Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charlarloca
#1040621
Heeft iemand ervaringen met Energique voeren? Max wil het na een paar weken niet meer, terwijl ik het ook afwissel met Smuldier en Duck
Laatst gewijzigd door charlarloca op wo 03 sep 2008, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helma
#1040648
Energique is bij mijn weten goede voeding hoor.
Ik geef het zelf ook aan Chester.
Zelf heb ik het ook wel eens afgewisseld met Carnibest en hoewel hij het in het begin goed at, op een gegeven moment was
het eten een drama.
Ook werd zijn ontlasting wat dunner van carnibest.
Ben weer teruggegaan naar Energique, een klein beetje vlees uit een kuipje erbij(Butcher's gastronomia, zonder graan, geur-en kleurstoffen en soja) en heel af en toe een half plakje worst en het gaat de laatste tijd erg goed.
Het bakje is in mum van tijd leeg en hij heeft weer mooie harde keuteltjes.
Maar goed de ene hond doet het goed op energique, de ander op carnibest, bibi, ahv, rodi etc. etc.
Probeer anders eens iets van Rodi of zo, dit kun je zo bij de supermarkt kopen.
Ik hoop dat je hond snel weer smakelijk gaat eten, want al is het iets wat bij meer honden voorkomt, je wordt er wel wat moedeloos van.
Succes!!
Groet,
Helma.
Laatst gewijzigd door Helma op wo 03 sep 2008, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1040650
energique is een prima kvv, zeker als hij het er goed op gedaan heeft. Krijgt hij misschien te veel te ten, dat hij daarom niet wil eten? Is hij gewoon niet lekker? Of is het gewoon een lekker bek die steeds iets anders wil? Hoe ga je om met het niet eten? Dring je het op, laat je het staan, of haal je het weg? Hier is het een minuut of 5 krijgt hij de kans om te gaan eten en anders krijgt hij het de dag erop weer.
Door Helma
#1040661
O ja dat was ik nog vergeten.....zijn er toevallig geen loopse teven in de buurt???
Wij hebben 3 teckels naast ons wonen en als 1 van de dames loops is, dan vertikt onze hond ook om te eten.
Wat Dian zegt over dat weghalen van het eten is ook erg belangrijk.
Chester krijgt hier ook 5 minuten de tijd om te eten....heeft hij dan niets gegeten...jammer dan!!
Het vlees weer in de koelkast en 's avonds weer proberen, wil hij weer niet............hetzelfde herhalen.
En heel belangrijk..............GEEN aandacht aan je hond schenken.
Niet voor het eten, niet wanneer je de bak neerzet, niet tijdens het eten en ook niet bij het weghalen van de bak.
Dit vond ik best moeilijk op sommige momenten, maar ik zag op een gegeven moment wel dat het wat ging helpen.
Succes!
Groetjes Helma.
Door charlarloca
#1040689
Hij krijgt een kwartier de tijd om te eten en anders haal ik het weer weg. Dan krijg ie het bij de volgende ronde weer. Geen loopse teven in de buurt hahaha of ik moet daar ook onder vallen hahaha. Nee morgen krijgt ie weer gewoon energique voorgeschoteld. Overigens...hij rijdt de laatste tijd wel op kussen enzo dus wellicht toch een loopse teef in de buurt, maar voor zover ik weet lopen hier voornamelijk reutjes in de rondte.

Ik ga gewoon stug volhouden en ga ook geen aandacht er meer aan schenken als hij niet eet. Anders morgen eens een klein stukje rauwe kip erdoor.

Ook heb ik wel het idee dat hij ietsje dikker is geworden (niet heel veel, maar zeg zo'n 2 onsjes). Hij krijgt minder dan op de verpakking staat voorgeschreven aangezien ie af en toe ook nog wel eens iets lekkers als een klein koekje, een bullepees of wat gedroogde long krijgt. Heel misschien zou het daar aan liggen, maar 3 dagen niet eten...ik ga wel gewoon weer stug volhouden, want zolang als ie drinkt moet het goed gaan...

Rodi wil ik niet voeren, omdat het vlees niet geschikt is voor menselijke consumptie. Hij heeft het wel eens gehad, maar toen vond ie dat niet zo lekker.
Door Red_Hunter
#1040855
Flynn heeft altijd op Energique gestaan en had er nooit problemen mee om het te eten. Ireen die ik daarna kreeg liet energique ook regelmatig staan, nu met af en toe een plak rodi of een beetje carnibest erdoorheen, eet ze het wel.
Ik denk dat het per hond verschilt, de ene wil variatie en de ander maakt het niets uit.
Nu krijgen ze allebei 's morgens KVV en 's avonds BARF en nu is het probleem helemaal opgelost, de variatie 's avonds is nu zo groot dat ze de energique gewoon ook eet.

Groetjes Trudie
Door bloemetje
#1040947
Hier ook tot volle tevredenheid Energique. Ik varieer ook soms wel hoor. Smuldier, CB of Duck. Maar dat is allemaal sporadisch en de hoofdmoot is altijd Energique geweest.
Door Bullmastiff gek
#1040957
Hier ook in het begin vonden ze de Energique wel prima, al moet ik wel zeggen als ik eens Carnibest gaf vraten ze binnen no/time hun bak leeg.

