Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boskat
#1054868
Wie heeft wel eens gehoord van Colostrum therapie,dieetvoeding voor mens en dier?
En wat voor ervaringen heb je er mee?
Helpt het?
Ben eigenlijk wel benieuwd ,hoe en wat het is.
Het zou goed tegen  oa diarree zijn en maag-darmkanaal ontstekingen ,voor hond en kat,verhoogt de weerstand en brengt het dier in goede conditie


www.artsfoodproducts.nl

Weet niet of het hier goed staat zo,of dat het ergens anders onder valt?
Laatst gewijzigd door boskat op za 27 sep 2008, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1055728
Volgens mij bevat colostrum lactose en dat wil je juist niet bij maag darmproblemen.
Daarnaast: de immunoglobulinen waar het om gaat worden theoretisch gezien niet meer opgenomen door een volwassen darm, dus theoretisch gezien kan het niet veel effect hebben.
Ik weet wel dat het door sommigen wel gebruikt wordt en er wel effect geclaimd wordt.
Heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb wel van de week een foldertje toegestuurd gekregen, dus er is een reklame campagne bezig.
Door stani
#1055763
wij hebben deze week ook een folder gekregen
maar ik had er nooit van gehoort :-\
het is ook voor mensen is op zich prima
maar ik vindt een ding raar
mijn dochter van 3 heeft  chronische diaree we merken dat we haar lactose geven dat het erger wordt
dus ik snap de link niet echt dat als je dat geeft dat het minder moet worden
maar het zal wel aan mij liggen
er stond in de brief dat ze nog distribiteurs zochten maar er is zo weinig van bekend
en ik weet niet of er wel vraag is naar zoiets onder mens en dier
er zijn al zat dingen voor zoiets toch?
Door kees111
#1055988
Ik heb ervaring met het gebruik van Colostrum Therapie. Het schijnt dat de hoeveelheid lactose zodanig laag is dat dit geen effect heeft op het veroorzaken van diarree. Omdat het hier gaat om 12-uurs colostrum blijkt er een hoge concentratie aan immunoglobulinen in te zitten, maar deze worden bij dieren ouder dan twee dagen niet opgenomen via de darm in het lichaam. De werkzame stoffen zijn dan ook niet de immunoglobulinen, maar de honderden andere verschillende componenten die een positieve invloed hebben op de weerstand (verbetering van het immuunsysteem). Andere stoffen maken ziekmakende bacteriën, zoals salmonella en E. Coli onschadelijk. Er zijn ook stoffen aanwezig die remmende werking hebben op het ontstekingsproces. Weer andere stoffen zorgen ervoor dat de darmwand, die als gevolg van een ontsteking beschadig is, weer spoedig van een gezonde nieuwe cellaag wordt voorzien.

Ik hoop jullie hiermee goed te hebben geïnformeerd. Op een website van Arts Cattle Improvement staat een summiere samenvatting van de samenstelling van colostrum weergegeven. Zie hiervoor: www.artscattleimprovement.nl.
Door boskat
#1056173
Dank je voor jullie reacties,
Ik had ook inderdaad zo`n foldertje gekregen ,enz enz
Vandaar dat ik benieuwd was naar de ervaringen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door