Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Desta
#1054970
Als ik mijn honden een hele duif geef (ze zijn per stuk 300 gram) moet ik dat dan rekenen als rauw vleesbot of als een volledige maaltijd? Ze krijgen per dag meer dan 300 gram eten dus ik zou er wat bij moeten geven. Maar hoe ik doe ik dat dan? En geef ik ze zo of moet ik ze eerst in mootjes hakken??
Door Eef+Stippels
#1054975
Ik weet niet wat voor honden je hebt en of ze ervaren barfers zijn, maar ik geef mijn honden de kleine prooidieren gewoon heel.
Ik reken dit zelf als vleesbot (er zitten geen ingewanden bij die van mij). Je zou er orgaanvlees (of spiervlees) bij kunnen geven als 300 gram niet genoeg is.
Door Desta
#1054982
Het zijn herders... en ze kauwen vrij goed. Is zo leuk om te zien :)
Door Eef+Stippels
#1054984
Desta schreef: Het zijn herders... en ze kauwen vrij goed. Is zo leuk om te zien :)
Ja dat is het zeker  :D

Ik zou bij grote honden de duif gewoon in zijn geheel geven met wat orgaanvlees erbij.
Door dinnee
#1054987
De duif die ik gehad heb was helemaal compleet. Daar heb ik nog de veren vanaf moeten halen. ;) Voor de rest heb ik hem als een volledige maaltijd gerekend en dus niet in mijn procenten mee gerekend. Mijn pupje kreeg destijds wel 2 dagen een halve, maar nu zou hij ook wel een hele op kunnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door