Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1046739
Hond en homeopathie... ik zou graag meer info willen over de verschillende types schijnwangeren.... Ik heb op de site van whg dierenartsen wel wat gevonden en ik denk haast dat Anderz een ignatia type is maar misschien dat er in het boek meer staat?  Ze is op het moment vreselijk!!! Als iemand evt wat door zou willen sturen ofzo?  :)
#1058026
Brecht schreef: Hond en homeopathie... ik zou graag meer info willen over de verschillende types schijnwangeren.... Ik heb op de site van whg dierenartsen wel wat gevonden en ik denk haast dat Anderz een ignatia type is maar misschien dat er in het boek meer staat? Ze is op het moment vreselijk!!! Als iemand evt wat door zou willen sturen ofzo? :)
Wat bedoel je met vreselijk, het kan zijn sloom, onrustig, enz.
Ik heb een keer een mailtje van een kennis gehad met een lijst van hoe een hond reageert en wat daar dan bij past.
Zal even moeten zoeken of ik het nog bewaard heb, anders kan ik het wel eens doorsturen naar je.

Groetjes Trudie
#1058337
heb hier wel het boek. Moet zeggen dat onze grote beer in geen van de omschrijvingen past, ze is van haar eigen type Ignatia.

Bij het schijnzwanger past ze het meest bij Asa Foetida (onrustig, hijgen, piepen, nestelen, adopteerd zaken als pup, wil veel bij ons zijn). Maar ze heeft ook het prikkelbare en agressieve van Ignatia (niet richting ons, wel richting de andere viervoeters). Van de pulslatilla heeft ze niets, die is sloom, en wil meestal niet eten. Wat ze niet heeft van Asa Foetida is de korte cyclus en het ook bij niet loopsheid aantrekkelijk zijn voor reuen. Wij geven het middel Asa Foetida, meestal al vanaf dag 47 vanaf de dag van het hoogtepunt van de loopsheid, het helpt behoorlijk, maar grote beer is niet klachtenvrij, helaas.

Heb je inmiddels een antwoord op je vragen? Hieronder nog even een korte omschrijving van Ignatiatype bij schijndracht.

Ignatiatype: Prikkelbaar, agressief, normaal uitzonderlijk lief en gehoorzaam, nu ongehoorzaam. Wil niet aangehaald worden, graag alleen zijn. Geen of weinig melkklierzwelling en als er afscheiding is uit tepels is het waterig, geen melk.

Als je de andere types ook nog wil, even laten weten, kan het evt. ook even inscannen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door