Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1056687
Een klantje van mij heeft een onstoken alvleesklier en staat al 6 jaar op zimoral. De hele hond stinkt naar een soort wee ig pisluchtje. Als hij dit niet zou innemen gaat ie dood volgens bazinnetje. Kennen jullie dit probleem. Dat luchtje heeft ie door de medicatie.
Door vagebond
#1056804
Meen je dat nou, bazinnetje zei dat het hondje dood zou gaan als ze zou stoppen met de medicatie. Ik ga s even kijken op internet wat zimoral eigenlijk precies doet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1056808
Zymoral dat zijn pancreasenzymen, stofjes die de alvleesklier uitscheidt om koolhydraten, eiwitten en vetten te verteren. Ik denk dat de hond niet meteen doodgaat als íe het niet krijgt, hij zal last krijgen van z´n vertering en daardoor diarree krijgen.
In carnibest pancreas zit alvleesklier (pancreas) verwerkt waar die enzymen ook in zitten. Mijn ervaring is dat die onbewerkte enzymen veel beter werken dan die in de zymoral.
Door vagebond
#1056824
Ik heb de link van Biomentor doorgestuurd naar het bazinnetje. Ze geeft het hondje ook nog hypoallergeen voer van de da (royal canin) voor zijn huid.
Hopelijk werkt haar da mee in dit plan. Ze betaalt nu 40 euro eens in de 3 wkn alleen voor het brokkenvoer al. Ik ben benieuwd. Dit zou een doorbraak zijn voor de Betuwe haha.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door