Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Happy hond
#1055455
Hallo,
afgelopen vrijdag is onze bloedhond Happy geopereerd aan een mastocytoom, deze is verwijderd (snee van circa 10 cm). Hij zat op haar flank.
Nu valt het herstel ons vies tegen. Inmiddels is het zondag en ze is nog best wel sloom. Smakt veel (misselijk?) en slaapt veel (kan ik me iets bij voorstellen, maar is wel erg veel). Gelukkig eet en drinkt ze wel goed. Poepen en plassen gaan met iets meer moeite gepaard.
Wat denken jullie mbt herstel tijd van zo'n operatie.
Ga morgenmiddag denk ik da bellen om advies te vragen, of ben ik overbezorgd? Hebben jullie nog tips, ideeen of ervaringen?
Dank en groetjes,
Anouk
Door Do
#1055461
iedere hond is anders
de ene hersteld in 2 dagen en de andere heeft meer tijd nodig
gewoon goed in de gaten houden vooral de wond, goed laten drinken en eten
en als je je rustig maakt even de DA bellen, maar het is nog maar 2 dagjes geleden en 10 cm is best veel
Door Happy hond
#1055463
je hebt gelijk dat het nog maar kort geleden is en dat de wond groot is.
maar ja ik dacht grote hond, die kan wel een stootje hebben. en nu ligt ze daar als een zielig hoopje en schuifelt naar buiten als het tijd is voor de toiletgang.
echt een behoorlijke tegenvaller.
je gaat je nog schuldig voelen.  :-[
wond ziet er voor zover ik kan zien goed uit (zit nog pleister op).
bedankt in ieder geval voor je reactie.

groetjes,
Anouk
Door Happy hond
#1057741
wat een wonder is dat met honden. Op het moment dat ik dit bericht schreef dacht ik dit schiet niet op en morgen ga ik naar de DA.
maar de volgende dag, was er een stuk vrolijkere hond. en nu......alsof er niks aan de hand is, behalve dan die enorme jaap die er zit en die de komende periode moet helen geen vuiltje aan de lucht.
maar sterk is ze.
nu nog wachten op de uitslag van de operatie. was het kwaadaardig? is ze schoon. we zullen het zien?!
best spannend maar heel fijn dat ze weer gewoon mee doet.

groetjes
Anouk
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door