Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Esther en Reza
#1055183
Sinds Reza weer helemaal op vers staat heeft ze last van obstipatie. Vanmorgen ging ze in de poephouding zitten en er kwam niks uit.
Om 10.00 kwam het wel maar kleine beetjes en keutels.
Wat kan ik doen om haar beter te laxeren.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1055186
wat geef je haar ook al weer?
Je kan dan eventueel meer orgaan en spiervlees geven, wat voorzichtiger met bot.
eventueel tussendoor wat joghurt en een eitje
Door Antonia
#1057061
Ik dacht dat Reza Carnibest kreeg. Volgens mij is ze al een paar weken aan het rommelen met eten (slecht eten, toch?).
Ik zpu haar wat meer vocht geven, inderdaad een rauw eitje over de CArnibest en wellicht ook even een paar dagen wat warm water over het vlees. En wat yoghurt en karnemelk geven.
Als ze blijft rommelen dan zou ik even een bezoekje aan de dierenarts brengen.

Hoe zit het met haar tanden, is ze al uitgewisseld? Ook dat kan een rol spelen!
Door Lizzy
#1057114
[quote="Esther en Reza"]
Sinds Reza weer helemaal op vers staat heeft ze last van obstipatie. Vanmorgen ging ze in de poephouding zitten en er kwam niks uit.
Om 10.00 kwam het wel maar kleine beetjes en keutels.
Wat kan ik doen om haar beter te laxeren.
[/quote]

Je kunt inderdaad een extra rauw eitje (dat laxeert) of extra bladgroente geven (laxeert ook). Maar als het zo blijft: zou ik zelf een ander merk KVV proberen. Want op zich hoort de ontlasting niet te hard te zijn en zou je geen kunst en vliegwerk uit hoeven halen. Of..., geef je misschien extra vleesbot? In dat geval zou ik dat voorlopig weglaten en alleen nog vleesbotten geven die ruim meer vlees dan bot bevatten.
Door Esther en Reza
#1060711
Ja het vleesbot was de aanleiding, ik stop daar voorlopig mee.
Ze eet nu carnibest, alleen de hoeveelheden??? Ze zou nu volgens de richtlijnen 750 gram per dag moeten hebben. Ik merk dat ze dan te dik wordt!!!! Kan ik bij een pup van 6 maanden al op gevoel gaan voeren?
Rauw eitje hoe vaak mag ik dat geven?
Alvast thanks
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1060739
heb ik met vince al die tijd gedaan, op gevoel en zicht voeren.
Als ik hem volgens de 'richtlijnen' ging voeren dan at ie zijn bak niet leeg en als ie dat wel had gedaan dan zou die een michelinmannetje lijken.
Een rauw eitje geef ik zelf zo'n 3/4 keer per week, maar er zijn er die iedere dag een eitje geven.
Door Jeannet & Gimli
#1061430
Ik zou op het zicht voeren, Thorin heb ik ook vanaf pup zijnde op het oog gevoerd.
Werd hij te dik iets minder, andersom kreeg hij weer wat meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door