Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1055332
Otje heeft een zeer voetje.
Ze hebben vanmiddag buiten gespeeld en vanmiddag lag Otje ineens op bed (ik dacht dat ze nog buiten zat). Omdat ze an het verharen is, borstelde ik haar zachtjes. Daar werd ze heel boos om  :o Otje is nooit boos.
Ze ging chagerijnig in haar mandje liggen, en ik vond Sien ook redelijk tam naar haar toe. Sien vindt het leuk om met Otje te spelen, maar dat deed ze nu niet.
Ot zat net weer op het bed, en ik zag dat ze haar rechtervoorpootje een beetje omhoog hield. Ik aaide wat, en ze spinde niet. Ze ging weer terug in het mandje, en ik pakte het ene voetje vast. MRAAUWW en een boos grommetje erbij.

Ik haal me natuurlijk allerlei enge dingen in mn hoofd, zoals botbreuken en afstervende pootjes.
Zijn er dingen die ik nu al kan uitsluiten voordat we morgen naar de dokter gaan?
Door Hilde__
#1055381
Ik zou het even aankijken als ik jou was. Thomas is als kitten een keertje mis gesprongen op de krabpaal en heeft toen 2 dagen z'n voorpootje omhoog gehouden. Steunt ze er wel gewoon op?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1055405
ze deed hem even op bed (om naar de andere kant van het bed te gaan) en toen gromde ze.
we gaan morgen naar de dokter.

ik heb zitten denken om naar de spoedkliniek te gaan, omdat ze gromde met het erop staan, en ze krijste best toen ik haar uit het mandje pakje. maar dan moet ik met de trein. otje is doodsbang met ov. als we naar de eigen da gaan, hoef ik maar 2 haltes met de tram. en als het morgen al een stukje beter gaat, kan ik aan het einde van de middag naar de dependance. daar kan ik te voet naartoe.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1055415
:o
zo erg is het duidelijk niet hier.

otje spinde al weer  :)
ze vouwt ook het pootje, dus het lijkt me niet gebroken. ze nagelt er niet mee, wel met het andere pootje (mocht voor deze keer ook in mn wang en haar). ze draaide zich om, en moest even het zere voetje gebruiken, en ze gromde er niet bij. wel is hij nog pijnlijk, want ze houdt hem omhoog.
sien ligt in de lelijke iglo, otje in de gaten te houden en past op.

ik vind het wel moeilijk om in te schatten. sien is een flauwe zieligerd, die komt het altijd uitgebreid vertellen als er iets is. maar die is dan ook al zielig als er buiten een blaadje tegen haar kont aanwaaide. ot is ook niet zo van de gekke dingen uithalen. ik vind het moeilijk om in te schatten of het nu echt al iets beter is, of dat ze meer de pijn verbijt en niet wil laten zien.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1055693
nou, ik heb me weer eens om niets zitten opvreten.

gister voordat ik ging slapen, kwam ik ot haar voerbakje brengen, en mocht ze bij hoge uitzondering op bed eten. dat vond ze erg leuk, en ging daarna wat rondlopen. ik zag daarvoor al dat ze het voetje wel wat rondboog en lichte nagelbewegingen maakte.
na wat eten stapte ze uit bed, zonder te grommen. ze gebruikte het pootje al meer. ook sprong ze op de puter en vanaf de tafel en landde op beide voorpootjes. lijkt me niet dat je dat doet als het gebroken is.
vannacht hebben ze alle2 bij mij geslapen (ik kwam vanochtend een verliefd kwijlende sien tegen onder de dekens waar ik een rugmassage van kreeg). otje lag gewoon spinnend tegen mn kont aan.
ze is daarna netjes op de kattenbak gegaan en heeft haar plasje goed onder gegraven. ze speelt ook al weer wat met sien en vroeg net of ze naar buiten mocht. dat doen we de eerste dagen nog even niet natuurlijk.
ze lijkt het pootje nog iets minder te belasten, maar dat valt me nu op omdat ik er de hele tijd extra op zit te letten. als er een zwelling zit, is deze minimaal. ik dacht gisteren wel dat er een knikje in het pootje zat, maar toen ik eens bij sien ging voelen, is het 'knikje' op een scharnier. dus wss heeft ze zelf het pootje een beetje krom weggezet.

ik ga ot niet extra in de stress brengen door haar mee te nemen naar de dokter.
als het gebroken zou zijn, zou er niet zo'n verbetering zijn, en zou ze niet zo vrolijk doen. het beetje pijn wat ze nu mogelijk heeft, kan alleen maar bijdragen aan volledig herstel, omdat ze nu er dan juist wat rustiger mee zal doen.
Door YaYa
#1055739
Gelukkig dat het alweer beter gaat met de jongedame. Ik denk dat ze zich gewoon verstapt heeft en daardoor haar pootje heeft bezeerd.
Door Frummel
#1057053
Hoera  :thumbup:
Fijn dat d'r pootje 't weer doet.
Denk dat ze zich verstapt heeft en door het rustig aan te doen het is genezen.
Kan ze weer lekker buiten spelen,
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door