Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#105812
Ik heb wel eens verteld van die mensen die twee honden van mij hebben die beide iets makeren.
De één heeft een dierlijkeiwit allergie en eet dus vegetarische brokken en de ander heeft autoimuunziekte. Nu hebben die mensen alles voor hun honden over (behalve vers eten, en nu durven ze dat niet te geven door die eiwit allergie)
Maar wat schets mijn verbazing net te horen dat de hond die de allergie heeft weer een ab krijgt vanwege de oplaaiende huidproblemen en dat ze beide vorige week compleet geent zijn :o Vorige keer heb ik al uitgebreid verteld dat ze beide dus niet meer moet laten enten,nu waren ze bij de da ,voor een ab kuur voor de ene hond en de oproep voor de cocktail enting.
Met mijn verhaal in gedachte wilde ze eerst overleggen ,of het niet beter was ze niet meer te enten (die met allergie is 8 en die met de autoimuun is 13 jaar en krijgt al drie jaar dagelijks prednison) De dierenarts kreeg bijna wat en heeft hun gezegd dat het vooral voor Lois (die van 13) zeer belangrijk is geent te worden want door de prednison is haar imuun systeem zeer zwak volgens de da,maar geent moest er worden want niet enten was levensgevaarlijk,die van 8 kreeg een ab kuur en ook gelijk de cocktail >:( >:( >:( >:(
Ik ben helemaal uit mijn stekker gegaan,en ik hoop echt dat ze volgend jaar aan mijn uitbarsting van vandaag denken en niet meer laten enten,ik heb al gezegd dat als ze mij niet geloven ze maar eerst bij Tannetje een titer bepaling moeten laten doen, maar ik geloof dat ze het nu wel geloven ,hopelijk weet die DA ze volgend jaar weer niet te overtuigen. Ik weet precies hoe het gegaan is want die mensen zijn zo stapel gek op die twee honden ,en die hebben echt de da geloofd dat hun hondjes groot gevaar lopen zonder die enting.
Door diana
#105826
kan me heel goed voorstellen dat je daar heel boos , maar vooral ook moedeloos van wordt hoor .
Door Peet
#105829
Door de AB is haar immunsysteem zwak...en dus jast hij er maar een cocktail in...wat het immunsysteem nog meer pest....jeezzz.....waar heeft die DA zijn opleiding gevolgd?

( Zelfs mijn "gewone" DA (dus niet de homeopatische) geeft geen enting na een AB kuur...te zware aanslag op het immunsysteem, zegt 'ie.....Daarbij zijn entingen voor honden boven de 8 jaar die altijd geent zijn geweest ook volgens hem overbodig!!)

wat een **kel van een DA zeg......
Door lekker kort
#105837
Heeft een enting überhaupt wel zin als een dier stijf staat van de prednison, volgens mij niet.

Groet Fritz.
Door jeanne
#105912
sjonge jonge, kan me goed voorstellen dat je boos bent. Voor de meeste mensen is de da 'heilig' Voor de meeste onder ons is het een 'heilig boontje' >:(
Hopelijk hebben ze iets geleerd van je uitval, soms moet je gewoon een keer heel erg boos worden wil je bij sommige mensen doordringen :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#106154
Zowel met prednison als met antibiotica zijn die entingen gewoon weggegooid geld. Doen weinig tot niets, als ze als iets zouden doen.
En enten bij een autoimmuunziekte is helemaal vloeken in de kerk.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#106157
Hitam schreef: Zowel met prednison als met antibiotica zijn die entingen gewoon weggegooid geld. Doen weinig tot niets, als ze als iets zouden doen.
En enten bij een autoimmuunziekte is helemaal vloeken in de kerk.
Ja ik was echt laaiend vandaag,ik heb gewoon gezegd dat ze een stomme da hebben die geen benul heeft met wat ze aan het doen is.
Door zurca
#106160
sylvia schreef:

