Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1055846
Hallo allemaal,

een tijdje geleden heb ik me hier op het forum aan gemeld en heb ondertussen heel wat gelezen over de ervaringen en alles wat er bij komt kijken met barf.

Een aantal maanden geleden ben ik van brok helemaal overgestapt op kvv, onze chendo ( beauceron van 1 jaar) vind dat ook helemaal niet erg en geniet elke dag vol op! tussen door krijgt hij wel eens kuikentjes, kip karkasjes, maagjes en hartjes.

Maar nu wil ik dus min of meer echt over gaan op barf. Ik bedoel met min of meer sóchtends voorlopig nog kvv. Dit omdat ik het makkelijk vind en dan ook zeker weet dat hij alles binnen krijgt.
En dan s'avonds een lekker barf hapje te maken.

Dus nu mijn vraag,
chendo weegt 40 kg dus ( als ik het goed heb) 2% daarvan betekend 5600gr per week
Waarvan de helft dus kvv ( smuldier compleet vlees) is 2800gr
en de andere helft 2800gr barf

is het dan zo dat ik van die 2800 gr barf dus 50% bot moet geven?
Ik neem aan dat het percentage spiervlees en orgaan niet zo nou komt als ik kvv blijf voeren.

En ik heb ook op verschillende site's gelezen dat het niet noodzakelijk is dat ik de 15% die voor groente of tafelresten staan in mijn 'menu' moet toevoegen.
Chendo krijgt als wij groente over hebben een aantal keren per week onze overblijfselen door zn portie vlees heen, is dit dan voldoende??

Heb in elk geval wel veel zin om weer een stapje verder te gaan met het vers voeren en hoop ook dat ik het op deze manier dan goed doe!

Barfplaats wordt gesponsord door