Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1058675
nu heb ik net bijna een uur in de keuken gestaan om walnoten te pellen en te malen, met achter me 2 kwijlende honden ;D
Nu is het gemalen maar lijkt wat nattig, klopt dat?
En hoeveel mogen ze daarvan, vince weegt 19kilo en zimba 28 kilo.
En welke noten kan ik nog meer halen want volgens mij wordt dat hier wel een succes!
Kan ik het gemalen spul gewoon in een doosje bewaren of moet dat de vriezer in?
Door Lizzy
#1058690
Zijn zeker erg verse noten? Als ze wat ouder zijn en meer gedroogd zijn, zijn ze ook droger en komt er minder vocht bij. Ik maal noten en ik gooi dat bij de groentepuree en dat vries ik in. Gemalen noten worden namelijk vrij snel ranzig, door de grote hoeveelheid olieen die ze bevatten. Ik zou het gemalen spul daarom in de vriezer bewaren. En gepelde rauwe noten nemen, da's veel minder werk ;D.

Ik haal bij de reformwinkel altijd een zak rauwe noten. Daar zitten walnoten, amandelen, hazelnoten, paranoten, pecannoten en cashewnoten in. Ze kunnen eigenlijk alles eten, behalve macademia's. Geen idee waarom, maar die schijnen voor honden giftig te zijn.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1058693
tja het duurde effies voor het allemaal klaar was :-\
Maar hoeveel mogen ze dan per keer?
Geloof dat noten nogal aanzet bij honden? Dan is het zeker wat voor vince!!
Ga vanavond even naar de reform!
Door Lizzy
#1058694
Komt niet zo krap hoor, hoeveel je ze geeft. Ik zou af en toe een eetlepel gemalen spul geven.
Door Lizzy
#1058737
vanaalst schreef: oke, dan zo'n 2 a 3 keer per week?
Ja, dat lijkt me prima!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1058752
net effies snel naar 't dorp gefietst om nog wat noten te scoren.
Nu heb ik walnoten, zonnebloempitten en pompoenpitten, ja oke het zijn wel pitten.
Heel het spul gemalen en door elkaar gehutst.
Staat er vanavond kalkoenvlees op het menu en vince vindt dat eigenlijk helemaal niet zo bijzonder.
Dus ik dacht ik maak een beetje vlees met een schepje noten erdoorheen klaar en gegeven.
Binnen no time stonden ze weer achter me met een smoeltje van MEER MEER!!!!
Groot succes dus!
Door tieneke
#1058767
Hier gaan ze ook weer lekker tekeer aan de walnoten die zo uit de boom vallen  :-X
Zal wel weer een paar honderd kilo worden dit jaar met 3 hele grote bomen...sjucht.
Door duffy
#1058932
Wat is het nut van walnoten voor een hond?

een van mijnhonden is er verzot op. Als ze er één hoort vallen, crost ze erop af, kraakt ze, en werkt ze vervolgens binnen....en als er veel liggen, is ze net een stofzuiger ...  ;)
Dit jaar zal ik er echter niet veel hebben want overal vind ik van die "bootjes". Ik veronderstel dat er ineens een vogel (en zijn familie) onze boom heeft ontdekt en zich er aan te goed doet.
Door Lizzy
#1058985
Walnoten bevatten onverzadigde vetzuren, vitamine E, beetje zink en foliumzuur. Pompoenpitten bevatten magnesium, kalium, ijzer, fosfor, veel zink en wat vitamine A. Hazelnoten bevatten ook vitamine E, veel zelfs. En ijzer en zink.
Door Suzanne
#1059014
eh.... honden MOGEN toch helemaal geen noten??? Daar zit toch, net als in chocola een stof in waar ze (misschien) niet tegen kunnen?

Ik heb altijd geleerd dat honden geen noten mogen, al helemaal nooit een pinda of macademia (van die laatste kan 1 fataal zijn hebben 'ze' me verteld....

Vertel 's .. mag het wel?


Suzanne
Gebruikersavatar
Door pike
#1059126
Macademia's schijnen inderdaad giftig te zijn voor honden, maar de andere noten niet. Pinda's zijn eigenlijk geen noten maar peulvruchten  ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1059871
DavyZyno schreef: 100gr per dag bij het vlees, dus 2x 50gr is dus te veel?
2 x 50 gr is bij mij ook 100gr.
Heb geen idee hoeveel een eetlepel noten weegt.
Ik geef ze vanaf deze week 2 tot 3 keer per week een eetlepel gemalen noten door het vlees, ze vinden het heerlijk!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door