Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#1055721
Sinds senna er niet meer is, vertikt Beau het om te barfen dus ben ik overgestapt op KVV.
Ik voer Cb en smuldier. Hij vind de CB maar zozo, maar smuldier vlees en de pens compleet versie gaan er goed in.
Nu krabt hij de laatste tijd veel en op zijn buik zitten een soort kringen die donker verkleuren en dan loslaten als velletjes.
Verder krijgt hij tussendoor gewone hondenkoekjes en elke dag een stukje brood met kaas van de baas.....

Kan het zijn dat hij een reactie op granen heeft van de smuldier en zijn tussendoortjes?
Het zijn geen vlooien, ik kam hem iedere dag. Alhoewel hij een dikke maand terug stikte van de vlooien. >:(
Door sandrra
#1055742
Bij Mazoe begon t ook zo en zij heeft een granenallergie.
Zij reageert op alles waar graan en/of rijst in zit.
Maw alles wat jij nu opnoemt.

Maar je hebt hem inmiddels ontvlooit neem ik aan. En als je geen eitje, poepjes of vlooien meer ziet zou hij dus idd op t graan kunnen reageren.
Door stani
#1055752
carnibest heeft ook diabetes variant
zou je dat evt uitkunnen proberen
ik weet niet welke smaken je daar van geeft maar probeer eens een tijdje lam of kip
kan misschien zijn dat hij op rund reageert
Door Lizzy
#1055791
beau en senna schreef: Sinds senna er niet meer is, vertikt Beau het om te barfen dus ben ik overgestapt op KVV.
Ik voer Cb en smuldier. Hij vind de CB maar zozo, maar smuldier vlees en de pens compleet versie gaan er goed in.
Nu krabt hij de laatste tijd veel en op zijn buik zitten een soort kringen die donker verkleuren en dan loslaten als velletjes.
Verder krijgt hij tussendoor gewone hondenkoekjes en elke dag een stukje brood met kaas van de baas.....

Kan het zijn dat hij een reactie op granen heeft van de smuldier en zijn tussendoortjes?
Het zijn geen vlooien, ik kam hem iedere dag. Alhoewel hij een dikke maand terug stikte van de vlooien. >:(
Als hij een overgevoeligheid heeft voor granen: dan is dat heel goed mogelijk ja. Hondenkoekjes zijn over het algemeen grote tinnuf, dus die zou ik als eerste weg laten. Een voer zonder granen zou ik als 2de overwegen. En als dat niet helpt: een ander merk, waar geen granen en geen lijnzaadolie in zit.
Door Lizzy
#1056277
Ja nee, inderdaad, ook geen brood. Niks waar granen in zitten. Dus als er in de koekjes van CB ook graan zit: die ook niet. Je kunt trouwens bij de C1000 gedroogde kip halen voor de hond. Zit niks geen troep in en geen graan dus.
Door Lizzy
#1057166
beau en senna schreef: He bedankt voor de tip!!
Ik ben nu heel streng voor hem en hij lijkt al minder te jeuken.
Hij heeft hier dus nooit last van gehad, kan dat in 1x komen?
Ja, ik ben bang van wel. Ze bouwen dat op de een of andere manier vaak op. Op zich een erg goed teken dat hij al minder jeuk lijkt te hebben! Ik hoop dat het gauw helemaal over is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door