Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#1057973
Gisteravond was het weer zover; Beau had een acute ontstekingsreactie aan zijn achterpoot (agv FSF).
Plots zomaar vanuit het niks...een enorme dikke achterpoot (de andere dan waar hij zo nu en dan mee kreupelt), welke onzettend warm was, Beau rillen van de pijn en koorts, heel wankelig en ongelukkig :'(. Dit keer hebben we er direct 1,5 tablet tolfedine ingemikt (90mg); na 2 uur keek hij al iets helderder uit zijn ogen. Heb hem zijn carnibest met de hand gevoerd; zodat hij toch de helft van zijn maaltijd binnenkreeg (met lichte dwang...). Vandaag is hij nog stijf, sloom en zijn poot is nog dik, maar wel weer een kwiek koppie. Eens kijken hoe het is wanneer de tolfedine helemaal is uitgewerkt; wellicht dat hij ter preventie nog 1 tablet krijgt.
Morgen zouden we een dagje Schiermonnikoog gaan doen, maar dat stellen we maar even een tijdje uit :-\.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1057996
Shit zeg! Arme Beau :( Ik kan helaas niet meer doen dan je sterkte wensen en veel beterschap natuurlijk. Hopelijk knapt hij snel weer op.
Door tigger
#1062197
Vorige week vrijdag was hij al weer helemaal kwiek; toch maar niet naar Schier geweest voor de zekerheid.
Gisteren Beau naar mijn schoonouders gebracht voor 1 weekje, want ik heb 2 weken stage elders in het land en Jur is nooit thuis.
Wordt ik gisteravond gebeld dat Beau wederom een acute onstekingsreactie heeft plus hoge koorts, niet wil eten. Tempen durfden ze niet....had ze wel de tolfedine meegegeven, welke ze ook hebben gegeven. Na een uur was hij niet veel beter, dus heb i k hem om 23 uur opgehaald. Bij het zien van mij; hij helemaal kwiek en blij en op zoek naar zijn etensbak; welke hij vervolgens wel leeg at. Ook weer lopen op 4 poten. Dus de tolfedine deed zijn werk (na 2 uur); nog wel verhoging 39.5.
Om mijn schoonouders niet te belasten en dat een zieke Beau gewoon thuis moet zijn; Beau in de auto gezet.
Hij ligt nou nog lekker te slapen, maar zo even een rondje lopen. Als het weer redelijk is dan breng ik hem om 7 uur weer naar mijn schoonouders en houden we telefonisch contact hoe het gaat. Ervaring leert dat de dag na zo'n aanval Beau alleen wil slapen en meerdere korte rondjes nodig heeft.
Maar het baart me heel veel zorgen dat hij in 1 maand 3 aanvallen heeft gehad  :-\; dat kan niet goed zijn. Binnenkort zijn bloedwaardes maar weer eens laten testen...
Door Elise
#1062300
Pffft Vivian wat een zorgen om Beau. Drie aanvallen in een maand is wel veel he, hoop dat een volgende aanval voorlopig uitblijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door