Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1056777
Ik heb mn bestelling gekregen vandaag, en ja met veel passen en meten, en nog wat in mn eigen vriezer opbergen, heb ik alles koud liggen  :o.
Maar ik had geen ook geen kilo meer moeten bestellen, dan had ik het hier kunnen aanbieden
Maar nu mijn vraag:
Hebben jullie door de tijd heen, er oog voor gekregen hoevel kg je kan bestellen, zonder bergingsproblemen te krijgen?
Gebruikersavatar
Door nova
#1056815
ok, dan gloort er nog hoop voor mij.
Ik bewaar de bestellijst in elk geval, en maak een notitie dat die hoeveelheid eig net iets te ruim  was  ;)
Door Lizzy
#1056816
nova schreef: ok, dan gloort er nog hoop voor mij.
Ik bewaar de bestellijst in elk geval, en maak een notitie dat die hoeveelheid eig net iets te ruim  was  ;)
;D ;D ;D ;D

Ja dus ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1056851
Erg gloort nog hoop, inderdaad ;D  Maar ook hier gaat het qua hoeveelheden wel eens mis, maar dat komt zelden dorodat ik teveel besteld hebt. Meestal wordt dat dan veroorzaakt door een "verrassing" van een van mijn leveranciers. Staat er zomaar ineens 100 kilo extra in de schuur om weggestouwd te worden :-X.
Vaak is even herinrichten al heel erg ruimtewinnend en voor nood heb ik nog een klein vriezertje staan.  En anders is het voor een paar dagen uit de vriezer halen, dit in de koelkast stoppen en de gaten opvullen met het verse spul.
Door Laura2004
#1056863
Ik barf al bijna vijf jaar (volgens mij) en voor de zomervakantie heb ik zoveel besteld dat het niet in mijn vriezer paste....

En de laatste keer heb ik weer bijna te veel besteld, maar dit komt niet door mijn inschattingsvermogen, want die is redelijk goed, het probleem is dus dat ik verschillende leveranciers heb en dat ik vergeet wat ik bij de ene heb besteld en dan bestel ik bij de ander weer een lading, waardoor het soms niet helemaal uitkomt, maar de volgende keer zal ik het noteren en dan hoop ik dat niet meer gebeurt...
Door Marije
#1056865
Ik vrees met grote vrezen dat ik te veel heb besteld  ::) Dat wordt passen en meten in de laden vriezer die niet voor de hond is bestemd  :P

Maar ik ben ook geen ervaren barfer  8)
Door Anthraciet
#1056872
Ik weet intussen wel dat er in een vriezerlade ongeveer 9 á 10 pakjes van 1 kilo passen, dus ik kan aardig inschatten hoeveel ik kwijt kan.

Maar ik heb wel eens dat ik bij verschillende leveranciers besteld heb met verschillende leverdata en dat ze hun leveringsplannen aanpassen en dat dan alles tegelijk komt..... :-X
Ik heb gelukkig wel een klein vriezertje die normaliter uit staat, waar ongeveer 60 kilo in past. Die hou ik dan maar als buffer ;D
Door annielaumen
#1056879
Astrid barft nu ongeveer 1.5 jaar.
Ik koop altijd teveel.
Kan het moeilijk inschatten.
De pens gaat in de hondenvriezer.
En als het dan niet pasten het stinkt niet ,
kan het bij ons in de vriezer.
Maar binnenkort heb ik meer vriesruimte.
Dan gaat het misschien beter met het inschatten.

Annie Laumen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1057017
Ik vind het nog steeds moeilijk. Ik heb er ook totaal geen oog voor dat moet ik er bij zeggen. Nadat ik een keer zoveel had besteld dat alles propvol lag, ook het vriezertje voor onszelf, plus nog voor een aantal dagen in de koelkast omdat het echt niet meer in een vriezer paste, ben ik wel voorzichtiger geworden. Met als resultaat dat ik laatst weer veel te weinig botwerk  besteld, de kist lag nog niet half vol,  en binnen no time weer opnieuw kon bestellen. Maar ik heb nu mijn laatste bestelling (die er wél goed in paste) bewaard zodat ik weet hoeveel kilo aan botten ik in de kist kan stoppen. Van de laden in de kast weet ik in principe hoeveel kilo-verpakkingen aan spier er in passen maar, soms zijn het weer van die rare vormen dat ook dat weer niet uitkomt. Kortom, het blijft tobben. Elke levering is weer een verrassing hier  ::)
Door Buran en Co
#1057034
Ik wacht ook met angst en beven op mijn eerste levering, heb werkelijk geen idee wat ik me erbij voor moet stellen. Vandaag stond ik in dubio: heb niet eens genoeg vleesbot meer voor nog een weekend Barfen maar de bestelling is er vrees ik nog lang niet. Heb getwijfeld of ik nog een keer bij de poelier karkas en nekken zou bestellen maar heb  besloten maar een gat te slaan in mijn voorraad Carnibest, moet ook een keer op en dat creeert gelukkig meteen meer ruimte in de vriezer. Daarna is het plan om volledig te gaan Barfen en dan volgt er zeker een menu ter beoordeling!!
Door pallas
#1057115
Meestal gaat het wel aardig.
Eén keer heb ik me ernstig vergist met het erbij bestellen van een hele complete pens.
Had gedacht dat ie zo'n 10 kilo zou wegen...twas er één van ruim 15 :o
Maar morgen wordt er weer gehaald en er zitten veel herteribben bij. Die heb ik dus niet altijd....nu maar hopen dat het past.
Ik heb alvast wat ruimte gemaakt in "mensen" vrieslades

Stiekem wil ik wel een vriezer erbij....maar dan wordt het wel erg vol in de bijkeuken en ik vrees dat ik dan op alle koopjes af ga  :P ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door