Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
#1054979
Ik geef nu s morgens versvoer en s avonds brokkken. Doortje en Cadiz eten alles.

Binkie de kater eet niet, dus nu heb ik maar wat smuldier kip ed gehaald en hopelijk eet hij dat wel. ( Charles mijn vriend maakt zich zorgen dat hij niet voldoende binnenkrijgt.... )

Gisteren heb ik smorgens wat DUCK voer gegeven. s middags wat kippenekjes gegeven en vanmorgen pens.

Vanmiddag had Cadiz vrij slap tot dunne en heel donkere ontlasting.
En hij kent en het duckvoer en de pens.

Doortje weet ik niet, die poept en plast buiten.
Door dinnee
#1054991
Wat wilde je precies vragen? Hoe je het beste op kan bouwen om te gaan barfen?

Persoonlijk zou ik eerst geheel overstappen op kvv en de brok zo snel mogelijk de deur uit doen. Dan langzaam aan de kvv barfdingetjes toe voegen.
Door Nyncke
#1055139
Ja, ik wilde weten hoe andere mensen opbouwen.Alleen wil ik voorlopig even brokken blijven voeren. Maar ik heb duidelijk 3 verschillende dieren.
Nou komen er over 2 weken  2 kittens bij, niet gewend aan barf, hoe zouden jullie dat doen. Bij het kattentopic is geen antwoord gekomen.

Maar Cadiz heeft wel al regelmatig DUCK en smuldier gehad. Dus die kent dat wel. Vaak was dat 1/3 van de maaltijd.

Doortje eet buiten geregeld muis en konijn( blijft soms een dag of paar dagen weg ).

Binkie, die moet echt heel langzaam wennen, die eet wel een beetje smuldier en DUCK.
Door Nynke
#1055362
Ik heb geen verstand van katten, dus daar kan ik je niet bij helpen. Zelf ben ik begonnen met kvv en nadat ze dat ongeveer een jaar puur gegeten hebben, ben ik begonnen met het toevoegen van kleine barf-dingen zoals kippennekken e.d.

Dan nog zou ik wachten tot je brokken op zijn, of ze weggeven aan het asiel o.i.d.
Gebruikersavatar
Door kira
#1055385
Hier één kat, die is van de een op de andere dag van de brok af gegaan. Honger doet eten, ook bij katten. Ben begonnen met wat vlees en orgaan, toen kippenek erbij. Die kippenek is redelijk lang het enige bot geweest, met kipkarkas. Inmiddels gaan ook eendenvleugels en konijn goed. Kat hier eet geen dode muis en andere prooien (behalve eigen gevangen dingen en kuikentjes). Ik denk dat als er brok staat, ze wellicht brok blijven eten, daar zitten volgens mij geur en smaak stoffen in, net als de MacD.
Door Antonia
#1055399
Hier zes katten. Drie van de zes katten weigeren pertinent rauw eten. Zelfs als ik met een vork waar rauw vlees aan zit hun natvoer aanraak dan vreten ze hun natvoer niet meer. Dit zijn drie oudere katten (10+) en bij hen heb ik de hoop op vers voeren opgegeven.
Bij de andere drie ben ik gestopt met het voeren van brokjes en het ik geleidelijk aan steeds meer kvv door hun blikvoer gemengd. Uiteindelijk eten deze drie nu alleen maar rauw. 's Morgens kvv (Bibi) en 's avond eten ze met de honden mee (allerlei soorten spiervlees en orgaan).
Door Huskymeisje
#1055418
Antonia schreef: Hier zes katten. Drie van de zes katten weigeren pertinent rauw eten. Zelfs als ik met een vork waar rauw vlees aan zit hun natvoer aanraak dan vreten ze hun natvoer niet meer. Dit zijn drie oudere katten (10+) en bij hen heb ik de hoop op vers voeren opgegeven.
nou ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n kat. Maar goed, eigenlijk off topic hier  :-[
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1055470
waarom zou je brokken willen blijven voeren?
Ik heb mijn honden van half brok/half KVV vrij snel over gezet op half KVV/half barf
Door Red_Hunter
#1055569
Ik ben hier altijd als er een pup kwam gelijk begonnen met KVV en de brokken die ik mee kreeg van de fokker verdwenen in de prullebak.
Ook met een hond die ik kreeg die al 5 jaar was, ben ik gelijk cold turkey overgestapt op KVV en ik heb nooit problemen gehad.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door