Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#1054665
Hoelang en hoeveel moet je geven bij een reinigingskuur van Groene Leem, bij een hardnekkige vieze oren ?
Laatst gewijzigd door K@rin op zo 28 sep 2008, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#1054856
Hitam schreef: Ik denk een hardnekkige oorontsteking? Ik zou minimaal drie weken doen, afhankelijk van het effect.
Ja dat bedoelde ik ook ...
heb het aangepast  ;)
3 weken en hoeveel ?
Ik heb geen maatschap erbij gekregen.
Ik heb nu van een Duits merk ........
Is zo'n maatschep, die bij de Glucobest zit voldoende of liever 1 slag groter, want die heb ik ook ........
Door Eef+Stippels
#1054931
Heb je al prodier oordruppels geprobeerd?
Stippie had ook erg vieze oren, ook heel diep van binnen waar we niet bij kunnen. Ze krabte er ook aan.
Ik heb haar 1,5 week prodier oordruppels gegeven en daarna was het weer superschoon (da gecontroleerd) en geen gekrab meer.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1055375
danielle1980 schreef: ik gebruik t inwendig en werkt echt wel goed,
jij bedoelt met inwendig toch dat de hond het opeet ??  Toch niet inwendig in het oor ?? Dat zou ik uitwendig noemen  :-\ :-\ 
#1057715
Ik heb wat opgezocht in de bibliotheek (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 816.0.html ) maar daar lees ik dat je groene leem niet zomaar in kunt zetten.
Zelfs niet bij honden die gechipt zijn.....

Nu twijfel ik dus. Suzi heeft chronisch last van vieze oren (donker "modderig" oorsmeer, en jeuk). Verschillende kuurtjes (druppels van DA) gehad, helpt niet echt. Toen ze voor castratie onder verdoving was heeft de DA haar oren flink gespoeld, maar ook dat was niet blijvend van aard. Ik was dus enthousiast toen ik dit item over groene leem las. Maar het artikel in de bibliotheek brengt me aan het twijfelen.

Kan ik groene leem nu wel of niet gaan inzetten voor die oren? Oh ja, er wordt ook gesproken over ....niet tijdens de maaltijd...dat staat hier ook weer anders.
Wie kan me vertellen hoe het precies zit?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1057812
Ellen Els en Nina schreef: Ik heb wat opgezocht in de bibliotheek (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 816.0.html ) maar daar lees ik dat je groene leem niet zomaar in kunt zetten.
Zelfs niet bij honden die gechipt zijn.....

Nu twijfel ik dus. Suzi heeft chronisch last van vieze oren (donker "modderig" oorsmeer, en jeuk). Verschillende kuurtjes (druppels van DA) gehad, helpt niet echt. Toen ze voor castratie onder verdoving was heeft de DA haar oren flink gespoeld, maar ook dat was niet blijvend van aard. Ik was dus enthousiast toen ik dit item over groene leem las. Maar het artikel in de bibliotheek brengt me aan het twijfelen.

Kan ik groene leem nu wel of niet gaan inzetten voor die oren? Oh ja, er wordt ook gesproken over ....niet tijdens de maaltijd...dat staat hier ook weer anders.
Wie kan me vertellen hoe het precies zit?
dit is inderdaad een topic geweest waar de meningen nogal verdeeld over waren. Hier krijgen ze 2 keer per jaar een kuur groene leem.
Voor de vieze oren bij Bantu heeft het vorig jaar (helaas) niet geholpen.
De fokker van Bantu gaf mij Epi-Otic als advies (vetvrije oorcleaner) en dit werkte erg goed :)

Hoe lang staat Suzi al op vers? Vienna heeft namelijk altijd vieze stinkende oren gehad en was geregeld bij de DA te vinden. Vanaf het moment dat ik ze heb overgezet, zijn de vieze oren verleden tijd :)
Laatst gewijzigd door *Monique op do 02 okt 2008, 06:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#1057817
Toen Ruby bij ons kwam had ze hele vieze oren, bijna onstoken.
Vorige eigenaar gaf ook aan dat dat een terugkerend probleem is.
Ik ben toen met Surolan begonnen, maar dat werkte amper bij haar.
Nu sinds 5 dagen met Puur Oor bezig en in 2 dagen tijd zag ik al wat verbetering.
Nu 5 dagen later begin ik hele schone stukken te zien in haar oor  :D
(mag ook wel vanaf 23 augustus  ::) ).
Door Lizzy
#1057928
Ellen Els en Nina schreef: Ik heb wat opgezocht in de bibliotheek (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 816.0.html ) maar daar lees ik dat je groene leem niet zomaar in kunt zetten.
Zelfs niet bij honden die gechipt zijn.....

Nu twijfel ik dus. Suzi heeft chronisch last van vieze oren (donker "modderig" oorsmeer, en jeuk). Verschillende kuurtjes (druppels van DA) gehad, helpt niet echt. Toen ze voor castratie onder verdoving was heeft de DA haar oren flink gespoeld, maar ook dat was niet blijvend van aard. Ik was dus enthousiast toen ik dit item over groene leem las. Maar het artikel in de bibliotheek brengt me aan het twijfelen.

Kan ik groene leem nu wel of niet gaan inzetten voor die oren? Oh ja, er wordt ook gesproken over ....niet tijdens de maaltijd...dat staat hier ook weer anders.
Wie kan me vertellen hoe het precies zit?
Ja, je kunt een gechipte hond prima groene leem geven. Het is gewoon achterhaalt, dat door de groene leem de chip verdwijnt of gaat wandelen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door