Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door teckeltje
#1055770
met mijn eigen pups begin ik meestal met 3 weken met vlees Het brokken pupje wat uit noorwegen  komt heb ik nu op gekookt vlees staan en dat gaat goed geen diaree kan ik er nu elke keer wat vers vlees bij doen Ik heb het geprobeerd toen we haar net hadden maar toen kwam ze aan de diaree  hebben jullie nog meer tips
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1055775
zou haar gewoon volledig op rauw zetten, die diarree zou van het ontgiften kunnen zijn en meestal is dat met honden die maar effies br*kken hebben gekeregen best snel over.
Door teckeltje
#1055792
dat heb ik gedaan toen ik haar net had gewoon vlees maar ze was toen zo aan de dunne niet mooi meer jij zou haar dus nu gewoon zo opeens overzetten van gekookt op rauw en hoelang mag ze dan aan de dunne zijn
Door Suzanne
#1055841
Hoi,
Als puppekind's systeem er zo van in de war raakt, kun je misschien in de overgangsfase kvv geven, evt even overgoten met kokend water?

Voor zover ik altijd heb begrepen voegt gekookt vlees niets toe aan voedingswaarden en heeft het dus op die basis geen zin.

Evt als het echt niet anders kan de bij pup bekende brok blijven geven en dan langzaam, maaltijd voor maaltijd een kvv-maaltijd introduceren. Als dat de overstap makkelijker maakt is dat en optie.

Mijn eerste keus zou kvv zijn.

(Goh.. dat ik dat adviseer! (en voor de goede orde; ik voer kvv (Carnibest) met barf-'dingen' afwisselend)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1055897
aan gekookt vlees heeft je pup niets, als ze weer aan de slinger ga van barf dan zou ik id, kvv overgieten met warm water en haar daar langzamerhand aan wennen, dan is de overstap voor haar misschien minder groot. Of je probeer het gewoon nog een keertje op volledig barf
Maar zolang je haar ook brokken blijf geven, duurt het langer eer ze er aan gewend is.
Hoelang was de kleine aan de spuit?
Door teckeltje
#1056360
nee brokken geef ik echt niet meer  ik ga vanaf morgen het vlees overgieten met gekookt water  (ze was toen 3 dagen al waterdun )toen ik het haar de eerst keer rauw gaf ik moest dag en nacht om de 3 uur na buieten daarna ben ikm het dus gaan koken
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1056388
Als je nu eens begint met 3/4 te koken en 1/4 deel rauw er daarna rauw er doorheen te prakken? Gaat dat goed, dan half gekookt/ half rauw, dan naar 1/4 gekookt 3/4 rauw en tenslotte alles rauw. Op deze manier kan het haast niet mis gaan. Succes!
Door K@rin
#1056483
[quote="Nitus"]
Als je nu eens begint met 3/4 te koken en 1/4 deel rauw er daarna rauw er doorheen te prakken? Gaat dat goed, dan half gekookt/ half rauw, dan naar 1/4 gekookt 3/4 rauw en tenslotte alles rauw. Op deze manier kan het haast niet mis gaan. Succes!
[/quote]

Ja, ik denk dat dat een goede  overgang is voor een pupjes dat snel aan de slinger gaat.
Heel langzaam opbouwen naar 100% vers.

wat voor een KVV geef je trouwens ?
Persoonlijk, zou ik beginnen met een KVV, op basis van pens, zoals AHV of Smuldier
Daaarna kun je weer langzaam overschakelen naar andere soorten
Door K@rin
#1057683
[quote="teckeltje"]
ik ben nu begonnen  met het overgieten van de pens Ik wacht morgen de ontlasting Ik voer smuldier
[/quote]

Nah, heb ik NU pas in de gaten, dat JIJ het bent Annemieke  :-[  ;)
Leuk je hier ook tegen te komen !!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1057897
[quote="teckeltje"]
ik ben nu begonnen  met het overgieten van de pens Ik wacht morgen de ontlasting Ik voer smuldier
[/quote]

Geef je dan wel de complete soorten? :-\ Van alleen pens heb je namelijk ook grote kans dat ze aan de dunne gaan.
Door crutz
#1057963
weet je zeker dat er verder niets met haar is,
de puppen die hier als brok pup zijn gekomen zijn allemaal direct overgezet op kvv, met aanvulling van zaken als kip, eend, vis met graat etc...zonder problemen....net als de katten, die zijn hier als brokken kitten gekomen en direct overgezet op hele prooidieren zonder problemen....
Door teckeltje
#1058247
ja ik weet zeker dat ze niets anders heeft en het gaat goed vandaag vlees met gekookt water er over en vanaf morgen wat rauw erdoor  heerlijk als je haar lekker ziet eten ja ik voer altijd compleet
Door Rosita
#1058639
Orka heb ik gekregen met 8 wk en at bij de fokker Pedigree  :P. Ook haar kon ik niet gelijk overzetten (ging ook aan de diarree). Vito kon ik als pup wel gelijk overzetten, die was toen 7 wk en at bij de fokker Cavom. Waar het aan ligt weet ik niet, maar ik denk niet dat er per definitie dan iets mis is met de pup. Wellicht heeft het met het voer van de fokker te maken en de leeftijd van de pup op het moment van de overgang (hoe jonger hoe beter misschien).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door