ziet ze er nu uit.

Dus ik zeg ook: zsm over op rauw!
Hou wel in de gaten dat de klachten eerst kunnen verergeren omdat de hond gaat ontgiften.
Dus niet meteen opgeven als het erger lijkt te worden, even goed doorzetten en je zult zien dat het daarna veel beter gaat met de hond.
#1061759
Als het mijn hond was dan ging 'ie uiteraard op barf. Zeker een hond die er zo slecht aan toe is. Ik zou hem beslist helemaal geen koolhydraten meer voeren, geen gekookte onzin maar veiligheidshalve wel beginnen met een diersoort die hij nog niet gehad heeft en hem daar een tijdje op houden. En ook in het begin geen supplementen, geen visolie bv, voor alle zekerheid. Je weet niet waar hij op reageert dus ik zou het zinnig vinden om zo simpel mogelijk te voeren.
#1063643
Als je mijn ervaring wil lezen, dan gewoon even doorlezen
Hier 2 honden met dezelfde problemen als jij opnoemt, alleen gaat het om teven, dus geen ontstoken voorhuid.
Met een hond ben ik eerst overgegaan op carnibest, lam rijst versie.
De hond had het graag, maar ik zag weinig vooruitgang. Na 6-10? weken CB ben ik gaan barfen, en dat met alle drie mijn honden tegelijk
Bovendien naar een homeopatisch DA gegaan met de 2 probleemhonden .
Geloof het of niet, maar ik zou je graag de honden van januarie dit jaar laten zien, dan kon je met mij samen huilen.
Inmiddels zien ze er heel goed uit, en zondag op de KKmatch heeft Bindi een ZG behaald  :D :D
Geweldig zoals ze op barf is vooruit gegaan.

De laatste zak brokken heb ik een aantal weken geleden aan het asiel gedoneerd, ik vond m te duur om weg te gooien
#1063678
Misschien is het raadzaam voor de eigenaren om bijvoorbeeld Tannetje eens een bezoek te brengen. Of een andere holistisch werkende DA.
En ik sluit me aan bij de rest; vers gaan geven. Er zijn hier zoveel voorbeelden van honden die er enorm van zijn opgeknapt na jaren van klungelen en allergieën. Kvv en Barf is geen wondermiddel, maar het is gezond en natuurlijk eten. In veel gevallen is dát al genoeg om sommige problemen op te lossen of voldoende naar de achtergrond te dringen zodat de hond weer lol in het leven krijgt.
#1100248
Ik wil jullie even vertellen dat het hondje waarover ik advies vroeg het heel goed doet op geitenvlees en ribben en over een paar weken een nieuwe vleessoort mag toevoegen. De eigenaar vertelde dat ze sinds ze is overgestapt op vers de klachten volledig verdwenen zijn. Hij ziet er alleen niet uit, omdat hij ontzettend aan het verharen is. Super, en dank voor jullie hulp
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door