Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lyanna
#1054466
Ik vond het idee van Koekje om de vorderingen van haar kat van brok/blik naar barf bij te houden in een topicje. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik hetzelfde doe?

De afgelopen twee dagen hebben mijn katten de overstap gemaakt van brok/blik naar Carnibest. Tot nu toe gaat het best goed.

Lara: geen probleem, eet alles op, of het nu Vleesmix, Natuurvoer of Diabeetmix is. Iets aanlengen met een beetje warm water en een heel klein drupje natvoer erdoor, en het gaat zo naar binnen. Zij zit nu op 90 gram Carnibest per dag (30 gram per kilo lichaamsgewicht).

Rosie: idemdito. Nergens problemen mee, eet alles op, ook als ik er geen natvoer doorheen doe. Lijkt vooral de Vleesmix erg lekker te vinden. Zij zit nu op 120 gram Carnibest per dag (30 gram per kilo lichaamsgewicht)

Sam: beetje moeilijke eter, maar dat is ie altijd geweest. Bij hem doe ik er meer natvoer doorheen, en iedere keer denk ik hey, nou heeft ie alles opgegeten om dan tot de ontdekking te komen dat hij toch het merendeel van het natvoer opgegeten heeft en er best nog veel CB over is. Het komt wel denk ik. Het is ook weer niet zo dat hij er van wegloopt, dus ik moet maar geduld hebben ;) Hij zit nu op 150 gram Carnibest per dag (30 gram per kilo lichaamsgewicht)

Vanmorgen heb ik bij de Frettenstichting in Breda (op nog geen vijf minuten rijden, yippie!) vier eendagskuikens gehaald. Lara die nu binnen is vindt het heel interessant - ik denk dat het interessant ruikt vooral. Ze heeft er een beetje mee zitten spelen, maar ik geloof niet dat ze door heeft dat je het ook kunt eten :D
Misschien moet ik het buikje open snijden of zo (brrrr).

Ik ben hier nog steeds een beetje huiverig voor. De vrouw van de frettenstichting was vreselijk aardig en gaf me zo maar kuikentjes mee om te proberen, ik hoefde er niet eens voor te betalen. Mochten ze het nu lekker vinden, dan gaan we verder experimenteren met een pakketje dat ze dan voor me gaat samenstellen (kuikens, muis, kwartel, gerbil). Ik kan haar eens in de maand bellen en dan kan ze vanalles voor me meebestellen, inclusief Carnibest. Helemaal geweldig dus.

Verder heb ik 500 gram aan riblappen gehaald die ik in stukken wil delen. Eens kijken of ze daar hun tandjes op kunnen botvieren naast de CB. Gut, straks ben ik nog een rasechte barfer ...
Door Lyanna
#1054468
Sam, die in de tuin zat, snapt geloof ik wel wat de bedoeling is met de kuikens!
Ik liep naar hem toe, legde het beestje voor hem neer, en het was meteen "hap!" echt met zo'n snuit van "van mij, ophoepelen, lekkerrrrrr!"
Door Lyanna
#1055719
Ik kan vanavond weer opnieuw beginnen - ik ben het hele weekend weggeweest en mijn man waagt zich nog niet aan de carnibest geloof ik ....
Door Hekate
#1055732
Aww, wat onhandig zeg. Ik hoop dat je hem kan overtuigen van het nut om je katten vers te voeren. Dat maakt het makkelijker hopenlijk.
Door Lyanna
#1055883
Ik verwacht dat Lara's wondjes over een week of 6/9 weg zijn. Ik denk dat ie dan pas overtuigd is ;)
Het gaat goed trouwens - zowel Rosie als Lara hebben vandaag hun portie Carnibest weggewerkt zonder dat daar ook maar een druppeltje versvoer aan toegevoegd was. Sterker nog, Lara loopt overal te scavengen, die is helemaal dol op de vleesmix! Super gewoon!

Sam eet nog steeds met lange tanden, maar heeft wel zijn hele bakje gemengd met een eetlepel natvoer opgegeten.
Door brie
#1056671
Blijf lekker doorgaan!! Volgens mij gaat het helemaal goed komen!
Enne: die kerel van je, niets vragen, gewoon delegeren die handel!!! Als er alleen mannen waren die de wereld zouden moeten verzorgen kwam er niet veel van terecht;D ;D
Door Lyanna
#1057543
Ach, die van mij verzorgt mij en mijn beestjes heel goed hoor!
Hij is alleen niet zo overtuigd van het nut van versvoer. Komt nog wel!
Door Lyanna
#1058174
Vanmorgen zat Lara er eindelijk eens goed voor en kon ik controleren hoe het nu gaat met de allergie (korstjes in haar hals). Tot mijn supergrote verbazing zitten er nog wat frummeltjes maar is haar hals verder helemaal weer zacht! Ik zit pas anderhalve week op carnibest - kan dat nu echt zo snel gaan??

Verder gaat het prima, ze eten er nu alledrie echt met smaak van, en de eendagskuikens zijn bij Sam een regelrechte hit. Lara en Rosie kijken ernaar alsof ze niet weten wat ze er mee moeten, maar Sam weet niet hoe snel hij het beestje moet grijpen. Als ik dan te dicht in de buurt kom wordt ie helemaal hebberig, gaat ie zich verstoppen  met kuiken en al ;) Alsof ik het afpak of zo hahaha. Alleen de smakgeluiden ... brrrrrr.

Over een week of zo wil ik eens kijken of ik wat urine van Sam op kan vangen zodat de DA er naar kan kijken.
Door Too
#1058566
Geweldig, vers is lekkur!! 
Wat goed dat de korstjes/rare plekjes zo snel verdwijnen, HET bewijs dat je op de goede weg zit.... en t smaakt ze ook nog!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door