Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#1058995
vraagje.... als alles volgens plan verloopt wordt ergens binnen nu en 2 dagen ons pupje (eindelijk) geboren.. mamma zat gister nog achter n konijn aan en de pupjes willen er nog niet echt uit lijkt het :p

nu heb ik er al vaker mijn gedachten over laten gaan maar ik ben benieuwd naar jullie ideeen en oplossingen.. pupsel eet strax 3x per dag maar voorlopig is kito nog nummer 1 in de 'verhouding' dus eigenlijk zou hij altijd eerst eten.. hij eet maar max 1x per dag en meestal 2 dagen helemaal niet.. pupsel is nummer 2, ook een reu en omdat van nature de reuen wat 'moeilijk' met elkaar zijn wil ik zelf niet lopen klooien binnen de rangorde.. hoe lossen jullie dit op??
Door Laura2004
#1058999
Ik geloof niet zo in dat rangorde gedoe en als er al een rangorde is tussen twee honden, dan denk ik niet dat het niet eerder eten van de ander invloed heeft op de verhouding tussen de honden. Dus met andere woorden, ik zou me daar niet druk om maken. Kito gewoon zijn eigen maaltijd en de pup gewoon zijn 3 maaltijden geven.

Maar wat gaaf dat er een pupje bijkomt!! Ik neem aan dat het weer een Thai Ridgeback is? Komt deze weer bij een buitenlandse fokker vandaan of bij een Nederlandse?
Door Lizzy
#1059000
Nou, ik ga je niet vermoeien met mijn ouderwetse ideeen omtrent de rangorde (ik ben de baas en het hele zooitje schikt zich naar mij ;D en verder geloof ik niet in rangorde) maar volwassen honden lijken echt perfect te begrijpen dat wurpie meerdere keren per dag eet. Dus hoewel ik hier een vrij territoriaal mannetje in huis heb rondlopen, vond hij het meer dan prima dat puppesteijn meerdere keren per dag eten kreeg. Met dat pupsel groeit en toeneemt in belangrijkheid (denkt tie), neemt het aantal maaltijden rap af. Dus niks aan de hand!
Door Deesje
#1059003
ja weer een thai en van dezelfde fokker, uit tsjechie dus.. tis errug spannend hihi.. t ligt nog even eraan of er een reu bij zit,of ie gezond is en of de kleur klopt (ja ik weet t..  ::) ???)  maar anders brengt de sint een pupje hihi....
Door Laura2004
#1059005
Deesje schreef: ja weer een thai en van dezelfde fokker, uit tsjechie dus.. tis errug spannend hihi.. t ligt nog even eraan of er een reu bij zit,of ie gezond is en of de kleur klopt (ja ik weet t..  ::) ???)  maar anders brengt de sint een pupje hihi....
Wat voor kleur wil je?

Echt spannend joh!!!!
Door Deesje
#1059037
een heeeel donker blauwe, tim wil graag blauw en ik eigenlijk niet, vind ze meestal een iets 'fletse' gezichtsuitdrukking hebben... dus blauw alleen MET een mooie gezictsuitdrukking of fawn.. dus de isabella (cream-rode) kleur met blauw masker...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1059280
Hier doen we niet aan rangorde als het om eten geven gaat. De groten weten donders goed dat pupje extra te eten krijgt en dat hun dan dikke pech hebben. Ze zullen het niet laten te proberen iets te jatten natuurlijk, maar daar ben ik bij, maar er wordt verder ook geen drama gemaakt.

Maar ook tijdens de normale maaltijden die de groten krijgen gaan de bakken op de grond in die volgorde die mij uitkomt en dat dan de roedelleidster als 2de krijgt heeft nog nooit eimand wakker van gelegen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1060380
hier ook geen rangorde gedoe. Bantu kreeg gewoon haar hapjes en de rest stond er om heen te kwijlen :-[
De ranghoogste krijgt hier wel het eerst haar maaltijd, maar dat komt gewoon het beste uit, omdat ik ze apart voer
Door Suzanne
#1060431
Deesje schreef: vraagje.... als alles volgens plan verloopt wordt ergens binnen nu en 2 dagen ons pupje (eindelijk) geboren.. mamma zat gister nog achter n konijn aan en de pupjes willen er nog niet echt uit lijkt het :p

nu heb ik er al vaker mijn gedachten over laten gaan maar ik ben benieuwd naar jullie ideeen en oplossingen.. pupsel eet strax 3x per dag maar voorlopig is kito nog nummer 1 in de 'verhouding' dus eigenlijk zou hij altijd eerst eten.. hij eet maar max 1x per dag en meestal 2 dagen helemaal niet.. pupsel is nummer 2, ook een reu en omdat van nature de reuen wat 'moeilijk' met elkaar zijn wil ik zelf niet lopen klooien binnen de rangorde.. hoe lossen jullie dit op??
Of het goed is weet ik niet, maar het bevalt ons:
Wij doen 'een friemeltje eten meer' in de bak van Tristan en geven dat friemeltje, zichtbaar voor allebei de honden, uit de bak van Tristan aan Merlijn. Daarna krijgt Tristan 'de rest van de bak'.  Het is niet meer dan een hapje, en of het echt  nodig is (uit rangorderegels) weet ik niet, maar het gaat hier zo goed op die manier. Merlijn eet daardoor dus, juist omdat het maar gaat om een minibeetje, niet meer dan anders (en al was dat wel zo, dan is dat voor Merlijn goed; die blijft wat ik 'm ook voer aan de ondergrens van normaal zitten).

Suzanne
Door Mevroi Kruim
#1060467
trimsalon schreef: hier ook geen rangorde gedoe. Bantu kreeg gewoon haar hapjes en de rest stond er om heen te kwijlen :-[
De ranghoogste krijgt hier wel het eerst haar maaltijd, maar dat komt gewoon het beste uit, omdat ik ze apart voer
Hier ook ongeveer zo  :D
Tara krijgt idd nog steeds altijd eerst, uit gewoonte, ze rekent er ook op en Kátur ook, die zal zelfs de hap niet pakken als Tara er niet bij is  ;D
Ik heb Tara destijds wel af en toe wat gegeven als Kátur z'n eten kreeg, met vaag het idee dat ze de pup toch al zo'n ramp vond dat ze niet ook nog de pest in hoefde hebben dat hij wel wat kreeg en zij niet. Geen idee of het uitmaakte.
Door sandrra
#1060632
Ik heb Mazoe toen gewoon haar eigen maaltijden gegeven en niet vaker per dag. Werd gewoon geaccepteerd.
Ik geef soms Mazoe iets eerder maar meestal krijgen ze tegelijk eten.  Geeft geen problemen.
Door Ziviaantje
#1060637
Ik ben Indy gewoon 3 x daags gaan voeren ipv 2 x daags ( ze eet dan wel KVV en geen BARF ). Ging prima. Ik heb de pup op 4 1/2 - 5 maand al op 2 x daags gezet omdat ze vééél te dik werd  :D Nu eten ze dus gewoon 2 x daags.
Door crutz
#1060652
doe daar hier niet aan, een pup heeft gewoon meer nodig, dat is normaal...
t zelfde met dragende en zogende teven, de rest krijgt hier om de dag, zij dus meer...dat hoort er bij, schikt de rest zich maar naar ;)
Door Deesje
#1060678
ik ben ook wel van de instelling dat ze zich maar aanpassen, maar daar heb ik ook regelmatig wel wat commentaar op gehad dus vandaar de vraag.. ik ga er eigenlijk wel vanuit dat t goed komt..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door