Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1057266
Ik heb nu al een paar keer spiervlees van rund gehad waarvan ik een behoorlijke hoeveelheid weggedaan (kliko)  heb omdat het veel te vet was en veel kibbels.
Er zit veel van dat witte slappe spul aan en ook van dat harde vet en ik wil graag mooi rood vlees :D Nu snap ik wel dat het geen prachtige bieflappen kunnen zijn maar dit lijkt wel heel veel op echt restmateriaal.

Ik heb ook eens kopvlees besteld maar dat vond ik ook niet echt spiervlees, ook veel vet en andere troepjes.

Met wat heb ik nou de meeste kans op roodvlees met de rundersijdsels of kopvlees, ik bestel meestal bij Herby.
Paardenvlees is altijd super, veel roodvlees en weinig vet, dat moet met rund toch ook kunnen of hebben ze van een paard veel meer "afval".
Door RupsenStorm
#1057274
ik geef die vetjes altijd gewoon aan Storm. maar vetarm spiervlees is iig van hert, struisvogel, paard bij Herby vandaan
Door Beppie1
#1057401
ook mijn rund is in de kliko beland, iig het leeuwendeel!!!
Tuurlijk zijn het geen bieflapen, maar ik ben als slagerij medewerkster(in het verleden) echt wat gewent, dit was te erg!!!(jammer dat ik er nu niet meer zit dus!!!!

Mooi te weten wat ik dan kan hebben!!!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1057436
raar, mijn rundervlees van herby ziet er mooi uit..
Heb ook eens via jeanette rundvlees gehad en dat is helemaal super, weet alleen niet meer waar ze dat vandaan had :-\
Door Fynn
#1057440
Ik heb laatst bij Happy Tail kalfskopvlees besteld.
Daar zit weinig vet aan.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door YaYa
#1057464
Het rundspiervlees dat ik van herby had was op zich goed alleen zaten er inderdaad hele stukken gelig/wit spul aan dat keihard was. Hubby heeft vroeger ook bij een slager gewerkt en zei dat als ik de katten dood wilde hebben, ze dat moest geven. Hij had er ook een naam voor iets van geelhaar/geelhuid ofzo.
En inderdaad toen ik per ongeluk een stuk in de porkert had om te malen, kreeg die dat zelfs niet voor elkaar. En dan zouden de poezels dat wel kunnen :-\
Ik heb het er dus allemaal afgesneden en weggegooid. De rest zag er wel prima uit.
Door Bonny
#1057475
ik heb dezelfde ervaring met het rundvlees, zag er niet mooi uit, er mag best wel wat vet aanzitten maar dit was blubber. Ook heb ik het geitevlees weggegooid, had gewoon een bonk vet in handen. Walgelijk gewoon.
Door Nynke
#1057478
vanaalst schreef: raar, mijn rundervlees van herby ziet er mooi uit..
Heb ook eens via jeanette rundvlees gehad en dat is helemaal super, weet alleen niet meer waar ze dat vandaan had :-\
dat was van Van der Mark  ;)
Door Antonia
#1057796
Nynke F schreef: dat was van Van der Mark   ;)
En dat runderspiervlees was prima, dat wordt hier met smaak verorberd! Wat mij betreft mag daar weer een lading van komen!
Door Nynke
#1057844
Antonia schreef: En dat runderspiervlees was prima, dat wordt hier met smaak verorberd! Wat mij betreft mag daar weer een lading van komen!
inderdaad !!! 
Door dogsunlimited
#1057896
Ik heb 1x zeer belabberd paardenvlees gehad van H. Daarna altijd goed, met ook prima service na mijn 'klacht'.
Snippers van rund, geit en lam koop ik niet meer van de normale verkooppunten, veel te veel vet voor veel te veel centjes. Spiervlees koop ik bij het ICR. Vooral het Siena vlees is super voor mijn honden.
Door crutz
#1057899
Antonia schreef: En dat runderspiervlees was prima, dat wordt hier met smaak verorberd! Wat mij betreft mag daar weer een lading van komen!
ken toch een hoop honden die daarvan aan de schijt zijn gegaan,....onderandere de klikos hier die normaal echt alles kunnen eten....
Door Red_Hunter
#1057987
crutz schreef: ken toch een hoop honden die daarvan aan de schijt zijn gegaan,....onderandere de klikos hier die normaal echt alles kunnen eten....
Oh hier gaat het prima met dat vlees, maar ze krijgen hier ook niet veel in 1x maar verdeeld over de week.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door