Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#1056774
Ik las zojuist dat Vanguard van Pfizer nu ook de cocktail heeft geregistreerd voor drie jaar.
Ze zeggen dat ze hebben aangetoond dat hij zeker 4 jaar bescherming geeft en dus elke drie jaar gegeven kan worden  ::) ::) Snap jij hem nog?
En dan tussendoor alleen lepto.
Door vagebond
#1056881
Ja, dat nieuws kreeg ik ook te horen van mijn da vorige week, hij vond het zelf ook geweldig. Helemaal bij de tijd, ben blij daarmee. Vertelde hem dat Mabiche getiterd was. Hij snapte ook niet helemaal waarom ik zo'n tegenwerking kreeg bij zijn collega's verderop. Zelf had hij nog geen vertrouwen in de vaccicheck, met name omdat het een momentopname is. Hoe is de titer dan een maand later of 3 maanden later? Moet je het elk jaar doen of eens per half jaar. Dat weet ik eigenlijk ook niet.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1057173
Titer dalen maar heel langzaam. Dat duurt jaren voordat ze laag worden. Afhankelijk van hoe hoog ze zijn.
Alleen is het zo dat titers niet alles zeggen. Ik ga er vanuit dat als een hond gereageerd heeft door een titer te vormen dat de rest van het immuunsysteem ook gereageerd heeft en hij/zij voor minimaal 7 jaar beschermd is.

Je kunt wel herenten als de titer laag is maar dan is er ook nog de cellulaire immuniteit en geheugencellen, dus enige mate van bescherming is er toch nog wel.
Door Mevroi Kruim
#1057431
Nou, geweldig! Ze hebben het licht gezien! Beter laat dan nooit  ::)

Kan me iets voorstellen bij die 3 ipv 4 jaar, ff afgezien van de centjes: beter te voorzichtig, zeker als je dit in Amerika op de markt gaat brengen. Een misser en je bent als bedrijf miljoenen kwijt aan claims.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1057891
Dit was in een dierenartsenblaadje. Dus nog niet algemeen bekend. Het gaat ook nu pas in, dus het geldt voor vorige entingen.
Door Ayesta
#1069501
Hitam schreef: Dit was in een dierenartsenblaadje. Dus nog niet algemeen bekend. Het gaat ook nu pas in, dus het geldt voor vorige entingen.
Bedoel je: "dus het geldt NIET voor vorige entingen"? of geldt het ook voor vorige vanguard entingen en hoeven die honden pas na drie jaar weer een enting??
Door crutz
#1070515
apart, want "mijn" DA heeft afgelopen voorjaar al aangegeven dat Pfizer voor zowel Rabies als de cocktail 3 jr afgaf
heb toen alleen rabies geent bij 1 hond (de rest was niet nodig) maar is ook netjes voor 3 jr afgetekend...
Door 1eboa
#1077059
Mijn teefje is nu bijna een jaar, is titeren dan ook nodig of is het beter om over een paar maanden weer de coctail te geven. Het advies van de DA is om de rabiesenting ook komend jaar nog een keer te doen, terwijl er in het boekje staat dat het 3 jaar geldig is.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1077492
1eboa schreef: Mijn teefje is nu bijna een jaar, is titeren dan ook nodig of is het beter om over een paar maanden weer de coctail te geven. Het advies van de DA is om de rabiesenting ook komend jaar nog een keer te doen, terwijl er in het boekje staat dat het 3 jaar geldig is.
De rabies zou ik nu niet zetten, maar braaf het boekje aanhouden (en desnoods nog langer wachten ;)).
Wat de cocktail betreft, ik zou dat niet zomaar zetten, ik heb Fedor op de leeftijd van 14 maanden opnieuw laten titeren, daaruit bleek dat zijn Parvo heel laag was (niet meer te zien) en hondenziekte aan de lage kant en heb ik alsnog een cocktail laten zetten (zonder Weil) die 3 jaar geldig was. Maar voor hetzelfde geld zijn de titers van jouw hond wel hartstikke hoog, en dan ent je voor niets.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door