Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dinnee
#1053323
Ik zit nu met Coda in de 5e week van zijn eliminatie dieet. Hij heeft alleenmaar konijn gehad en voor de rest helemaal niets. Helaas zie ik nog steeds geen duidelijke verbetering en ik moet zeggen, daar baal ik echt enorm van! :(

Hij krabt nog steeds en zijn vacht is nog steeds dun, met kale knietjes.

Afgelopen zaterdag meende iemand lief voor hem te zijn en heeft hem, toen ik er niet bij was, een broodje ham gegeven! Ik was echt zo kwaad!! De volgende dag was het natuurlijk helemaal raak. Krabben als een gek en helemaal nerveus...

Ben ik nu weer terug bij af en moet ik weer opnieuw gaan tellen tot 8 weken?

Ik wil hem zo graag meer variatie geven in zijn vlees, maar hij heeft nog steeds jeuk dus ik begin er maar niet aan...
Door sandrra
#1053343
welke idioot geeft er een hond nou een broodje ham en dan ook nog achter je rug om  >:(
Mij werd toen met Mazoe verteld dat Mazoe dan idd weer terug bij af was.
Door Adinda
#1053353
Mijn pupski Vato heeft ook zo last van jeuk.
Hij krab zich helemaal open.
Onder zijn oksels en nek.
Verder heeft hij bultjes bij zijn liezen.
Het is zo triest!
Je probeer er alles aan te doen.
Eten, zalfjes en het duurt te lang voor dat het help!
En dan komt er een kwakzalver ff (goed bedoeld) een broodje ham geven.

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt.
Bij mij in de buurt gooien mensen steeds brood, en hele rijst/aardappel schotels neer in de bosjes.
De dag erna krabde hij zich helemaal suf en gloeide hij helemaal.
En was Lilo zo ziek als een hond  :o en kotste ff een schotel uit in huis.

Ik heb uit frustratie de politie gebeld.
Ik kreeg te horen dat die mensen alleen betrapt kunnen worden en ik maar ergens anders moest gaan lopen.
Ik ben daar gaan wonen omdat je er zo groot uitlaat gebied heb!!!

Vato krijgt nu alleen maar lam/rijst en gedroogde zalm snoep.
Ook smeer ik hem in met Cardiflor Forte en Calendulan beide van VSM.

Ik moet zeggen dat ik heeeeeel langzaam verbetering ziet!
Maar familie en vrienden zeggen elke x als ze Vato zien dat hij er beter uit ziet.
Dus ik heb nog steeds hoop.
Door mcSnurk
#1053377
hé verdorie, je vraagt toch zeker even in plaats van zomaar iets aan een hond van een ander te voeren.

Hier hebben we een hele tijd niet gesnapt waarom onze hond af en toe jeuk aan de neus had wat ie alleen maar krijgt van brood of pasta. Tot we er achter kwamen dat de buren bergen brood in de tuin gooiden en de vogels lieten bij ons dus stukjes vallen. En 1 klein stukje is genoeg.  We hebben gevraagd of ze wat minder willen gooien zodat het meteen wordt opgegeten maar of het helpt.....
Door Lizzy
#1053398
Je moet helaas nog even volhouden. En dat broodje ham doet je zaak helaas geen goed..... Best kans dat je nu nog langer moet wachten voor je verbetering ziet. Want in feite, hoe vervelend ook, ben je dus nu weer terug bij af......
Door ~Joke~
#1053664
Gaat het hier om een graanallergie? Als dat het geval is en je tam konijn voert is het belangrijk de kop en de nek niet te geven. Tamme konijnen eten hoofdzakelijk graan, de bek en keel kunnen graanresten bevatten.
Door dinnee
#1055002
Daar zeg je zo wat Joke! Daar had ik helemaal niet bij stil gestaan... Wat dom van mij.

Coda eet inderdaad graag een konijnen kop...

Ik heb op dit moment inderdaad het vermoeden dat hij last heeft van graanallergie omdat hij dus inderdaad na het eten van brood meer last heeft. Nu moet ik zeggen dat het al een paar dagen beter gaat dan voorheen, maar bij hem gaat het altijd op en af lijkt het wel. Dan blijft het moeilijk inschatten waar hij precies last van heeft...

Ik zal eens een tijdje geen kop/hals geven en kijken hoe het gaat. Ik heb nu gelukkig hele mooie poten en ribbenkastjes liggen, dus dat kan ik wel geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door