Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sher
#1058513
Nou Diederik heeft zijn eerste eendagskuikentjes op. Ging eigenlijk prima. Hij heeft er een tijdje mee gespeeld, maar toen opeens begon hij wat enthousiaster te bijten en dat ging over in eten. Het tweede kuiken ging zonder plichtplegingen naar binnen.
Zelf had ik er heel wat meer moeite mee. Eerst al dat je een zak met van die lieve dode kuikentjes koopt. Dan daar twee kuikentjes uitpakken. Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik heb een zakje over mijn hand gedaan. :-[
Het spelen met de prooi vond ik wel leuk, het dier is immers toch dood, maar daarna toen dat beestje "open" ging. Jakkes, niemand had mij gewaarschuwd voor die geur. Daar zat ik dan, in de badkamer opgesloten met die geur. Ik ben echt letterlijk misselijk geworden. :-X
Nou ja, het zal wel wennen. Van mijn kat heb ik wel zitten genieten. Die alerte blik en dan af en toe genieten met de oogjes dicht. Je ziet ook echt die spieren bewegen. Duidelijk voor herhaling vatbaar. Ik hoop alleen wel dat mijn douche straks weer normaal ruikt, nu ik net de vloer heb gedaan. :-\
Ehm, klink ik wel enthousiast eigenlijk? :D ;D
Door Too
#1058565
Ja hoor... Diederik heeft toch zichtbaar genoten??? Dat zeg je zelf, dus je bent behoorlijk enthousiast  :D :D
Wat goed trouwens dat íe t meteen snapte en lekker heeft gegeten, voor hem is t duidelijk voor herhaling vatbaar, met of zonder handzakjes!  ;)
Door Lyanna
#1058818
hihi ik heb hetzelfde hoor. Ik vond het alleen niet vies ruiken (??)
Als Sam echt begint te knagen hoor je het gekraak van die botjes zo. Ik zat juist zelf een boterham met kaas te eten - die ging toch meteen met wat meer moeite naar binnen. Brrrr. En ja, die dode kuikentjes in je vriezer is ook niet alles :S

Maar goed, Sam vindt het heerlijk. Grappige is trouwens wel dat ie mooi kieskeurig is: hij eet echt alles op, behalve het maagje en de lever. Die knaagt ie los, en laat ie liggen. Blijkbaar niet zo'n fan van orgaanvlees of zo? Doen die van jullie dat ook?
Door Anthraciet
#1058829
Hier zijn 4 van de 6 katten gek op eendagskuikens, dus komen ze regelmatig voorbij.
Ondanks dat het wel iets makkelijk wordt, heb ik er nog steeds moeite mee om hele prooien te geven en af en toe aai ik een kuikentje ook nog steeds voor ik het in de bakjes leg :-[
Met het eten op zich heb ik dan weer weinig moeite, maar van mij mogen ze er niet mee spelen, daar hou ik dan weer niet van ;D

Ik kan niet zeggen dat er echt een geur afkomt als ze het eten, weet je wel zeker dat ze nog goed zijn?
Hier eten ze overigens alles op, heel af en toe blijft er in eerste instantie nog een pootje liggen, of wat eigeel, maar er is er 1 bij die ook dat wel voor de rest opruimt 8)
Door verwonderd
#1058908
Ik heb de eerste keer kokhalzend alle kuikentjes apart in plastic zakjes verpakt.

Ik werd ook niet goed van de aanblik, vooral toen ze in het begin een pootje of wat dan ook liet liggen.

En nu? Ze vraagt er om of ik met haar wil meespelen. Door het kuikentje richting kattenbak te dragen en ze weet dat ik dat vies vind.  >:(

Dus slinger ik heel wat kuikentje richting keuken. Nee, geen moeite meer mee.

En nee, de kuikentjes stinken niet.
Door Sylvi@
#1059575
;D ;D Hoe herkenbaar, mijn eerste zak kuikentjes heeft eerst 2 maanden onaangeroerd in een grote plastic zak in de vriezer gelegen :-X
Vond het walgelijk van mezelf dat ik ze gekocht had (paar maanden daarvoor had ik ook in de dierenwinkel gevraagd, ja hoor die had ze wel, ze liet ze zien en ik dacht, nee laat maar :'( )

Nu maakt het me allemaal niet meer uit, vriezer ligt vol met prooidieren en die liggen gewoon te ontdooien in de oven (anders worden ze bevroren al opgegeten, dus daar kunnen ze veilig ontdooien, zonder dat er een kat mee aan de haal gaat).

Muizen en ratten slinger in hier de tuin in, kunnen de katten ze zoeken ;D :-[
Door Lyanna
#1059614
Mja, misschien ben ik iets gemakkelijker (heb in ieder geval de kuikentjes niet eerst tig maanden in de vriezer laten liggen) omdat die beesten van mij regelmatig met een nog half levende muis aan komen zetten en die dan eerst doodspelen en vervolgens opeten. Alleen doen ze dat meestal in de tuin, dus ik hoor dan het gekraak niet zo. De kuikentjes stop ik gewoon in Sam z'n bakje of ik geef het aan 'm. En tja, dan zit je er dus wel bij als ie 'm opeet.

Ik wen er vast wel aan.

Lachen trouwens Lo, dat ze je zo uitdaagt! Prachtige foto ook! Is dat je eigen kat?
Door Rianne145
#1059637
haha, heel herkenbaar, had ook best veel moeite in het begin, maar de lol van de katten en het genot om ze te zien eten wint! Maar als ik er een paar uit de vriezer haal en er breekt een pootje of vleugeltje af dan bied ik altijd even m'n excuus aan....  :D
Ze eten hier alles op en ik heb ze nog nooit geroken, dan kan ik niet van andere prooidieren zeggen, als ze daar de buik van open rekken  :-X
Gebruikersavatar
Door Sher
#1060395
De kuikentjes stinken ook niet hoor. Dan had ik ze niet meer gegeven. Toch rook ik iets, niet echt heel vies, maar een kuikentjesgeur. Brrr
Er liggen nog een heel aantal kuikentjes in de vriezer, dus ik zal nog wel eens geven.  ;)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1060399
Lyanna schreef: Grappige is trouwens wel dat ie mooi kieskeurig is: hij eet echt alles op, behalve het maagje en de lever. Die knaagt ie los, en laat ie liggen. Blijkbaar niet zo'n fan van orgaanvlees of zo? Doen die van jullie dat ook?
Diederik heeft echt alles opgegeten.
Hij moest er wel af en toe van zuchten. Dat je je eten echt zelf kapot moet bijten vindt hij nog steeds geen goed idee. Hij had er liever een rietje bij. :P
Door Hilde__
#1060599
Sher schreef: Diederik heeft echt alles opgegeten.
Hij moest er wel af en toe van zuchten. Dat je je eten echt zelf kapot moet bijten vindt hij nog steeds geen goed idee. Hij had er liever een rietje bij. :P
Oscar eet alles op, maar Femke laat inderdaad ook de maag + lever liggen. Thomas laat alles liggen ::)
Door Hekate
#1062401
Normaal gesproken eet Fred zijn kuikentjes helemaal op. Heel soms blijft er een pootje liggen ofzo. Maar dat is echt hoge uitzondering.

Ik geef een kuiken trouwens in de keuken, en als ik dan maar de kamer in ga hoef ik het niet te horen.  :music:

Gelukkig zeult hij er niet mee, daar ben ik erg blij mee. :) Het is soms wel leuk om naar hem te kijken als hij er mee speelt, ze worden echt de hele keuken door gegooid dan. Soms wel anderhanve meter hoog!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door