Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jota
#1058976
Afgelopen woensdag heeft de dierenarts bij onze poes Jota een blaasfoto met contrastvloeistof gemaakt (zie ook mijn voorsteltopic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 207.0.html). Tot gisteravond eigenlijk geen problemen. Ze heeft gegeten, was op de bak geweest en sliep lekker net als de anderen beneden in de woonkamer in een mandje. Tot dat gisteravond bij het scheppen van de kattenbak bleek dat er op meerdere bakken plasjes waren gedaan met bloed daarin  :busted:. Vanochtend is ze in 3 kwartier tijd wel 5 keer op de bak geweest, maar iedere keer maar 3 - 4 druppels ROZE. Toch maar even de DA gebeld. Het advies was: in de gaten houden. Ze zou kunnen reageren op de toegenomen stress en de ingreep. Maar we moesten wel bellen indien het erger werd.
Zojuist kwam ik thuis en er lag een plasje bloed in haar mandje en ook andere ligplaatsen zag roze rood. Ook haar achterkant en een achterpoot zijn rood  :'(  Meteen maar even de DA gebeld en we mogen dadelijk komen. Afwachten dus. Zouden jullie voor haar willen duimen?

Ik weet niet of dit op de juiste plek op het forum staat, maar wilde het toch even ergens kwijt  :'( :'( :shy:
Door Jota
#1059092
We zijn terug. De DA schrok ook wel een beetje van de hoeveelheid bloed die inmiddels het haar rond de staart van Jota zat. Het is hoogstwaarschijnlijk toch een reaktie op de catheter en het hele onderzoek en natuurlijk alle stress er omheen.  :'(
Ze heeft twee injecties gehad (1 antibiotica en 1 pijnstillende) en vanaf morgen gaan we met Metacam en Clavubactin starten.
Als ze dan helemaal weer hersteld is, gaan we een gedragstherapie plan opstellen omdat het allemaal terug te voeren is op stress.
Dus interacties noteren tussen de 4 katten, foto's maken van hoe ze liggen om rangorde etc te bepalen, etc. etc.
Zucht..... Ik moet er niet aan denken dat het niet goed komt....... :cry2: Ik wil echt niet dat ze herplaatst zou moeten worden.....maar gun haar natuurlijk ook een goed en stressloos leven....... :'(

Eerst maar eens zien dat dit weer goed komt, dat is het belangrijkste voor nu.
Door Jota
#1059588
Vanochtend was het bloeden zo goed als gestopt, alleen moest ik de voorgeschreven medicatie toe gaan dienen  :-\
Het pilletje ging redelijk. In vier stukjes en dan door de haarbalpasta, die vind ze geloof ik wel lekker. En die is nu al bijna helemaal op. Het laatste beetje heb ik voor haar laten liggen. Toen de vloeistof. Die moest met een spuitje in de mond. Nou dat was wel even stressen. En meteen ook weer een paar druppels bloed  >:(.  Jemig, als dat iedere keer opnieuw begint bij het geven van de medicijnen. Weet het dan ff niet hoor.
Door Kefraya
#1059669
Is er geen andere mogelijkheid om de vloeistof toe te dienen? Als het zoveel stress oplevert dat Jota meteen bloed plast, schiet het waarschijnlijk zijn doel voorbij.
Ik weet natuurlijk niet wat je haar moet geven en hoe de voorschriften zijn om toe te dienen, maar ik geef mijn stresskat vloestof gedruppeld door wat lekkers of een klein hapje van haar favoriete eten. Pas als ze dat opheeft, krijgt ze de rest van het eten. Zo gaat het geruisloos, want Cleo blokkeert ook onmiddellijk als ze stress heeft.
Heeft jouw da een opleiding op het gebied van gedragstherapie?
Door Jota
#1060169
Ze heeft een vloeistof gekregen, dat gaat nog wel redelijk. Maar de antibiotica is helaas in pil vorm en dat is vreselijk lastig te geven. Zeker omdat ze niet echt wil eten op dit moment. Onze dierenarts is ook gedragstherapeut. Ook doen ze aan homeopathie en bioresonantie therapie. We vinden ze erg goed en prettig.
Ik weet ook niet goed of we haar nu mogen wassen. Ze ruikt naar urine, bloed en dierenarts. Misschien dat dat ook nog stress geeft? Maar ja, wassen onder dwang geeft natuurlijk ook stress. Weet niet goed wat ik daar mee moet. Iemand tips?
Door verwonderd
#1065805
Ik wou dat ik tips kon geven. Ik ben een hele snelle pillengever, kat heeft amper in de gaten dat ie achter in de strot is beland.
Handdoek om de kat, bekje open en flop de pil er in... Keiharde bikkel ben ik  :'( :'( :'(
Door -sanne
#1065866
Pfffff sommige dierenartsen kunnen zo klote met die catheters.... dan krijgen ze 'm er niet in en blijven ze maar proberen......
En lastig met die pillen hoor. Ik mag toch wel in mn handjes wrijven emet Casper.Als hij eens iets nodig heeft stop ik het in zn eten en eet hij het gewoon op..... wat dat betreft is het net een hond  ;D
Die stress is ook lastig. Ik zou eens bach bloesem therapie proberen. Als het allemaal niet helpt zou ik persoonlijk aan herplaatsing denken. Ik vind als ik echt alles goed geprobeert heb en mn kat is ongelukkig ik niet egoistisch mag zijn en mn dier een beter leven alleen moet gunnen.... pfff maar makkelijk is het niet  :(
Heel veel sterkte en beterschap met Jota
Door verwonderd
#1065946
-sanne schreef: Pfffff sommige dierenartsen kunnen zo klote met die catheters.... dan krijgen ze 'm er niet in en blijven ze maar proberen......
En lastig met die pillen hoor. Ik mag toch wel in mn handjes wrijven emet Casper.Als hij eens iets nodig heeft stop ik het in zn eten en eet hij het gewoon op..... wat dat betreft is het net een hond  ;D
Die stress is ook lastig. Ik zou eens bach bloesem therapie proberen. Als het allemaal niet helpt zou ik persoonlijk aan herplaatsing denken. Ik vind als ik echt alles goed geprobeert heb en mn kat is ongelukkig ik niet egoistisch mag zijn en mn dier een beter leven alleen moet gunnen.... pfff maar makkelijk is het niet  :(
Heel veel sterkte en beterschap met Jota
Hier ben ik het mee eens  :-[ mits het idd gedragsgerelateerd is en een kat in een groep zit waar die kat echt heel ongelukkig is....

