Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1058418
Nova heeft altijd keurig gepigmenteerde  lippenranden , en een evenzo mooi pepigmenteerde neusdop gehad.
Maar nu gaan daar huidkleurige plekken in verschijnen. :-\
Iemand een idee hoe dat kan nu ineens?
Door Lizzy
#1058591
Dit kan echt van alles zijn. Onder invloed van seizoensveranderingen, hormonen, voeding, etc kun je pigment veranderingen zien maar er zijn zelfs huidziektes die pigmentverlies veroorzaken. Wat geef je Nova ook alweer te eten? Toevoegen van zeewier en gedroogde ongezwavelde vijgen en vlierbes wil nog wel eens helpen.
Door Red_Hunter
#1058620
Ik heb ook een hond gehad met een wisselneus, dat is een neus die dan weer licht wordt en dan weer mooi zwart wordt. Ik gaf hem altijd vlierbesdragees en dat hielp wel om hem donker te houden.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1058736
ik heb ze toendertijd ergens besteld, weet niet meer waar.
Vanavond even aan rien vragen, die weet het misschien nog wel.
iig via een internetsite..
Gebruikersavatar
Door nova
#1059111
Lizzy schreef: Dit kan echt van alles zijn. Onder invloed van seizoensveranderingen, hormonen, voeding, etc kun je pigment veranderingen zien maar er zijn zelfs huidziektes die pigmentverlies veroorzaken. Wat geef je Nova ook alweer te eten? Toevoegen van zeewier en gedroogde ongezwavelde vijgen en vlierbes wil nog wel eens helpen.
Hihi, Nova krijgt lekker barf, niks KVV
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1059220
tt-tjes schreef: Waar heb je die vandaan Ellen, Balou heeft ook een wisselneus en te lichte oogranden.
rien weet het ook niet meer, volgens mij bij edera oid.
Door Lizzy
#1059379
nova schreef: Hihi, Nova krijgt lekker barf, niks KVV
Aha ;D!
Ik zou dan standaard af en toe wat zeewier toevoegen en voor nu ook vlierbes toevoegen, om te kijken hoe dat gaat.
Door tt-tjes
#1059784
Dan zal ik eens bij spat gaan kijken, tabletten vallen af voor Balou, hij krijgt er geheid jeuk van.
Door Celicaatje
#1060674
tt-tjes schreef: Waar heb je die vandaan Ellen, Balou heeft ook een wisselneus en te lichte oogranden.
Hey ik heb ook een Balou met een "wisselneus" wat een toeval.........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door