Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1054488
Gisteren werd onze pup van 12 weken in zijn wang gestoken, bekkie zwol in no time op tot een raar soort masker. Hij had net daarvoor zijn laatste puppy-enting gehad dus ik zat niet echt op nog meer chemie te wachten.

Na overleg met de fokker heb ik om het kwartier een korrel Ledum D30 gegeven: na 2 uur was de zwelling al voor de helft geslonken en gisteravond was er niets meer te zien of te merken. :)

Ik zag dat dit middel ook in de homeopathische reisapotheek hier op Barfplaats is opgenomen maar wil jullie het spectaculaire effect ervan toch niet onthouden!!!  ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1055592
Goed zo, fijn voor kleine Milik.
Dan moeten wij het ook maar in huis halen. Heb het ooit gehad, maar raakte over de datum zonder er gelukkig ooit gebruik van te hebben gemaakt.

groetjes van een meelevend wit vriendje  ;)
Door millyckk
#1055962
milik schreef: Gisteren werd onze pup van 12 weken in zijn wang gestoken, bekkie zwol in no time op tot een raar soort masker. Hij had net daarvoor zijn laatste puppy-enting gehad dus ik zat niet echt op nog meer chemie te wachten.

Na overleg met de fokker heb ik om het kwartier een korrel Ledum D30 gegeven: na 2 uur was de zwelling al voor de helft geslonken en gisteravond was er niets meer te zien of te merken. :)

Ik zag dat dit middel ook in de homeopathische reisapotheek hier op Barfplaats is opgenomen maar wil jullie het spectaculaire effect ervan toch niet onthouden!!! ;)
LOL : zag net dat de homeopathische reisapotheek waar ik naar verwijs afkomstig is van de fokker zelf!!! ;D

Weet iemand het verschil in toepassing tussen Apis en Ledum, m.a.w. wanneer gebruik je wat of maakt dat niet uit?
Door millyckk
#1055965
yuki13 schreef: Goed zo, fijn voor kleine Milik.
Dan moeten wij het ook maar in huis halen. Heb het ooit gehad, maar raakte over de datum zonder er gelukkig ooit gebruik van te hebben gemaakt.

groetjes van een meelevend wit vriendje ;)
Zo verging het mij ook: binnenkort maar eens even inventariseren wat er aangevuld moet worden of vervangen! Hoorde een aantal jaren geleden trouwens van een hom. arts dat die vervaldata ( m.n. voor tabletjes,) heel ruim kunnen worden genomen!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1056481
milik schreef: LOL : zag net dat de homeopathische reisapotheek waar ik naar verwijs afkomstig is van de fokker zelf!!! ;D

Weet iemand het verschil in toepassing tussen Apis en Ledum, m.a.w. wanneer gebruik je wat of maakt dat niet uit?
Ledum werkt meer op de steek, dus het doorboren van de huid en apis op het gif (van de bij, maar werkt ook bij andere insectensteken die soortgelijke symptomen geven).
Door millyckk
#1056721
Nitus schreef: Ledum werkt meer op de steek, dus het doorboren van de huid en apis op het gif (van de bij, maar werkt ook bij andere insectensteken die soortgelijke symptomen geven).
Thanks! :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1057296
Nog een verschil: Apis voelt warm aan en Ledum voelt koud (voor een ander, niet voor de gestokene).
Apis gaat bewegen door de pijn en Ledum wordt erger van bewegen.
Allenbei verergeren ze door warmte en verbeteren ze door koude dingen er op.

Maar volgens mij maakt het niet echt veel uit.
Door Red_Hunter
#1057326
Ik heb ook een homeopatisch middel in huis dat ook apis bevat en dat werkt ook prima.
Mijn ervaring is ook zonder middel slinkt het bij een hond wonderbaarlijk snel.
Mijn pup deze zomer drie keer gestoken in de vakantie door wespen, maar vond toch de angel in de wond en omdat ze zo in de stress schoot van de schrik, ging ik een stukje met haar wandelen en dan was het leed zo weer geleden en de bult slonk ook snel weer.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1057328
Red_Hunter schreef: Ik heb ook een homeopatisch middel in huis dat ook apis bevat en dat werkt ook prima.
Mijn ervaring is ook zonder middel slinkt het bij een hond wonderbaarlijk snel.
Mijn pup deze zomer drie keer gestoken in de vakantie door wespen, maar vond toch de angel in de wond en omdat ze zo in de stress schoot van de schrik, ging ik een stukje met haar wandelen en dan was het leed zo weer geleden en de bult slonk ook snel weer.

Groetjes Trudie
dat kan, maar er zijn ook honden waaronder die van mij die een allergische reactie erop kunnen krijgen.
Heel de kop zwelt op en ook de tong kan eng dik worden om dan apis oid in huis te hebben is natuurlijk erg veilig.
Zimba is ook weleens gestoken, nergens geen last van.
maar vince zwelt op als een michelinpoppetje!
Door Red_Hunter
#1057964
Ja ik heb ook een hond die een allergische reactie heeft, al weet ik nog niet op wat, dus daarom heb ik het ook wel in huis, maar ik bedoel dat het dus niet voor elke hond nodig hoeft te zijn.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1058000
Da's waar!
Maar aan de andere kant weet je ook niet of je hond ergens een allergische reactie op zou kunnen krijgen, daarvoor alleen al is het fijn om zo'n middel in huis te hebben.
Door Red_Hunter
#1058023
vanaalst schreef: Da's waar!
Maar aan de andere kant weet je ook niet of je hond ergens een allergische reactie op zou kunnen krijgen, daarvoor alleen al is het fijn om zo'n middel in huis te hebben.
Helemaal mee eens.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door