Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door dosta
#1038616
onze hond (berner sennen reu bijna 7) heeft in beide schoudergewrichten een fractuur. DA zag het niet zitten om te opereren en schreef rust voor en pijnstillers.
nu heb ik zelf wat gevonden bij het surfen naar een alternatief middel ter ondersteuning en geef nu sinds een paar dagen Osteo-vetsem van vsm. heeft iemand hier ervaringen mee? of weet iemand iets anders?
het lijkt bij Joris trouwens wel aan te slaan, hij loopt al iets minder mank.

alvast bedankt voor jullie reacties.

groetjes henriette
Door dosta
#1039404
voor zover ik kan nagaan door het stoeien met andere honden, was altijd heel gezellig, samen honden uitlaten, maar ja zal nu niet meer gaan. en de pijnstillers geef ik zo weinig mogelijk, anders forceert hij zich weer.
door alles wat ik hier allemaal gelezen heb vraag ik me af of hij geen broze of in ieder geval kwetsbare botten heeft, door jarenlang verkeerde voeding(brok), maar ja je weet dan nog niet beter. Ik voer nu sinds een tijdje kvv en daar doet hij het tot nog toe prima op.
Door Femke
#1039533
In beide schoudergewrichten een breuk? Pfffff dat is heftig! Ik kan me eigenlijk haast niet voorstellen dat het komt door stoeien met andere honden...
Door conleeuw
#1039566
yikes !! dat is niet niets, maar even een kritische vraag, is het een gewone dierenarts die dit heeft geconstateerd? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een hond aan beide schouders een botbreuk heb opgelopen als gevolg van een stoeipartij met een andere hond, ja als hij uit de tweede etage raam heeft gesprongen of zo iets, maar niet zomaar, mischien is het toch iets om door een orthopeet te laten beoordelen, want is het echt zo, dan zou je denken dat er iets niet goed is in de bottengestel... ik heb verder geen raad wat je er bij kan geven, maar vindt wel, heeft hij een botbreuk, dan moet je voldoende pijnstilling geven :-\ het is dan aan jou om hem rustig te houden ;) moeilijk, maar je kan vindt ik niet een hond met pijn laten lopen omdat hij zich dan rustig houdt :-\
Door dosta
#1040064
ja ik heb foto's laten maken, maar ik vond het zelf ook al typisch. 't was niet echt duidelijk te zien en hij had dan toch meer pijn moeten hebben. dus na een paar dagen toch ook maar naar de hom. da. die kon geen breuk ontdekken, alleen aan de rechterkant (waarschijnlijk oude breuk, door hem behandeld) links last van een pees, druppels meegekregen(ruta) en nu moeten we maar weer afwachten. Hoe kan er nou zoveel verschil zitten tussen de ene en de andere diagnose, raar he.
ik hoop naatuurlijk dat de hom. da gelijk heeft, moet haast wel.
Door vagebond
#1040111
Ik heb zelf een teckel, die door zijn adhd capriolen, racen in de tuin, alsmaar rondjes, dus pijnlijke schouders heeft opgelopen. Soms loopt ie mank, dan heeft ie t weer te bont gemaakt. Bij hem zijn geen foto's gemaakt. Ik geeft hem  gluco van de Groene Os en zalmolie elke dag. Ook zijn heupen zijn aangedaan door dat gecross, hij is inmiddels 9 jaar. In zijn ene heup heeft ie wel een scheurtje opgelopen, foto laten maken bij de da.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1057290
Beetje late reactie maar goed.

Bedoelen ze met die fractuur in het schoudergewricht geen OCD ? Dit lijkt met veel waarschijnlijker gezien het 't gewricht, beiderzijds en het ras is.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1057294
Een echte fractuur in een gewricht mag je nooit onbehandeld laten. Dan krijg je giga artrose of zelfs een gewricht dat niet meer kan bewegen. Dus ik denk dat je hem verkeerd begrepen hebt.
Door dosta
#1057320
Hallo
We zijn inmiddels 4 weken verder en het gaat goed met Joris. De hom. da. die op de foto geen breuk kon ontdekken, heeft hem behandeld voor een peesbeschadiging (ruta) ter hoogte van de knie. hij brengt zijn poot weer goed naar voren, maar loopt nog een beetje mank. Weer helemaal onderzocht en constateerde een scheurtje in zijn teen. Symphitum meegekregen en daar reageerde hij meteen op, hij werd wat vrolijker en drukker. Hij had duidelijk minder pijn.
De da zei wel dat het een tijdje kon duren omdat die teen niet genoeg rust krijgt. Na de eerste verbetering staat het een beetje stil. geduld hebben denk ik.  De schouders zijn dus helemaal niet behandeld omdat de hom. da daar niets kon ontdekken, zowel op de fotos als door zijn onderzoek (alleen rechts oude breuk) is dat een half jaar later nog te zien?
Hij mankt duidelijk alleen met zijn linkerpoot. Ik moet zeggen dat ik de hom. da wel vertrouw, heb er een goed gevoel bij, hij is trouwens ook regulier arts en een ouwe rot in het vak.
Wat vinden jullie ervan?
Door Mevroi Kruim
#1057430
Verders geen verstand van maar na 6 maanden kun je een botbreuk nog prima zien, en voelen. Het bot is dan ter plekke nog verdikt, het kan eer dan een jaar duren voordat dat weg is.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1057893
dosta schreef: Hallo
We zijn inmiddels 4 weken verder en het gaat goed met Joris. De hom. da. die op de foto geen breuk kon ontdekken, heeft hem behandeld voor een peesbeschadiging (ruta) ter hoogte van de knie. hij brengt zijn poot weer goed naar voren, maar loopt nog een beetje mank. Weer helemaal onderzocht en constateerde een scheurtje in zijn teen. Symphitum meegekregen en daar reageerde hij meteen op, hij werd wat vrolijker en drukker. Hij had duidelijk minder pijn.
De da zei wel dat het een tijdje kon duren omdat die teen niet genoeg rust krijgt. Na de eerste verbetering staat het een beetje stil. geduld hebben denk ik. De schouders zijn dus helemaal niet behandeld omdat de hom. da daar niets kon ontdekken, zowel op de fotos als door zijn onderzoek (alleen rechts oude breuk) is dat een half jaar later nog te zien?
Hij mankt duidelijk alleen met zijn linkerpoot. Ik moet zeggen dat ik de hom. da wel vertrouw, heb er een goed gevoel bij, hij is trouwens ook regulier arts en een ouwe rot in het vak.
Wat vinden jullie ervan?
Als het een verbetering geeft zou ik tevreden zijn. Ik kan niets zeggen over eventuele diagnoses.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door