Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mieppie
#1056385
pupje van onze vrienden blijft erg aan magere kant hij heeft geen wormen is verder gezond speels vrolijk maar eten doet hij niet echt veel en als hij eet kauwt hij zijn brokjes niet goed , heeft iemand hier misschien tips om hem wat dikker (niet te dik) te krijgen alle tips geef ik aan ze door. hij is nu 3maanden
Door Robian
#1056390
Tja op een versvoer forum zul je het geijkte antwoord krijgen.  8)

Zet dat hondenkind op vers. Laten ze bijvoorbeeld Rodi compleet kopen bij de supermarkt of zo.
Ik ken genoeg honden die brokken niet te knagen vinden en enthousiast aanvielen op vers met als gevolg dat het gewicht automatisch stabiliseerde.
Door Mevroi Kruim
#1056404
Helemaal met Robian eens. Ik heb er hier een die ook als volwassen hond op brok graatmager bleef, ze vond ze echt niet te knagen. Op barf vrat en vreet ze de bodem uit de bak  ;D voor zover het eten de bodem nog kan raken  ;D
Door Butch
#1056417
Als je hond geen bewerkte en grkookte granen kan verteren en je geeft hem eten wat voor 70% uit granen bestaat, doet hij het inderdaad niet goed. Ik zou ook kvv proberen. Misschien carnibest, omdat dat wat vetter is?
Door mieppie
#1056685
nee hoor trudie maar hij blijft nogal magertjes dus ik dacht misschien weten de kenners hier wel wat hun erbij kunnen geven ze blijven namelijk bij brokken , sorry kan er ook niks aan doen
Door Red_Hunter
#1056713
mieppie schreef: nee hoor trudie maar hij blijft nogal magertjes dus ik dacht misschien weten de kenners hier wel wat hun erbij kunnen geven ze blijven namelijk bij brokken , sorry kan er ook niks aan doen
Brokkenmensen geven dan pannenkoeken en/of macaroni, niet dat ik het hier mee eens ben, maar waarschijnlijk hebben zij wel wat aan zo'n antwoord :-\.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1056719
Red_Hunter schreef: Brokkenmensen geven dan pannenkoeken en/of macaroni, niet dat ik het hier mee eens ben, maar waarschijnlijk hebben zij wel wat aan zo'n antwoord :-\.

Groetjes Trudie
Precies, snap ook niet dat versvoerders in aktie moeten komen om notoire brokvoerders van hun brokgerelateerde probleempjes af te helpen.
Door sandrra
#1056720
mieppie schreef: nee hoor trudie maar hij blijft nogal magertjes dus ik dacht misschien weten de kenners hier wel wat hun erbij kunnen geven ze blijven namelijk bij brokken , sorry kan er ook niks aan doen
Dan kunnen ze hun vraag  beter bij br*kken-mensen stellen lijkt me zo.
Zonde van het hondje dat ze niets anders willen proberen. Hij geeft toch duidelijk aan dat ie t niet te nassen vindt.
Door Laura2004
#1056974
Angelique schreef: Precies, snap ook niet dat versvoerders in aktie moeten komen om notoire brokvoerders van hun brokgerelateerde probleempjes af te helpen.
Nou, idd :-\
Door tiny
#1057031
Ik heb ook zo een pup gehad. Geen een brok vond hij lekker en het kwam er van voor of van achter zo weer uit. Ik zag hem onder mijn handen wegglijden.
Zelfs de fokker zei: breng hem maar terug dan "help" ik hem er wel vanaf. Totdat  :bulb: ik het boekje van Tannetje Koning, Voer voor carnivoren, in handen kreeg. Binnen eendag was ik om. En het pupje begon te floreren, je wil niet weten hoe. Mijn andere hond heb ik tegelijkertijd op barf gezet en daar heb ik een hele grote gedragsverandering bij waargenomen.
Ik ben nu zo ver dat ik dus niets meer anders geef dan barf en zelfs mijn eigen hondkoekjes bak. Er komt niets geen chemische rotzooi meer in mijn honden. Ja, het kost me iets meer tijd en dat valt niet altijd mee als je hele dagen werkt. Maar ach, als ik ze dan zie knagen, geniet je toch?
Bovendien heb ik altijd 2 fans als ik bij het aanrecht sta.

Tip: Geef dat boekje kado aan de eigenaren van het pupje. Misschien gaan de ogen open. Niemand wil zijn hondje tekort doen maar de moeite nemen is vaak het probleem. Succes!


ps. Het linker kooikerhondje was het broodmagere pupje. :o
Laatst gewijzigd door tiny op di 30 sep 2008, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1057098
Angelique schreef: Precies, snap ook niet dat versvoerders in aktie moeten komen om notoire brokvoerders van hun brokgerelateerde probleempjes af te helpen.
Ik snap dat dus ook niet. Stel dan zo'n vraag op een brokkenforum.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door