Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#1058800
MIsschien een hele stomme vraag, maar ik vraag me 't volgende af...

Ik heb ze net hele tamme eend gevoerd. Aan de rug kant zit natuurlijk de ruggengraat, dat uitloopt naar de ribben... Maar hoe heet het gedeelte dat aan de buik de borstkas omsluit? Soort van "plaat" zeg maar. Is dat ook bot, of is dat kraakbeen?

Rachel.
Door Malamoods
#1058808
En die "platen" ernaast ook (tussen borstbeen en ribben dus....

Rachel.
Door Sylvi@
#1058810
Ik snap nu idd wat je bedoeld, maar of het bot of kraakbeen is ??? ik vind het meer op bot lijken/voelen dan kraakbeen, maar goed, geen idee :-\
Door Malamoods
#1058811
sylvi@ schreef: Ik snap nu idd wat je bedoeld, maar of het bot of kraakbeen is ??? ik vind het meer op bot lijken/voelen dan kraakbeen, maar goed, geen idee :-\
Misschien iemand anders die dat weet?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1060379
Malamoods schreef: Misschien iemand anders die dat weet?

Rachel.
ik heb geen idee :-[
maar wil je het weten voor je percentages of ben je gewoon een eend aan het ontleden? ;) :D :D
Door Mevroi Kruim
#1060468
Het borstbeen? Dat is bot of kraakbeen, afhankelijk van de leeftijd van de vogel in kwestie. Bij kippen is het kraakbeen maar die zijn ook pas een week of 8 als ze geslacht worden.
Door Malamoods
#1060902
Lizzy schreef: Bedoel je dat beetje doorzichtige stuk?
Ja, 't ziet er inderdaad wat "glazig" uit...

Ik geef de eenden normaal gewoon heel, maar voor K'eyush knip/snijd ik 'm door de helft... En da's best geinig, want dan zie je dus echt hoe het er echt uitziet... En dan ineens druppelen er vragen binnen.... ;D

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door