Zelf heb ik in het verleden de beslissing tot 2 keer aan toe notabene!!! moeten nemen om 2 protestplassers te herplaatsen. Er waren aanwijsbare redenen en met een goede zoektocht en de voorwaarden die ik stelde aan een nieuw thuis, zijn ze beiden succesvol herplaatst. Van de 1 op andere dag was het plassen....over! Voor de ene kat gold: aandacht tekort, ondanks dat Rocco samen met zusje bij mij woonde, voor de andere kat gold: Pip kon niet dealen met de aanwezigheid van mijn baby....aangezien Pip zelf eigenlijk de baby was...
Het is met Rocco en Pip helemaal goed gekomen. En toen had ik er geen verdriet van, hoe raar dat ook klinkt. De nieuwe baasjes waren verguld met de lieve poesjes die ze hadden gekregen en ik was wel een beetje jaloers dat het bij hen wel lukte en bij mij niet. Maar de poesjes waren veel beter af...
Door brie
#1066212
Lo schreef: Hier ben ik het mee eens  :-[ mits het idd gedragsgerelateerd is en een kat in een groep zit waar die kat echt heel ongelukkig is....

Zelf heb ik in het verleden de beslissing tot 2 keer aan toe notabene!!! moeten nemen om 2 protestplassers te herplaatsen. Er waren aanwijsbare redenen en met een goede zoektocht en de voorwaarden die ik stelde aan een nieuw thuis, zijn ze beiden succesvol herplaatst. Van de 1 op andere dag was het plassen....over! Voor de ene kat gold: aandacht tekort, ondanks dat Rocco samen met zusje bij mij woonde, voor de andere kat gold: Pip kon niet dealen met de aanwezigheid van mijn baby....aangezien Pip zelf eigenlijk de baby was...
Het is met Rocco en Pip helemaal goed gekomen. En toen had ik er geen verdriet van, hoe raar dat ook klinkt. De nieuwe baasjes waren verguld met de lieve poesjes die ze hadden gekregen en ik was wel een beetje jaloers dat het bij hen wel lukte en bij mij niet. Maar de poesjes waren veel beter af...
Hier ben ik het mee eens. Een herplaatsing hoeft niet altijd verkeerd te zijn, in ons geval was het juist een verademing voor alle partijen..
Toen hans en ik gingen samenwonen hadden we in één klap 5 katten. Ik had er al 3, hij had er 2.
Nieuw huis, nieuwe katten, andere omgving en geuren, compleet nieuwe situatie dus.
1 van de katten kon dat niet handelen en begon in huis te plassen...We hebben het een hele poos geprobeerd, ook toen ik zwanger was van Jesse en hij er als baby zijnde al een poosje was. Dat gaf alleen maar meer stress voor het poesje (voor mij ook, want ik werd er gek van: kon bij wijze van spreken niet eens de poes in de kamer laten zonder dat ze in de box, op het aanrecht oid plaste) en uiteindelijk is ze naar mn zusje gegaan.
Daar leeft ze nu samen met 1 ander poesje en een hondje, krijgt alle aandacht en het plassen is volledig over!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door