Maar na een tijdje de Energique te hebben gegeven, vraten ze het echt niet meer,, ook niet na twee of drie dagen!
Dus zijn we weer bij het begin,, Full-time op de Carnibest voor beide honden!!
Nu moet ik wel zeggen dat ze het hier beter op de Carnibest doen,, zeker kwa ontlasting en het verharen.
Maar ook hier krijgen ze vijf minuten de tijd om te eten,, als ze niet geinteresseerd zijn haal ik het direkt weg,, en krijgen ze het pas weer bij de volgende eetbeurt!
Met Mack heb ik het tot op heden nog niet meegemaakt dat ie niet aanvalt op zijn maaltje Carnibest, maar de andere hond laat het wel eens staan,, maar dit is ook echt een vreselijke zeur,,, maar ook voor hem geld niet eten,, pas de volgende dag.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1040985
[quote="charlarloca"]
Hij krijgt een kwartier de tijd om te eten en anders haal ik het weer weg. Dan krijg ie het bij de volgende ronde weer. Geen loopse teven in de buurt hahaha of ik moet daar ook onder vallen hahaha. Nee morgen krijgt ie weer gewoon energique voorgeschoteld. Overigens...hij rijdt de laatste tijd wel op kussen enzo dus wellicht toch een loopse teef in de buurt, maar voor zover ik weet lopen hier voornamelijk reutjes in de rondte.

Ik ga gewoon stug volhouden en ga ook geen aandacht er meer aan schenken als hij niet eet. Anders morgen eens een klein stukje rauwe kip erdoor.

Ook heb ik wel het idee dat hij ietsje dikker is geworden (niet heel veel, maar zeg zo'n 2 onsjes). Hij krijgt minder dan op de verpakking staat voorgeschreven aangezien ie af en toe ook nog wel eens iets lekkers als een klein koekje, een bullepees of wat gedroogde long krijgt. Heel misschien zou het daar aan liggen, maar 3 dagen niet eten...ik ga wel gewoon weer stug volhouden, want zolang als ie drinkt moet het goed gaan...

Rodi wil ik niet voeren, omdat het vlees niet geschikt is voor menselijke consumptie. Hij heeft het wel eens gehad, maar toen vond ie dat niet zo lekker.
[/quote]

Daar zou ik dus ook even mee stoppen.
Ik heb hier trouwens ook een liflafje dat de laatste tijd slechter begon te eten, vooral de dingen die hij niet zo lekker vind ::).... ben ik 'm eens even goed gaan betasten en voelde ik warempel een beginnend  speklaagje op zijn ribben  :o :-[. Ik heb Ed Vetklep (zijn nieuwe naam ;)) dus weer even op rantsoen gezet. Hij is bij lange na niet dik, maar als hij schraal is eet hij gewoon stukken beter. En omdat jij schrijft dat jouw hond 2 ons is aangekomen kan verzadiging ook een rol spelen.
Door charlarloca
#1041199
Hij krijgt nu ook even geen koekjes en dingetjes meer, maar hij eet gewoon echt niet. Zowel Duck als Energique niet. Brokken at ie gisteren wel. Vandaag wat aardappelen bij de Energique gedaan, want hij heeft de laatste dagen echt weinig gegeten. Ik zal morgen of zaterdag anders eens carnibest gaan halen, kijken of ie dat wel wil. Maar hij is niet echt aangekomen van het nieuwe voer heb ik het idee volgens mij zat ie al op dat gewicht van de brokken.

Of morgen eens proberen of ie een rauw vleesje met een groentemixje wil eten...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1041361
Ik denk dat zolang jij aan het 'mutsen' ;) blijft met zijn eten hij dat ook doet. Gewoon geen aandacht aan zijn niet-eetgedrag geven (ik weet, dat is soms makkelijker gedaan als gezegd).

Wat ik zou doen:
Bij de volgende maaltijd geef je de helft van zijn normale portie (zonder het op te leuken).
Je zet het neer.
Geeft het commando 'toe maar' (of wat je normaal gesproken zegt).
Loopt weg en naar 2 minuten ga je kijken.
Heeft je hond het eten niet opgegeten: haal je het weg en zet het in de koelkast.
Zet een lege bak terug.
Je zegt verder niets tegen de hond, je moppert niet, moedigt hem niet aan, helemaal niets van dit alles...
Dit houd je vol tot hij zijn eten wel heeft opgegeten (dus geen handjes brokjes tussendoor ;))
Eet hij dat kleine portie wel op, dan zou je de volgende keer het portie iets kunnen vergroten, maar geef hem altijd zoveel dat hij het opeet.
Succes! :D (een hond kan heel lang zonder eten, zonder dat dat nadelige gevolgen voor hem heeft)
Door Celicaatje
#1060638
Dit merk werd mij gisteren ook aangeboden als zijnde goed. Naar ik lees is het nagenoeg hetzelfde als Prins, die ik gisteren heb gekocht.
Laatst gewijzigd door Celicaatje op do 19 aug 2010, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1060757
[quote="Celicaatje"]
Dit merk werd mij gisteren ook aangeboden als zijnde goed. Naar ik lees is het nagenoeg hetzelfde als Prins, die ik gisteren heb gekocht.
Wat zijn de kosten ongeveer? Ik vind Prins wel erg prijzig namenlijk, heb 7 bekkies te voeden (poezen en honden) ::)
[/quote]

E, is nagenoeg hetzelfde als P.

E is iets goedkoper en beter verkrijgbaar dan P.

Met Prins heb je één van de meest onvoordelige kvv's in huis gehaald. Maar om mee te beginnen is het geen slechte keuze.
Door Celicaatje
#1060768
Ik woon in een klein dorpje en de verkrijgbaarheid is niet optimaal hier.
Laatst gewijzigd door Celicaatje op ma 02 mar 2015, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door