Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kira
#1055386
Zolderkat was voordat we op vakantie gingen ietsje dikker geworden, ik was toen, zeer tegen haar zin, gaan minderen. Voor de vakantieoppas had ik zakjes CB gemaakt. Blijkbaar iets te veel in een zakje, zolderkat is de afgelopen drie weken toch nog meer bijgekomen. Voor morgen en overmorgen is er nog CB (eigenlijk alleen voor morgen, maar dat doe ik in 2 dagen), maar hoeveel % kan ik van haar menu afsnoepen zonder dat het onverantwoord is? Ze kreeg per dag 150 gram barf per dag, kan ik dat naar 100 doen, of is dat te streng? Denk ook dat de barf de oorzaak is van de dikte. Sinds zolderkat barft heeft ze sterallures, ze gaat bijna niet meer naar buiten en we staan de laatste weken opeens weer kattebakken te verschonen. Zonder beweging heeft ze natuurlijk ook minder calo's nodig.
Door flin
#1055428
zolderkat heeft 't voor mekaar!  :P

150 gr cb lijkt me vrij veel voor 'n gemiddelde kat,
150 gr BARF krijgen ze hier ook wel weg zonder dik te worden

als je denkt dat katzel te dik wordt, zou 'k idd simpelweg minder gaan voeren, maar zelf zou 'k 't dan iets minder drastisch doen ;
  voorlopig wat minderen, en zien dattie mooi 'in vorm' blijft?

      ze snackt toch niet bij de buren oid?
Gebruikersavatar
Door kira
#1055811
oh en de cb had ik wel 200 gram van in een zakkie gedaan, ziet er veel minder uit als 150 gram barf.
Denk niet dat ze bij de buren snackt, ze komt de deur niet meer uit volgens mij.
Dan maak ik maar een menu van barf van 125 gram. Kijken of ze weer op gewicht komt, ze was altijd keurig netjes, maar nu, geen slanke lijn meer te zien. Ze is trouwens erg lekker zacht geworden sinds we zijn overgestapt en heel mooi wit.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door