Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pieterendiaan
#1055102
Hallo,

vraagje.. ik heb vandaag heel ijverig kipfilet in de over gedroogd..maar nu vroeg ik mij af
of dit wel geschikt is voor een pup van 9 weken? kunnen ze bij veel stukjes kip diarree krijgen?
rauwe kip vindt hij namelijk ook erg lekker. sommige stukken zijn helemaal droog andere nog iets wittig van binnen. ze hebben er ruim 8 uur in gezeten. hoelang kan ik deze bewaren (in de koelkast??) ?
alvast bedankt!
Door Laura2004
#1055108
Lijkt me sterk dat je hond er diarree van zal krijgen. Ik zou het in hele kleine stukjes knippen, dan weet je zeker dat je niet te veel geeft.

Hoe lang je het kan bewaren weet ik niet, je kan het ook invriezen in porties, dan weet je zeker dat het goed blijft, want als het niet helemaal droog is heb je wel kans dat het wat sneller bederft dan wanneer het helemaal droog is.

Maar ik zou me niet druk maken om diarree, zo'n vaart zal het niet lopen. ;)
Door tieneke
#1055118
Bij heel veel stukjes kip is er zeker kans op dunnere poep,gewoon alles invriezen of in kleinere porties in de koelkast bewaren of in een zeer goed afgesloten pot  8)
Maar dan is het wel gewenst dat het vlees aardig krokant is  ;)
Door pieterendiaan
#1055317
bedankt!!!
hij vindt het echt heerlijk..heb een gedeelte in de koelkast de rest in de vriezer.
de hondjes in de buurt vinden het ook heerlijk ;)
Door Beppie1
#1055602
Hier is gedroogde kip ook een favo!!(al is zij een stuk ouder, nl 9 mnd, en geen 9 wkn) maar ook toen ben ik al aan het drogen gegaan!
En heb ik het idee dat er na een aantal dagen lekker eten een verwendagje tussendoor mag, dan gaat de vriezer open, gedroogde kip, kippe-orgaan en kippenekken...en dan AANVALLEN!!!

Geniet maar van het smullen van je pupsel
Door Suzanne
#1055914
[quote="pieterendiaan"]
Hallo,

vraagje.. ik heb vandaag heel ijverig kipfilet in de over gedroogd..maar nu vroeg ik mij af
of dit wel geschikt is voor een pup van 9 weken? kunnen ze bij veel stukjes kip diarree krijgen?
rauwe kip vindt hij namelijk ook erg lekker. sommige stukken zijn helemaal droog andere nog iets wittig van binnen. ze hebben er ruim 8 uur in gezeten. hoelang kan ik deze bewaren (in de koelkast??) ?
alvast bedankt!

[/quote]

Hoi,
Als piepklein gesneden beloning is dit zeker gschikt! Ik zou het niet als hoofdvoer geven, dus als maaltijd, want het is bewerkt. De echte voedingswaarde is eruit, maar er zit natuurlijk nog wel wat in. Geef je dus een keer op een training 'veel'... pas dan zijn normale maaltijd erop aan.
Wat ik doe? Ik maak grotere porties en vries die 'los' in (af en toe zakje of doosje schudden) en dan pak ik per 'keer' (trainingsavond) dat eruit wat ik wil gebruiken.

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door