Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1057603
Julia is zoals een aantal van jullie vast gelezen heeft, onder narcose geweest gisteren.
Nu is haar spijsvertering een beetje van slag.
Ik heb haar gisteren avond een klein stuk van een runderstrot gegeven, maar vanmorgen poepte ze de ringen onverteerd uit, samen met waterpoep.

Dus vanmiddag heb ik een klein hapje gemalen rundvlees gegeven.
En vanavond heb ik 500gr sardines, een bakje alfalfa, stukjes komkommer en twee teentjes knoflook in de blender gedaan.
Dit dus vermalen tot een vieze grijze brij, door wat gemalen lamsvlees geroerd en verdeeld over de honden.

Dit is hopelijk even wat makkelijker verteerbaar voor Julia.
Ik durf haar nu even geen bot te geven, en in de visjes zit ook graat, dus lijkt me ook goed voor nu.

Ik moet nog even bekijken wat ik morgen ga geven.
Door Laura2004
#1057612
Verstandig hoor, ik zou haar idd even geen botten geven, totdat je ziet dat haar spijsvertering niet meer van slag is en als je haar weer botten geeft eerst wat zachte botten (van gevogelte oid).
Door Staftime
#1058202
Vanmorgen had ze betere ontlasting.
Beetje plakkerig, maar wel vast, dus geen water meer.
Ze heeft nu een beetje gemalen lam gekregen en een eitje.
Morgen krijgt ze wat rundvlees met een stukje parelhoenkarkas.
Door angie69
#1060040
misschien een beetje kip met witte rijst of het eten even koken ?
Maar het gaat al beter lees ik,
hoop dat ze snel weer de oude is, beterschap !
Door Laura2004
#1060158
angie69 schreef:misschien een beetje kip met witte rijst of het eten even koken ?Maar het gaat al beter lees ik,hoop dat ze snel weer de oude is, beterschap !
Dat lijkt me juist heel belastend voor een hondenmaag! Rijst is geen geschikte voeding voor honden en kip hoef je niet te koken.
Door Staftime
#1060940
Dat is echt zo'n standaard dierenarts reactie.
Gekookte rijst met gekookte kip.

Nou, dat krijgen mijn honden dus echt niet.
Julia mag zowiezo geen rijst, daar wordt ze ziek van.

Maar het gaat inmiddels super goed weer.
Ze heeft weer vaste ontlasting en zit weer gewoon aan haar normale menu.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door