Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1056403
Jongens, ik moet wat met mijn Postbank rentepunten............ deze kan ik met leuke korting kopen, iemand hiermee ervaring of hij geschikt is voor het maken van groentemix?????????

Philips Keukenmachine (HR7774/90)

Handige keukenmachine van Philips met een grote kom van 3,4 liter. Zo kunt u in een keer grote hoeveelheden eten verwerken. Met diverse accessoires.

 

Omschrijving
Deze keukenmachine heeft maar liefst 31 functies. U kunt ermee hakken, snijden, verkruimelen, shaken, persen en nog veel meer. De kom van deze keukenmachine is zelfs groot genoeg voor 2 liter soep of 1,7 kilo deeg. Zonder vooraf snijden kunt u in de extra grote vultrechter hele stukken fruit of groenten verwerken. Bij de machine ontvangt u diverse accessoires zoals een citruspers, een onbreekbare blender en hak- en snijschijven. Extraatje: gratis receptenboek van de Franse topkok Cyril Lignac.

Specificaties
31 functies en 7 accessoires
Snoerlengte: 120 cm
Droge capaciteit kom: 3,4 liter
Vloeistofcapaciteit kom: 2 liter
Kominhoud deeg: 1700 gram
Kominhoud meel: 1000 gram
Blenderinhoud: 1,5 liter
Veiligheid: deksel- en komdetectie, mechanische rem van 1,5 seconde
Voltage: 220-240 V
Frequentie: 50-60 Hz
Snelheden: variospeed
Roestvrij stalen schijven en hakmes
#1056438
Huskymeisje schreef: Ik maak de mixen ook in een keukemachine. Mijn ervaring is wel dat het niet goed gepureerd wordt en dat het ook nog in de blender moet of even met de staafmixer er doorheen om het goed gepureerd te krijgen.
Ja zie, ik twijfelde al......... ik heb laatst broccoli fijngehakt met zo'n blender, maar dan met het hakmes zeg maar. Het wordt wel super, super fijn maar geen puree....... is dat hele fijne genoeg om die celwanden stuk te maken of moet het echt een puree worden?????????
#1056554
Huskymeisje schreef: Ik maak de mixen ook in een keukemachine. Mijn ervaring is wel dat het niet goed gepureerd wordt en dat het ook nog in de blender moet of even met de staafmixer er doorheen om het goed gepureerd te krijgen.

Dit is mijn ervaring ook, met dat hij op een gegeven moment te warm wordt en er dan mee stopt. >:(
#1056688
Ik gebruik ook niet de mes, maar een schijf bovenop de keukenmachine die er echt "prut" van maakt.
Eerst deed ik het ook met de mes maar vond het ook niet fijn genoeg, nu is het echt fijn en met veel sap.
Kan niet precies uitleggen hoe dat ding eruitziet, met gaatjes en haakjes eraan, nou ja misschien herken je het wel als je het ziet bij de losse voorwerpen bij je keukenmachine.

Succes met het mixen.

Groetjes Trudie
#1056878
Ik maak het groenteprutje ook gewoon met de keukenmachine en net wat Red Hunter zegt, zo'n schijf er bovenop met ronde gaatjes met haakjes aan de randen :)
Dan krijg je een heel fijn prutje met veel sap, ideaal vind ik het!

Ik weet even niet welk merk keukenmachine ik heb overigens, weet wel dat ie toentertijd erg duur was, maar mijn ex keek niet zo nauw.... :-X
#1057020
koekje schreef: is een passevite dan geen betere optie om groentemix te maken?
Daar heb ik mijn eerste groentemixje mee gemaakt  :D
Ik heb me toen ongans staan draaien op de peentjes  >:( en ze kwamen er gewoon weer oranje uit (bij Pike dan bedoel ik) dus dat was niet fijn genoeg  ;)
#1058197
Buran en Co schreef: Ok, dan ga ik dat maar proberen, zo'n Champion juicer is me net iets te gortig momenteel, komt misschien nog wel!!!!!!
Ik weet dat de Champion Juicer een sapcentrifuge is. Maar hoe maken jullie het dan precies met dit ding? Je krijgt toch sap en pulp? Meng je dan dan weer, ofzo?

Geef (nog) kvv, maar maak wel af en toe voor erbij een groente/fruitmix met de blender. Ik heb een heel kleine blender van Philips. Gaat prima, is fijn gemalen. Maar we hebben ook een sapcentrifuge. Dus vroeg ik me af hoe jullie dat doen.
#1058370
svdz schreef: Ik weet dat de Champion Juicer een sapcentrifuge is. Maar hoe maken jullie het dan precies met dit ding? Je krijgt toch sap en pulp? Meng je dan dan weer, ofzo?
Ja, volgens mij doen de mensen met een sapcentrifuge dat inderdaad zo.

Vorige week was ik bij Kookpunt in R'dam en daar zag ik een prachtige sapcentrifuge staan  :dribble: in de aanbieding voor € 200,- maar ik mocht hem niet van Richard >:(  helaas  :-X :-X
#1060013
svdz schreef: Ik weet dat de Champion Juicer een sapcentrifuge is. Maar hoe maken jullie het dan precies met dit ding? Je krijgt toch sap en pulp? Meng je dan dan weer, ofzo?
Ik heb een Champion Juicer en hij is zijn naam zeer zeker waard  ;D
Inderdaad ik meng simpelweg de pulp en het sap.
Je kan ook het sap opdrinken en de pulp in de groentemix doen.
Grote voordeel van de Champ is dat je echt enorme hoeveelheden kan klaarmaken zonder dat het apparaat oververhit raakt. Het is echt een enorm degelijk apparaat!

Vroeger (30 jaar geleden) hadden wij een Philips keukenmachine met ontelbare hulpstukken. Als je daar echter lang mee aan de slag ging dan raakte het appraat oververhit en uiteindelijk is hij ook een keer doorgebrand.

Ik denk dat je keuze mede bepaald wordt door het formaat van je honden en derhalve de hoeveelheid die je in een keer klaar wilt maken.
Met kleine hondjes zou ik geen Champ kopen, tenzij ik hem ook voor mezelf gebruikte!
Maar... als je het geld hebt, het werkt wel veel fijner hoor een machine die alles snel en goed verwerkt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door