Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door eefje
#1060426
Het is weer feest met japie........onze zwakkeling van het stel.
Hij kon gisterochtend ineens niet meer lopen en zijn ogen schoten van links naar rechts en hij wijkt met zijn hele lijf af naar links,evenwicht is dus ernstig verstoord.
Ik was eigenlijk heel bang voor iets in zijn hoofd,een bloeding ofzo maar ja hij is pas 2,is verder eigenlijk heel sterk en word versgevoerd(wat naar mijn mening beter voor de bloeddruk is enz).
Dus da maar gebeld en lekker op je vrije zaterdag naar de da :-\.
Hij had geen koorts,had de vorige dag nog wel gegeten,was op de bak geweest,liep vrijdagavond nog door het huis heen te rennen,kortom er was weinig te zien,hooguit dat ie al een week of 2wat ragerig ademhaalde,dit zijn van die vlagen die hij vaker heeft vanwege ernstige niesziekte en het gaat meestal vanzelf ook weer weg.
Nou ja de da dacht eerst aan een vit.-b  tekort maar ze vond het wel vreemd omdat hij carnibest eet en dat bij haar weten gewoon goed voer is.
Daarna ging ze in zijn oren kijken en die waren wel een beetje vies maar niet extreem.
Ze dacht totaal niet aan een bloeding,omdat ie verder gewoon in orde was en nog zo jong is,dus nu ab-kuurtje mee en dwangvoeding want hij wil dus niet meer eten :'(,ik moet hem op de bak zetten anders doet hij zijn behoefte niet en hij durft ook niet te lopen in de angst dat ie omvalt.
Hebben jullie nog tips die ik misschien kan toepassen,wellicht met huis tuin en keukenmiddeltjes?ben nl aan huis gebonden vandaag......
Vind het zo sneu voor mijn meestal zo vitale kater,hij ligt als een hoopje op de bank,grote ogen omdat ie geen idee heeft wat er gaande is........
groetjes eefje
Door Mevroi Kruim
#1060473
Ach jee joh, arme Japie  :-*
Nee, geen tips, zelf geen ervaring mee en 3 koters die ook nooit oorontsteking gehad hebben. Wel een buurvrouw met 4 kinderen die het altijd hadden, zij zei altijd dat warmhouden hielp, dus wie weet. Maar hoe je een kruikje om een kattenkop bindt, geen idee  :(
Misschien een pittenzak warm maken en hem geven, kan hij zelf z'n koppie erop leggen.
Beterschap!
Door eefje
#1061604
inmiddels zien we toch wel lichte verbetering,hij loopt weer een beetje door het huis,wel wankel maar goed hij loopt.
Ook is hij uit zichzelf op de bak geweest en komt hij even kijken als we thuis komen,wie er binnenkomt.
Gisteravond heeft ie wat kleine hapjes tonijn uit blik gegeten en dat vond ik al een vooruitgang want dwangvoeren is een hele strijd,hij wil echt niet en raakt helemaal gestressed,en wij zitten helemaal onder maar hij heeft niks binnen ::)
vanmorgen wilde hij nog niet eten maar we blijven het aanbieden in de hoop dat ie straks zoveel honger heeft dat ie toch gewoon weer zelf eet.
Maar als ie morgen niet zelf eet ga ik wel weer wat vloeibaar voedsel geven,gewoon om die darmen in beweging te houden.
pff even stond ons hart stil zaterdag maar het lijkt dus allemaal weer reuze mee te vallen........

groetjes eefje
Door eefje
#1065020
nou bijna een week verder en het gaat helemaal super!
hij eet weer gewoon kvv,weliswaar wat minder dan normaal maar dat komt nog wel,hij woog 5,2 kilo dus hij kan nog afvallen :)
heb de da gebeld vanmorgen en voorgelegd hoe hij er nu aan toe is en gevraagd of ik eventueel nog de kuur moest verlengen als ie zijn kopje scheef blijft houden maar zelfs dat is niet nodig en hoogstwaarschijnlijk als ie zo doorgaat was dit het dan ook en is ie er gewoon vanaf :D veel sneller dan ik eerlijk gezegd verwachtte maar ben zo blij!
Nu moet ie snel dat koppie weer recht gaan houden want hij verliest nog wel zijn evenwicht soms,vooral als ie op schoot wil springen :buck2: maar goed als we daar rekening mee houden kunnen we hem opvangen voor ie zijn nagels uitzet :-X ;)
Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door