Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#1055148
Rakker zit weer helemaal onder de korsten. Ik dacht dat het kwam door de behandeling met Advantage (gebruik ik dus ook niet meer nu), maar het duurt nu wel lang. Hij lijkt geen jeuk te hebben, bijt en krabt niet extreem. Wel zoekt hij in het bos iedere modderplek op die hij kan vinden om in te gaan liggen (zal wel lekker koel zijn aan zijn buik?????). Zou ik hem moeten helpen met een ontgiftingskuur??? Waar zou ik dan mee moeten beginnen??? Ik zal hem ook maar weer eens regelmatig met zwavelteershampoo wassen, dat hielp vroeger toch wel als hij helemaal onder de korsten zat. Ik baal er wel een beetje van, hij was helemaal korstenvrij en nu zit hij weer helemaal onder :(
Door pallas
#1055179
Ik zou een kuurtje chorella proberen.
Kijk verder eens of je wat nieuws hebt toegevoegd aan zijn menu..wellicht dat hij ergens niet tegen kan?
Korstjes met een goede shampoo evt weg wassen en soepel houden anders gaat het weer jeuken als ze er bijna afvallen en krabt hij weer.
Door Red_Hunter
#1055187
Bij mij ook na lange tijd zit Flynn ook weer onder de korsten. Ik was blij dat het zo goed ging de laatste tijd en dacht dat het kwam door de voeding die ik nu gaf en ineens zit hij weer onder. Bij mij krijgt hij altijd al chlorella, dus dat kan het niet zijn.
Hoe lang heeft er bij jou tussen gezeten?

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Dian
#1055226
toch wel een half jaar. 't is weer begonnen nadat ik hem advantage gegeven heb, zo'n pipetje in de nek :-[
Door tessa
#1055255
Chanty van mij heeft ook korstjes, dat kwam omdat ze een vlo heeft gehad >:(.
Ik heb haar gewassen met een soort teershampo en ze krijgt wat extra visolie.
Door Red_Hunter
#1056582
Dian schreef: toch wel een half jaar. 't is weer begonnen nadat ik hem advantage gegeven heb, zo'n pipetje in de nek :-[
Ik geef geen advantage, dus daar kan het bij niet aan liggen.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#1057177
Als hij uit zichzelf in de modder gaat liggen, dan zou ik hem inwendig en uitwendig eens een tijdje Schindele's mineralen of groene leem geven.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1057813
Dian schreef: Rakker zit weer helemaal onder de korsten. Ik dacht dat het kwam door de behandeling met Advantage (gebruik ik dus ook niet meer nu), maar het duurt nu wel lang. Hij lijkt geen jeuk te hebben, bijt en krabt niet extreem. Wel zoekt hij in het bos iedere modderplek op die hij kan vinden om in te gaan liggen (zal wel lekker koel zijn aan zijn buik?????). Zou ik hem moeten helpen met een ontgiftingskuur??? Waar zou ik dan mee moeten beginnen??? Ik zal hem ook maar weer eens regelmatig met zwavelteershampoo wassen, dat hielp vroeger toch wel als hij helemaal onder de korsten zat. Ik baal er wel een beetje van, hij was helemaal korstenvrij en nu zit hij weer helemaal onder :(
ik heb Kay laatst gewassen met shampoo van de natuurlijkwinkel, met zeezout
Is hij niet toevallig door hoog gras o.i.d gelopen, of brandnetels??
Gebruikersavatar
Door Dian
#1059059
trimsalon schreef: ik heb Kay laatst gewassen met shampoo van de natuurlijkwinkel, met zeezout
Is hij niet toevallig door hoog gras o.i.d gelopen, of brandnetels??
het zit er al zo lang :-X al wel een paar weken nu, maar brandnetels genoeg hier in de buurt, theoretisch zou het kunnen. Ik ben nu bezig met chlorella, kijken of dat wat uitwerkt (ben er zelf ook maar aan begonnen)
Door angie69
#1060032
Onze hond had dit ook regelmatig,
sinds ik hem regelmatig in wrijf met borageolie  niet meer,
misschien een tip voor jullie hond ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door