Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1060714
ik ben net 1 dag terug van mijn vakantie. ik heb voor al mijn honden voor een dag of 6 a 7 hun eigen eten mee kunnen nemen. maar daarna moest ik dus ander voer gaan geven. aangezien ze in omstreken niet veel bijzonders hebben werd het dus smuldier en een vleesmix bij welkoop vandaan waar helaas niemand wist wat erin zat behalve dan vlees. normaal krijgen 3 honden van mij kivo en 1 krijg duck. de laatste 5 dagen van mijn vakantie kreeg mijn border dus de diarree. gelukkig had ik okugest bij me maar het is nog steeds niet over. hij speelt gewoon geen koort voelt zich niet ziek gedraagt zich als een jonge honden van 7,5 maand oud. wij hebben wel 20 dierenwinkels im omstreken agezocht naar duck maar niemand had het of kende het. alleen stawi en smuldier en die vage mix van welkoop. van smuldier liep hij helemaal leeg van stawi dus ook en die vleesmix ook. en stinken wat hij deed gatver. okugest maakte het wel wat rustiger maar ging niet over. op dit moment (gisteren maar geen eten gegeven omdat ik even niet wist meer wat te doen vanwege de dunne van hem) vandaag weer 2 schijven duck gehad. moet ik toch maar morgen naar de dierenarts om die rommel in zijn lichaam te stoppen? of het toch nog een paar dagen aankijken met behulp van okugest of het dan minder word of beter word?

mijn andere honden poepte er ook niet geweldig van maar dat gaat wel wat beter. kan iemand mij wat tips geven? of gewoon nog even aankijken?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1060747
zou goed van dat vlees kunnen zijn.
Zou gewoon zijn bekende eten geven in combinatie met okugest en dat nog even aankijken.
Als je hond verder geen ziekte verschijnselen heeft, gewoon effies aankijken
Door lightning
#1060762
hoe lang kan ik zo iets aankijken? aangezien het nu een dag of 6 dun is. iedere keer na het ontlasten zijn broek wassen word hij ook gek van hihihi ;D hij krijgt vanavond weer 2 schijven maar ben bang dat hij dan nog dunner gaat poepen.

is het normaal dat ontlasting zwart word van de okugest??
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1060794
is het waterdun en spuit het eruit?
Ik had er overheen gelezen dat ie al 6 dagen diarree heeft.
Heb ik niet gezien, zwarte ontlasting van de okugest.
Hij heeft nu vandaag duck gekregen en nog aan de spuit of zie je verandering?
Anders probeer je vanavond toch kip met bouillon.
Door lightning
#1060806
voor het eten is hij uitgelaten en was het hoe leg je dat uit een lange dunne sliert? nog niet buiten geweest daarna. hij word zo uitgelaten. door de okugest kan hij het beter ophouden geen aandrang of zo en hij stinkt nu niet meer. maar ene keer water dun dan weer wat vastere vorm. ik wacht even af wat hij zo buiten gaat doen. je bedoeld kip koken met bouillon? is dat niet zout? ik heb geen idee hoor. hij heeft natuurlijk gisteren geen eten gehad dus dat hij moet poepen duurt dan wel even hij was helemaal leeg. (in de hoop dat het wat rustiger werd bij hem van binnen) nog steeds speelt hij erop los en doet alles en geen koorts.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1060815
je kan de kipfilet even over de kook laten gaan, en dan het water daarvan geven(dat bedoel ik met bouillon).
Verders niets geven, behalve dan de okugest.
Als ie verder niet staat te dringen voor de deur zo ik het met de kip gaan doen, vanavond en morgen tesamen met de okugest.
Door Staftime
#1060946
Ik heb goede ervaringen met Psyllium vezels.
Dit geef ik meestal aan Julia als ze een keer aan de dunnen is, één keer per dag een eetlepel over het vlees, met daarbij een mok lauw water.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door