Ja ik was echt laaiend vandaag,ik heb gewoon gezegd dat ze een stomme da hebben die geen benul heeft met wat ze aan het doen is.
Lekker zeg. zo'n dierenarts die met z'n patienten meedenkt.. :-X
Door bodasca
#107742
en weet je wat nog het ergste is: als die hond dood gaat door een of ander 'raar' iets dan heb jij hun een doorgefokte hond verkocht.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#107756
sylvia schreef: Ik heb wel eens verteld van die mensen die twee honden van mij hebben die beide iets makeren.
De één heeft een dierlijkeiwit allergie en eet dus vegetarische brokken en de ander heeft autoimuunziekte. Nu hebben die mensen alles voor hun honden over (behalve vers eten, en nu durven ze dat niet te geven door die eiwit allergie)
Maar wat schets mijn verbazing net te horen dat de hond die de allergie heeft weer een ab krijgt vanwege de oplaaiende huidproblemen en dat ze beide vorige week compleet geent zijn :o Vorige keer heb ik al uitgebreid verteld dat ze beide dus niet meer moet laten enten,nu waren ze bij de da ,voor een ab kuur voor de ene hond en de oproep voor de cocktail enting.
Met mijn verhaal in gedachte wilde ze eerst overleggen ,of het niet beter was ze niet meer te enten (die met allergie is 8 en die met de autoimuun is 13 jaar en krijgt al drie jaar dagelijks prednison) De dierenarts kreeg bijna wat en heeft hun gezegd dat het vooral voor Lois (die van 13) zeer belangrijk is geent te worden want door de prednison is haar imuun systeem zeer zwak volgens de da,maar geent moest er worden want niet enten was levensgevaarlijk,die van 8 kreeg een ab kuur en ook gelijk de cocktail >:( >:( >:( >:(
Ik ben helemaal uit mijn stekker gegaan,en ik hoop echt dat ze volgend jaar aan mijn uitbarsting van vandaag denken en niet meer laten enten,ik heb al gezegd dat als ze mij niet geloven ze maar eerst bij Tannetje een titer bepaling moeten laten doen, maar ik geloof dat ze het nu wel geloven ,hopelijk weet die DA ze volgend jaar weer niet te overtuigen. Ik weet precies hoe het gegaan is want die mensen zijn zo stapel gek op die twee honden ,en die hebben echt de da geloofd dat hun hondjes groot gevaar lopen zonder die enting.
Jij gelooft dat ze je geloven...ik niet...ja nu even, volgend jaar is de DA weer de autoriteit. ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#107762
bodasca schreef: en weet je wat nog het ergste is: als die hond dood gaat door een of ander 'raar' iets dan heb jij hun een doorgefokte hond verkocht.
In dit geval vast niet, maar daarnaast vind ik de kreet "doorgefokte hond" zowieso niets meer dan een popu kreetje zonder daadwerkelijke lading, want wanneer ben je nu precies doorgefokt, dat heeft nog niemand me kunnen vertellen.
Door Sander
#107767
sylvia schreef: Ja ik was echt laaiend vandaag,ik heb gewoon gezegd dat ze een stomme da hebben die geen benul heeft met wat ze aan het doen is.
Volgens mij weet die DA precies wat ze aan het doen is: geld verdienen ;)
Door karray
#107773
:okan mij hevig voorstellen het ia ook wel iets om van uit je dak te gaan, kaan mij echter herinneren dat mijn pup die ook een lange behandeling moest ondergaan voorlopig geen inenting mocht hebben omdat dit geen zin heef.
Er zijn toch altijd nog veel te veel weinig ingelichtte DA
De mensen kan je dit ook niet kwalijk nemen, die dachten gewoon dat ze het beste gedaan hadden.
Het is allemaal zeer bedroevend :'(
Door Nelly
#129616
Heb tijdje geleden ook heftige discussie gehad met m'n da over de entingen. Was naar de praktijk gegaan omdat ik eigenlijk wel de jaarlijkse check-up wilde laten doen. Stond natuurlijk gelijk klaar met de spuit. Ik protesteren, maar nee moest echt, ook voor 11 jaar oude Ashley, kon echt geen jaar overslaan en ik moest niet zo strijdbaar overkomen. Ja dank je de koekkoek, stond voor m'n honden op te komen >:( En weil moest echt en kennelhoest ook, en weil kon alleen maar samen met parvo en blablabla..... :-X Omdat ikzelf over weil nog steeds tweifel(de) zijn de honden dus met een combi weil/parvo naar buiten gegaan. Ashley heeft weken last gehad van z'n darmen en nog meer dingen. Ga gewoon niet meer, en als er een ziek is zoek ik wel 'n andere da
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door